تنبلی تخمدان و درد زیر شکم

تنبلی تخمدان و درد زیر شکم

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه تنبلی تخمدان و درد زیر شکم را ببینید.

تنبلی تخمدان دارم. من بعداز زدن آمپول هاش ام جی احساس می کنم رحمم ورم کرده و نزدیکی همراه با درد تخمدانم هست.

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: چهار سال بدون جلوگیری باردار نشده ام و تنبلی تخمدان دارم. من بعداز زدن آمپول هاش ام جی احساس می کنم رحمم ورم کرده و نزدیکی همراه با درد تخمدانم هست. حتی انگشتم به زیر شکمم بخصوص زیر ناف و سمت چپم می خورد درد می گیرد. چه کار باید بکنم خطرناک نیست؟ اگر این ماه نتیجه بارداری نگرفتم ماه بعد دوباره از این آمپول ها بزنم البته با درخواست دکتر مربوطه؟

پاسخ دکتر طاهره افتخار، جراح و متخصص بانوان و زایمان، فلوشیپ اروژنیکولوژی:
با توجه به اینکه سه سال هست اقدام به بارداری کردید و یک سال هم تحت درمان بودید، در حال حاضر باید به همراه همسرتان به یکی از کلینیک‌های نازایی مراجعه کنید تا وضعیت تان بررسی شده و اقدامات درمانی سریع تر آغاز شود.
متاسفانه نگفته اید که تاکنون چه بررسی هایی برای شما و همسرتان انجام شده و چه درمان هایی دریافت کرده اید.
برای تشخیص علت ناباروری لازم هست به یک کلینیک تخصصی مراجعه کرده و توسط متخصص ایمونولوژی و متخصص بانوان بررسی شوید. با توجه به مدت زمان طولانی نازایی حتما به شما انجام چند نمونه آزمایش و عکس رنگی از رحم و مشاوره ژنتیک از شما و همسرتان تجویز می شود. با توجه به نتایج این آزمایشات می توان علت ناباروری را یافته و یک پلن درمانی برای ایشان برنامه ریزی کرد، تا بارداری سالم اتفاق بیفتد.
به هر حال این نکته را بدانید که پانزده درصد از زوج ها ممکن هست با نازایی مواجه شوند در حال حاضر مهم ترین اقدام این هست که به یکی از کلینیک های نازایی مراجعه کنید تا ارزیابی ها برای شما انجام شده و در صورت لزوم از روش های کمک باروری مانند آی وی اف یا آی یو آی استفاده کنید.  
ضمن اینکه لازم هست بدانید مکانیسم های مختلفی وجود دارد که در ارتباط چاقی با ناباروری به اثبات رسیده هست و می توان گفت هر چه شاخص توده بدنی بالاتر باشد، امکان نازایی خانم ها بیشتر می شود.
 
پاسخ دکتر رویا شریفان، متخصص مامایی:
علت درد و ورم زیر شکم معمولا بدلیل وجود کیست هست. با توجه به درمان دارویی تحریک تخمک، ممکن است در اثر تحریک بیش از حد رشد فولیکول متوقف نشده و به کیست فولیکولی تبدیل شده باشد. امکان دارد در اثر کیست آندومتریوز که با درد و لکه بینی وسط سیکل همراه هست این حالت ایجاد شود. همچنین دردهای شدید گاهی بدلیل پارگی کیست ایجاد می شود. برای تشخیص، کنترل و درمان این عارضه قطعا نیاز به انجام سونوگرافی و معاینه دارید که باید در اولین فرصت اقدام کنید.
در صورتیکه این عارضه در اثر مصرف داروهای تخمک گذاری ایجاد شده باشد، توصیه می کنم قبل از تزریق دوره بعدی، شرح حال خود را به پزشک ارائه دهید، چون ممکن است نیاز باشد به تخمک استراحت دهید.

نی‌نی‌بان جدیدترین و بهترین مطالب خود را در تلگرام و از طریق سه کانال «راهنمای بارداری»، «کودک‌یاری» و «سلامت جنسی» در اختیار شما قرار می‌دهد.

براي عضويت در خبرنامه ني ني بان و اطلاع از بهترين و پربيننده ترين مطالب، کافي هست يک بار فرم عضويت ما را از اينجا پر کنيد.

تنبلی تخمدان و درد زیر شکم

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره تنبلی تخمدان و درد زیر شکم با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا