تلاش مولاوردی برای اصلاح قانون "اجازه همسر برای خروج"

تلاش مولاوردی برای اصلاح قانون "اجازه همسر برای خروج"

معاون امور بانوان و خانواده رییس جمهور در خصوص اصلاح قانون “اجازه همسر برای خروج”، گفت: تا زمانی که این قانون اصلاح نشود به دنبال استثناها خواهیم گشت تا حداقل بانوان علمی و ورزشکاران بتوانند به کنفرانس‌ها و میادین بین‌المللی بروند.

صراط: شهیندخت مولاوردی اظهار کرد: بیش از ۱۰۴۰ ایمیل در این خصوص دریافت کرده‌ام که به موضوع عدم امکان خروج بانوان از کشور بدون اجازه همسر به عناوین مختلف اعتراض می‌کند.

وی با بیان اینکه این موضوع به ماده ۱۸ قانون گذرنامه بر می‌گردد، افزود: در این ماده قانونی که مصوب سال‌های ۱۳۵۱ و۱۳۵۲ هست، آمده که بانوان برای خروج از کشور نیازمند اجازه همسر هستند.

معاون امور بانوان و خانواده رییس جمهور با بیان اینکه قطعا وضعیت بانوان نسبت به سال‌های ۵۱ و ۵۲ عوض پیدا کرده هست، ادامه داد: بانوان امروز و خانواده و جامعه امروزی متحول شده هست و به هیچ عنوان قابل مقایسه با سال ۱۳۵۲ نیست.

مولاوردی با اشاره به اینکه بانوان در جامعه امروز نقش‌های متعدد ایفا می‌کنند، تصریح کرد: بانوان امروز کشور راه‌هایی را برای اینکه بتوانند از این قانون رهایی یابند، پیدا کرده‌اند. یعنی برخی بانوان از همسرانشان برای خروج از کشور وکالت می‌گیرند، اما متاسفانه همه به این استثناها واقف نیستند و آگاهی ندارند.

وی با بیان اینکه معاونت بانوان و خانواده به جد به دنبال اصلاح قانون هست، گفت: تا زمانی که این قانون اصلاح نشود که پیش‌بینی می‌کنم به این زودی‌ها اصلاح شود به دنبال استثناها خواهیم رفت و قطعا برای خروج بانوان موفقمان از کشور تلاش می‌کنیم.

تلاش مولاوردی برای اصلاح قانون "اجازه همسر برای خروج"

منبع : صراط نیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] کاروان جدید شهدا از راه رسید کاهش ۲۱ سنتی سبد نفتی اوپک

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] پیشرفت ۵۰درصدی پروژه سه سطحه ۱۵ خرداد قم منتظر رفع معارضات هستیم ویدیو: دکتر منوچهر شهسواری لایه برداری با لیزر

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا