تقویت حافظه کودک، چگونه؟

تقویت حافظه کودک، چگونه؟

برای تقویت حافظه كوتاه مدت كودكان چه تغذیه ای مناسب می باشد؟

پرسش: برای تقویت حافظه كوتاه مدت كودكان چه تغذیه ای مناسب می باشد؟

پاسخ: اگر خواهان تقویت حافظه كودك خود هستید و می خواهید ذهن وی از رشد و عملكرد مناسبی برخوردار باشد از دادن غذاهای فراوری شده، نوشابه های گازدار و دیگر غذاهای ناسالم به كودك خودداری كنید چرا كه این نوع غذاها حاوی مقادیر فراوانی قند و سدیم هستند كه باعث كند و ضعیف شدن فعالیت های مغزی وی می شوند.

در اینجا چند غذای مفید برای حافظه كودك را به شما معرفی می كنیم: . غلات كامل، انتی اكسیدان ها و تخم مرغ. به این منظور می توان از انواع نان گندم و ماكارونی استفاده كرد. انتی اكسیدان ها را می توان در انواع میوه و سبزی جات خام پیدا كرد. بسیاری از انواع لوبیاها نیز سرشار از انتی اكسیدان ها هستند.

 اسیدهای چرب امگا ۳ را می توان در روغن زیتون، اجیل، اووكادو، سالمون و تن ماهی پیدا كرد. اسیدهای چرب عملكرد شناختی حافظه را تقویت می كنند. تخم كتان ها نیز سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند و خوشبختانه بسیاری از كودكان این ماده غذایی را به راحتی در برنامه غذایی شان می پذیرند.اب بدن كودك را همیشه به اندازه كافی مرطوب نگه دارید. هرگز برای مرطوب نگه داشتن بدن كودك به وی نوشیدنی های قندی مانند نوشابه های گازدار و اب میوه های صنعتی ندهید.

سعی كنید همیشه در یخچال خود ماست، شیر سویا، پنیر داشته باشید چرا كه این مواد غذایی منبع خوبی از كلسیم محسوب می شوند. مصرف اهن، سطح هوشیاری ذهنی و نیز انرژی بدن افزایش می دهد. گوشت مرغ، انواع گوشت قرمز، لوبیاها و میوه جات خشك از منابع خوب اهن به شمار می روند.
به دلیل تحرک بالای كودكان، مصرف حلوا ارده در وعده صبحانه، علاوه بر رساندن انرژی لازم به انها، باعث تقویت حافظه شان هم می شود.
برای عضویت در خبرنامه نی نی بان و اطلاع از بهترین و پربیننده ترین مطالب، کافی می باشد یک بار فرم عضویت ما را از اینجا پر کنید.

تقویت حافظه کودک، چگونه؟

تهيه و گردآوري : پورتال يک

لطفا نظر خود را درباره تقویت حافظه کودک، چگونه؟ با ما درميان بگذاريد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا