تفاله چای روی موهایتان نریزید!

تفاله چای روی موهایتان نریزید!

پورتال یک : لطفا تفاله چای روی موهایتان نریزید! را ببینید.

مجله سیب سبز – سارا میرشجاعی:خانم‌های زیادی را دیده‌اید که ساعت‌ها در طول روز سرگرم بررسی و دیدن کردن موهای خود هستند؛ هرازگاهی نوک موها را دانه دانه قیچی یا با دندان از بقیه مو جدا می‌کنند. این افراد دچار موخوره هستند و به‌طور وسواسی درگیر این قضیه شده‌اند. به‌طوری‌که حتی اگر در حال قیچی کردن موهای خود نباشند، مشغولیت ذهنی دائمی نسبت به موخوره دارند. همین حالا موهای خود را در نور بررسی کنید. اگر ساقه موهای‌تان دو یا چند شاخه شده، باید بگوییم موخوره به جان موهای شما هم افتاده هست.

به جای آنکه دائم به موهای خود دیدن کنید و نگران باشید، سعی کنید به توصیه‌های دکتر امیرهوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو توجه کنید. در این نوشته به شما می‌گوییم برای پیشگیری و رفع موخوره چه کار کنید و چه شایعاتی را جدی نگیرید.

تفاله چای روی موهای‌تان نریزید!

از «موخوره» بیشتر بدانید؟

اختلالات تنه موها انواع مختلفی دارد که به دلایل متفاوتی بروز پیدا می‌کنند. باید ابتدا اختلالات مختلف را به خوبی شناخته سپس نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنید. موخوره هم یکی از اختلالات تنه مو هست و زمانی به وجود می‌آید که انتهای مو تغذیه مناسبی نداشته و دو یا چند شاخه می‌شود. در تشخیص موخوره شاخه شدن موها مهم هست و نازک شدن ساقه مو را نباید با «موخوره» اشتباه گرفت. موخوره به عوامل محیطی مرتبط هست و از فردی به فرد دیگر قابل سرایت نیست. بنابراین این گفته که استفاده از شانه یا حوله افراد دیگر می‌تواند باعث انتقال موخوره شود، صحیح نیست.

چرا خوره و موهایت را می‌خورد؟

در ایجاد موخوره عوامل محیطی بیشترین تاثیر را دارد و عوامل ارثی در بروز این مشکل دخیل نیست. ممکن هست فردی از موهای خود به خوبی مراقبت کند و هیچگاه گرفتار موخوره نشود اما فرد دیگری از همان خانواده به دلیل بی‌توجهی دائما درگیر موخوره باشد. خشکی و آسیب ساقه موها مهم‌ترین عامل ایجاد موخوره هست و باید به این عوامل بیشترین توجه را داشت. این موضوع که افراد عصبی و پرخاشگر بیشتر دچار موخوره می‌شوند، اثبات نشده هست. به علاوه شایعاتی مثل اینکه گفته می‌شود کمبود آهن یا یبوست باعث موخوره می‌شود هم به لحاظ علمی درست نیست.

کمبود آهن ممکن هست باعث مشکلات دیگر مثل ریزش مو شود اما تاثیر چندانی در موخوره ندارد. کم آبی هم به‌طور غیرمستقیم می‌تواند موخوره ایجاد کند. یعنی کم آبی بدن باعث شکنندگی و خشکی مو شده و در حقیقت این خشکی و شکنندگی به‌طور ثانویه باعث موخوره می‌شود.

تبلیغات ماهواره‌ راجدی نگیرید!

این روزها تبلیغات زیادی درباره درمان موخوره وجود دارد که ممکن هست بسیاری از آنها صرفا برای کسب منفعت باشد. مردم حتما باید نسبت به این تبلیغات هوشیار باشند و هر صحبتی را بدون آگاهی نپذیرند. دستگاهی به عنوان «دستگاه رفع موخوره» با اسم کوچک‌های مختلف از جمله مواردی هست که تبلیغ زیادی درباره آن می‌شود.

در حقیقت این دستگاه یا مواد نرم‌کننده به تنه موها تزریق می‌کند یا نوک موها را اندکی کوتاه می‌کند. بنابراین این دستگاه‌ها عملکرد ویژه‌ای برای درمان ندارند. یعنی هیچ‌کدام از این کارها نیازی به دستگاه ندارد و به راحتی با هزینه کم می‌توان آن را انجام داد.

درمان‌های عجیب و غریب برای موخوره

گاهی درمان‌های عجیب و غریبی برای موخوره بیان می‌شود که پایه علمی درستی ندارند. مثلا زدن ادرار بچه به مو برای درمان موخوره صحت علمی ندارد. همچنین استفاده از موادی مثل ماءالشعیر، سس مایونز، آب پیاز یا گوجه فرنگی، آب برنج در حال جوش، بستن تفاله چای روی موها، حجامت‌و…  برای درمان موخوره هیچ‌کدام به لحاظ علمی کاربرد ندارد.

حتی گاهی درمان‌های خودسرانه برای موخوره باعث مشکلات دیگر یا حتی خشکی بیشتر موها می‌شود. بهترین راه درمان موخوره چرب کردن ساقه موها با روغن‌های ساده گیاهی مثل روغن زیتون، نارگیل، بادام و. . . هست. همچنین کوتاه کردن مرتب موها و پرهیز از مواردی که باعث آسیب موها می‌شود نیز در درمان موخوره موثر هست. شانه کردن آهسته، استفاده کمتر از سشوار، باز گذاشتن موها، پرهیز از افراط در شست‌وشو و. . . می‌تواند اقدامات موثری باشد.

تفاله چای روی موهای‌تان نریزید!

چرا موخوره‌ سراغ‌تان می‌آید؟

عواملی که می‌تواند باعث خشکی و شکنندگی موها و به طبع آن ایجاد موخوره شود، شامل عوامل فیزیکی و محیطی هست. کارهایی مثل بستن موها با فشار و کشش زیاد و به صورت طولانی مدت می‌تواند به مو آسیب جدی وارد کرده و باعث شکنندگی و دوشاخه شدن آن شود. شستن بیش از حد، شانه کردن افراطی و استفاده بیش از حد از مواد فرم‌دهنده به مو مثل انواع اسپری‌های نگهدارنده نیزمی‌تواند باعث خشکی و آسیب موها شود.

استفاده از سشوار به خصوص جریان هوای گرم یکی دیگر از عوامل ایجاد خشکی مو هست که متاسفانه کمتر به آن توجه می‌شود. اکستنشن، کوتاه نکردن موها، رنگ یا دکلره کردن، فر کردن یا آرایش‌های سنگین و دائم موها، در معرض مواد شیمیایی مضر قرار گرفتن و. . . همه و همه می‌تواندباعث خشکی، شکنندگی و در نهایت ایجاد موخوره شود. بنابراین هر آنچه باعث خشکی ساقه موها شود، می‌تواند در نهایت به موخوره منجر شود. این موضوع تا حد زیادی به عادات رفتاری فرد بستگی دارد و در حقیقت بی‌توجهی به این عادات نادرست مهم‌ترین عامل ایجاد موخوره هست.

موهایت را کز نده

در گذشته گاهی برای درمان موخوره از سوزاندن موها استفاده می‌کردند که این روش مورد تایید ما نیست. سوزاندن مو در حقیقت کاری شبیه کوتاه کردن هست. با این تفاوت که گرما ممکن هست به قسمت‌های دیگر مو آسیب برساند بدون آنکه موخوره را درمان کند. همچنین سوزاندن موها می‌تواند باعث زشتی ظاهر مو شود که خوشایند نیست. بنابراین توصیه می‌کنیم به جای سوزاندن از همان کوتاه کردن معمولی استفاده کنید.

درمان قطعی برای موخوره وجود ندارد!

درمان همیشگی و قطعی برای موخوره وجود ندارد و نمی‌توان گفت کسی که موخوره را درمان کرده دیگر هیچگاه به آن مبتلا نخواهد شد. اگر فردی نسبت به مراقبت از موهای خود کم توجه باشد، ممکن هست بارها و بارها به موخوره گرفتار شود. اصلی‌ترین راه درمان موخوره، پیشگیری از آن هست. یعنی از تمام کارهایی که باعث خشکی مو می‌شود، پرهیز کنید.

باید بدانید پس از ایجاد موخوره، استفاده از انواع مواد تقویتی فقط ۲۰ تا ۳۰ درصد می‌تواند به درمان کمک کند. در ۷۰ تا ۸۰ درصد موارد برای درمان موخوره باید موها را کوتاه کرد. به علاوه دارو یا قرصی برای درمان موخوره وجود ندارد. انواع ماسک‌های گیاهی، سرم‌ها، شامپو یا محلول‌هایی که به عنوان درمان موخوره توصیه می‌شوند هم صرفا خاصیت نرم‌کنندگی و رفع خشکی داشته و توان درمانی ویژه‌ای ندارند. باید این را بدانید که حفظ رطوبت ساقه موها و پیشگیری از خشکی آن مهم‌ترین موضوع برای رهایی از موخوره هست.

تفاله چای روی موهایتان نریزید!

تهیه و گردآوری : پورتال یک

لطفا نظر خود را درباره تفاله چای روی موهایتان نریزید! با ما درمیان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا