تغذیه در دوران بارداری، چگونه باید باشد؟

تغذیه در دوران بارداری، چگونه باید باشد؟

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه تغذیه در دوران بارداری، چگونه باید باشد؟ را ببینید.

ماهی و حبوبات (نخود لوبیا عدس ماش) و تخم مرغ می تواند جانشین مرغ و گوشت باشد.

هپرسش: من درماه ۶ بارداری هستم و بارداری اولم هست اما هیچ میلی به نوش جان کردن گوشت قرمز و مرغ ندارم وحتی ذره ای از این دو حتی به شكل های مختلف هم نمی توانم بخورم لطفا” راهنمایی كنید چه مواد غذایی را جانشین این دو كنم؟
و این كه چه مواد غذایی باعث افزایش هوش جنین می شود در این دوران؟ 

پاسخ: ماهی و حبوبات (نخود لوبیا عدس ماش) و تخم مرغ می تواند جانشین مرغ و گوشت باشد. 

نوزادان مادرانی كه در دوران بارداری ورزش می‌كنند و در این دوران تحرك لازم را دارند در مقایسه با مادرانی كه تحرك ندارند، باهوش‌ترند و قوت یادگیری بهتری دارند. از این رو به مادران باردار توصیه می‌شود در دوران بارداری با مشاوره پزشك خود بهترین ورزش را برای افزایش میزان هوش و حافظه فرزندشان دنبال كنند. توجه به این نكته كه انتخاب ورزش حتما با مشاوره پزشك انجام شود، اهمیت زیادی دارد چرا كه پرداختن به ورزش نامناسب ممكن هست فشار زیادی را به مادر تحمیل كند و این مسئله بر سلامت مادر و جنین او تاثیر مخرب دارد. 

درمانگران طب سنتی معتقدند نوش جان کردن كندر در دوران بارداری با مجوز متخصص طب سنتی و در مدت زمانی مشخص توسط مادر باردار، موجب افزایش هوش نوزاد می‌شود. اگر چه در متون مختلف طب سنتی به این موضوع اشاره شده هست اما مادران باردار باید دقت كنند كه طبع افراد با هم متفاوت هست و بهتر هست پس از مشاوره با یك متخصص طب سنتی و بررسی نوع طبع و مزاجشان به دستور درمانگر سنتی برای مصرف كندر اقدام كنند. نوش جان کردن كندر به صورت خودسرانه و با مقدار زیاد توسط مادر باردار ممكن هست عوارضی مانند زردی، خشكی پوست و بیش‌فعالی كودك را به همراه داشته باشد. بنابراین با مشورت پزشك طب سنتی كندر مصرف كنید تا بتوانید از خواص مفید ان برای افزایش میزان هوش نوزاد خود بهره ببرید. 

نوش جان کردن غذاهای دریایی و دانه‌های روغنی مانند دانه كتان و افتابگردان یا مصرف مكمل‌های غذایی حاوی اسیدهای چرب و امگا۳ به دستور پزشك می‌توانند تاثیر قابل ملاحظه‌ای در تكامل مغز جنین خود داشته باشند و به افزایش كارایی مغز كمك كنند.  مصرف امگا۳ نه تنها بر افزایش هوش نوزاد بلكه به افزایش قوه بینایی او نیز كمك می‌كند. از این رو توصیه می‌شود با مشورت پزشك خود مصرف برخی از غذاهای دریایی و دانه‌های گیاهی حاوی امگا۳ را به برنامه غذایی خود اضافه كنید. 

مصرف گوشت قرمز، تخم‌مرغ و حبوبات را در برنامه غذایی هفتگی خود قرار دهید و با مشاوره پزشك تغذیه خود سعی كنید متناسب با رژیم غذایی دوران بارداری به صورت روزانه از این خوراكی‌ها بهره ببرید. این مواد به دلیل داشتن ماده‌ای به اسم کوچک كولین نقش موثری در افزایش میزان هوش جنین دارند و در صورتی كه مادر مصرف ان‌ها را با قاعده و منظم در برنامه غذایی و وعده‌های اصلی غذا داشته باشد می‌تواند منتظر تولد نوزادی باهوش باشد. ضمن ان‌كه ادامه این رژیم غذایی پس از زایمان به مادر كمك می‌كند با تغذیه نوزاد با شیر مادر به افزایش میزان هوش او كمك كند.

براي عضويت در خبرنامه ني ني بان و اطلاع از بهترين و پربيننده ترين مطالب، کافي هست يک بار فرم عضويت ما را از اينجا پر کنيد.

تغذیه در دوران بارداری، چگونه باید باشد؟

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره تغذیه در دوران بارداری، چگونه باید باشد؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا