ترک های پوست در دوران حاملگی

ترک های پوست در دوران حاملگی

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه ترک های پوست در دوران حاملگی را ببینید.

راه های پیشگیری از ایجاد ترک های پوستی بر روی شكم در دوران حاملگی چیست؟

پرسش: راه های پیشگیری از ایجاد ترک های پوستی بر روی شكم در دوران حاملگی و راههای برطرف كردن آن در سایر قسمت های بدن را بیان فرمایید.

پاسخ: خطوط كشش یا استریا:

پیدایش این خطوط در دوره بارداری یك یافته شایع می باشد. این خطوط در اكثر خواهران باردار در ماه های ششم و هفتم حاملگی ابتدا در دیواره شكم ظاهر شده و بعداْ به میزان كمتری بر روی سینه ها نیز نمایان می شود.

در نواحی دیگر از جمله ران ها و بازوها با در صد كمتری این خطوط دیده می شود. علت بوجود امدن این خطوط پوستی را به تغییرات زمان بارداری و افزایش جثه جنین و فشار ان روی پوست و كش امدن پوست و در نتیجه پاره شدن بافت الاستین كه مسئول كشش و نگهدارنده پوست هست، نسبت می دهند.

رنگ این خطوط در ابتدا قرمز تا صورتی و یا ارغوانی هست و گاهی همراه با خارش می باشد. بعد از زایمان این خطوط تا حدی جمع میشوند ولی بطور كامل از بین نمی روند و معمولاْ به رنگ پوست در می ایند و كمی فرو رفته و چروكیده دیده میشوند. استریا معمولاْ یك مشكل ظاهری هست.

ولی در مواردی كه این خطوط وسیع باشند امكان زخمی شدن و عفونی شدن وجود دارد كه باید مراقبت های خاصی انجام گیرد. استریا در موارد غیر بارداری نیز دیده میشود از جمله در پسر ها و دختران در سنین بلوغ كه در ارتباط با افزایش سریعتر حجم بدن نسبت به رشد سطحی پوست هست و در نواحی باسن، ران ها، كمر و سینه بوجود می آید.

خطوط صورتی یا بنفش بر روی پوست هستند كه بیشتر از همه روی شكم، باسن، پستانها و رانها ایجاد میگردندو گاهی اوقات به دلیل جهش رشدی دوران بلوغ ایجاد میشوند. در خواهران شایعتر هست.

نشانه های كشش كه استریا هم نامیده میشوند، زمانی به وجود میایند كه رشته های پروتئین كلاژن پوست به دلیل كشیده شدن سریع پوست یا تغییرات هورمونی كه رشته ها را تخریب می كنند، شكسته شوند.

این نشانه ها در ۳ نفر از هر ۵ خانم حامله ایجاد گشته و در بین دختران نوجوان كه دچار جهش رشدی میشوند، شایع هست. در افراد چاق هم ممكن هست این نشانه ها به وجود ایند، به ویژه اگر افزایش وزن سریع باشد. این نشانه ها همچنین در افراد مبتلا به سندرم كوشینگ و در مصرف كنندگان كورتیكواستروئیدهای خوراكی یا كورتیكواستروئیدهای موضعی ایجاد می شوند.

استریا در ابتدا به صورت خطوط برجسته صورتی یا بنفش بر روی شكم، رانها، پستانها یا باسن ظاهر میشوند. طول آن ها متغیر بوده و ممكن هست عرضشان بین ۶ تا ۱۲ میلی متر باشد. طی چند ماه، معمولاً رنگ پریده و مسطح میشوند و نهایتاً به زحمت رؤیت میگردند. هیچ روش پیشگیری یا درمان موثری وجود ندارد.

برای عضویت در خبرنامه نی نی بان و اطلاع از بهترین و پربیننده ترین مطالب، کافی هست یک بار فرم عضویت ما را از اینجا پر کنید.

ترک های پوست در دوران حاملگی

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره ترک های پوست در دوران حاملگی با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا