ترغیب سیدحسن خمینی برای شرکت در انتخابات خبرگان

ترغیب سیدحسن خمینی برای شرکت در انتخابات خبرگان

یک روزنامه اصلاح طلب با نگارش گزارشی برای چندمین بار تلاش کرده هست به هر ترتیبی سید حسن خمینی را ترغیب کند تا برای انتخابات خبرگان رهبری وارد عرصه شود.

سید حسن خمینی

صراط: در شرایطی که این روزها اختلافات در اردوگاه اصلاح طلبی به اوج خود رسیده و اصلاح طلبان با تشکیل انواع و اقسام شوراهای عالی گرفته تا شوراهای سیاستگذاری و اتاق های فکر تو در تو تا انواع و اقسام کمیته های انتخاباتی و غیره، سعی دارند هر طور که شده نمایش وحدت بر انتخابات مجلس اجرا کنند از سوی دیگر گوشه چشمی هم به انتخابات خبرگان دارند.

یک روزنامه اصلاح طلب در همین راستا با نگارش گزارشی برای چندمین بار تلاش کرده هست به هر ترتیبی سید حسن خمینی را ترغیب کند تا برای انتخابات خبرگان رهبری وارد عرصه شود.

روزنامه آرمان در این گزارش آورده هست: این روزها که فضای انتخاباتی و سیاسی در کشور بیش از همیشه گرم هست، بسیاری از دیدن‌ها و حواس‌ها به سمت چند شخصیت هست که می‌توانند با اعلام کاندیداتوری خود فضای انتخابات را پرشورتر و دارای سطح بالاتری کنند که از جمله آنها آیت‌ا… سید حسن خمینی هست. اسم او سال‌ها در صدر تمنای گروه‌های سیاسی و علمی برای حضور در انتخابات‌ها قرار دارد اما هر سال به دلایلی از پذیرش این درخواست‌ها امتناع می‌کند و ترجیح داده بود که زمان خود را صرف امور دیگری کند از جمله مطالعات علمی و آموختن دانش به فرزند و طالبان دیگر علم. او البته از احوال پورتال ۱ غفلت نکرده و در جمع‌های سیاسی و فرهنگی حضور پیدا می‌کند و دعوت آنها را می‌پذیرد. امسال اما با سال‌های گذشته فرق دارد…
 
 تصمیمی متفاوت به نظر برسد!

به نظر می‌رسد میل باکس، صندوق نامه‌های پستی و تلفن‌ها و دیدارهایی که با آیت‌ا… سید حسن خمینی می‌شود او را مجاب به اندیشیدن به تصمیمی متفاوت‌تر از همیشه کرده هست. سیدحسن خمینی امروز را نباید سیدحسن خمینی ۱۰ سال پیش دانست؛ او از نظر خصایص اخلاقی همان هست اما طبق رسم همسو شدن با زمانه خود، تغییراتی در او پدید آمده هست یعنی اگر در سال‌های دور او به این مساله می‌اندیشید که باید از مسایل انتخاباتی و سیاسی به دور باشد اکنون که بسیاری از مراحل از جمله خودسازی و مدارج علمی را طی کرده هست به نظر برسد تکلیف خود را پاسخ مثبت به درخواست‌ها بداند و به عنوان کاندیدای حضور در مجلس خبرگان اعلام آمادگی نماید.

 چرا در مجلس خبرگان باید باشد؟

برخی این سوال را مطرح می‌کنند که چرا این میزان درخواست برای حضور آیت‌ا… سیدحسن خمینی در مجلس خبرگان وجود دارد که پاسخ این سوال آسان هست. نخستین دلیل اصرارها برای حضور او در مجلس بزرگان به مشی اعتدالی او بازمی‌گردد. او به دنبال احیای شعار اصلی پدربزرگ خود یعنی«وحد ت کلمه» در کشور هست از سوی دیگر از آنجا که مهمترین ویژگی اعضای مجلس خبرگان باید بی‌طرفی سیاسی و به عبارتی فراجناحی بودن هست سیدحسن خمینی بارها دارا بودن این ویژگی را به اثبات رسانده هست. نمی‌توان نمونه‌ای را آورد که او مدافع اصلاح‌طلبان یا اصولگرایان بوده و این موضوع را به‌صورت علنی نشان داده باشد بلکه همواره بر طبل منافع و مصالح ملی کوبیده و تاکید کرده هست که برای او حرکت در مسیر اعتدال مهمترین موضوع در تمام بخش‌ها هست. البته از سیدحسن خمینی نمی‌توان انتظاری غیر از این هم داشت چرا که او بر سر سفره‌ای نشسته هست که امام خمینی حضور داشته و از پدربزرگ آنچه را آموخته که دیگران فرصت این آموختن‌ها را نداشته‌اند. او اکنون مجتهدی هست که بسیاری از مجتهدان سوالات خود را از او جویا می‌شوند و او با سعه صدر آنها را راهنمایی می‌کند و در عین حال از پرسیدن سوال از علما و مجتهدان دیگر ابا ندارد و این تصور را نمی‌کند که شأن و جایگاهش در صورت سوال از دیگران تغییر دادن خواهد کرد. آیت‌ا… موسوی بجنوردی پدر همسر سیدحسن خمینی در این باره به آرمان می‌گوید: او در هر جمع و مکانی که حضور دارد برای دانستن بیشتر و افزودن به اطلاعاتش سوال‌هایی می‌پرسد و این سوالات را نه از سر کم بودن اطلاعاتش بلکه برای افزودن بر آنها مطرح می‌کند. از سوی دیگر او باید در مجلس خبرگان حضور داشته باشد تا آنچه به رسم امانت در سینه دارد به دیگران منتقل کند. این امانت هم درس‌هایی هست که از بنیانگذار انقلاب اسلامی آموخته هست اگر بررسی شود بسیاری از حرکات و گفتارهای او شباهت زیادی به امام خمینی دارد که از جمله آنها صبوری اوست. سیدحسن خمینی در برابر هجمه‌ها واکنشی نشان نمی‌دهد چون حضور در کنار امام خمینی(ره) در هنگام هجمه‌های ضدانقلاب و دشمنان و سکوت وی به او آموخت تنها حق باقی خواهد ماند و ناحق از صحنه حذف خواهد شد پس او هم همین مسیر را طی می‌کند چنانکه در دهه۸۰ هجمه‌های زیادی به او شد، تنها سکوت کرد و در دهه۹۰ دیگر نشانی از تندروها و هجمه‌گران باقی نماند. حالا او باید به مجلس خبرگان برود و در عمل و گفتار یکبار دیگر مشی امام خمینی را در اذهان زنده کند. او به مجلس خبرگان باید برود تا در مباحث کارشناسی این مجلس به اظهارنظر بپردازد تا در نهایت بهترین تصمیم از سوی بزرگان کشور که منافع ملی برایشان در راس قرار دارد اتخاذ شود. او از سال ۹۰ تدریس خارج فقه را آغاز کرده هست. وی در طول دوره تحصیل خود از محضر اساتیدی چون مرحوم آیت‌ا… فاضل لنکرانی، مرحوم آیت‌ا… سلطانی طباطبایی و مرحوم آیت‌ا… پایانی و حضرات آیات عظام وحید خراسانی، سید موسی شبیری زنجانی، جوادی آملی، موسوی اردبیلی، محمد مؤمن، گرامی قمی، سید علی محقق داماد، میرزا یدا… دوزدوزانی، رضا استادی و یحیی انصاری شیرازی تلمذ کرده هست.

 همه در حمایت از او

نکته قابل توجه این هست که همگان از حضور سیدحسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان استقبال می‌کنند؛ از اصلاح‌طلب تا اصولگرای میانه‌رو با علم به غیرسیاسی بودن مجلس خبرگان از او می‌خواهند تا در انتخابات این مجلس حضور پیدا کند. نامه هم در این راستا نوشت: «آیت‌ا… جوان» همچون عموی خود«آیت‌ا… مصطفی خمینی» میراث‌دار شخصیت کاریزماتیک امام خمینی هست. رهبر کبیر انقلاب، سید مصطفی را امید اسلام می‌دانست و بسیاری از پیروان امام امروز سیدحسن خمینی را از امیدهای آینده ایران و اسلام می‌دانند. کسی که هم از نظر چهره کاریزماتیک، هم از نظر بیان و هم قدرت علمی شباهت فراوانی به پدربزرگ خود دارد.» در طی سال‌هایی که برخی بی‌اخلاقی‌ها در عرصه کشور دلسوزان را نگران کرده بود وجود تفکر اعتدالی همانند آنچه در وجود سیدحسن خمینی ریشه دارد،  در کشور احساس می‌شد و اکنون بهترین فرصت برای استفاده از این ظرفیت هست که در همین راستا نمی‌توان مخالفان زیادی برای حضور او یافت البته هنوز سایه برخی تندروی‌ها بر بخش‌هایی وجود دارد که حضور میانه‌روهایی مانند سیدحسن خمینی آن سایه کمرنگ را هم محو خواهد کرد.

ترغیب سیدحسن خمینی برای شرکت در انتخابات خبرگان

منبع : صراط نیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] این نیمکت خیلی قشنگ +عکس شیرینی کرم شانتی و دارچین

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] حیوانات خانگی و جانوران این مراسم باشکوه به همت واحد خواهران پیروان عترت

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا