ترس از تاریکی، اینگونه کودک را آرام کنید

ترس از تاریکی، اینگونه کودک را آرام کنید

اول تمسخر و بزرگ جلوه دادن این ترس و دوم هرگونه عامل استرس زا و تشنج آمیز در محیط زندگی کودک.

پرسش: من یک دختر ۳ ساله دارم که از تاریکی می ترسه اصلا به تنهایی وارد جایی که تاریکه نمی‌شه وقتی هوا تاریک می شه دائم میگه مامان هوا تاریک شده گاهی هم شب ها از خواب پا می شه و می گه مامان عمه بده یا عمو بده اومده (توی داستان های کتابش شخصیتهای بدش رو به این اسم کوچک براش تعریف کردیم) می خوام علت این ترس رو بدونم و کمکم کنید تا برطرفش کنم. مورد دیگه این که وقتی عصبانی می شه شروع می کنه خودش رو می زنه علت چیه؟
دختر فوق العاده باهوشیه و اگه مشکلی توی رابطه من و پدرش احساس کنه بلافاصله عکس العمل نشون می ده و دائم سوال می کنه که ما همدیگه رو دوست داریم یا نه؟

پاسخ: تاریکی یکی از ترس های شایع در سنین کودک شماست و دو عامل می تونه آن را ثابت و تشدید نماید. اول تمسخر و بزرگ جلوه دادن این ترس و دوم هرگونه عامل استرس زا و تشنج آمیز در محیط زندگی کودک.

به علاوه اینکه اگاه باشید اولین سؤالی که هر کودک در روابط متشنج پدر و مادر در ذهن دارد این می باشد که پدر و مادرم یکدیگر را دوست دارند؟ به این دلیل که این مسئله از اهمیت فوق العاده ای جهت کسب امنیت در کودک برخوردار می باشد ضمن این سؤال کودکان درحین مشاجرات پدر و مادر دچار یک احساس شایع می شوند. آن هم گناه و تقصیر. آن ها تصور می کنند که علت مشاجرات پدر و مادر خودشان بوده اند و نوعی حقارت درونی آن ها را آزار می دهد.

اما درمورد ترس او شما می تونید اقداماتی انجام بدین. شخصیت های منفی داستان رو به اسم عمه و عمو خطاب نکنید. از زمان شب خاطرات خوب و شیرین بسازید و برایش تعریف کنید. یعنی به طوری که شب برای او تداعی کننده خاطرات خوبی شود. امدن بابا, شام میل کردن, مهمانی رفتن, فیلم تماشا و … این ماجراها رو طوری برای او تعریف کنید که از شب خوش خاطره شود.

با او صحبت کنید و علت ترس او را از تاریکی سؤال کنید. سعی کنید با صحبت باعث بشه جزئیات ترس خود را توضیح دهد. این ترس را انکار نکنید و یا مورد تمسخر قرار ندهید. فقط کافیه باهم به اتاقی تاریک بروید, دست او را در دست داشته چراغ را خاموش و روشن کنید. به او بگید که تفاوت روشنایی و خاموشی نبودن نور چراغ یا نور خورشیده. هیچ اتفاق خاص دیگری نمی افته.

همه چیز سرجایش می مونه تا صبح بشه. به این صورت ترس او را کاهش دهید. اجازه بدید تاریکی به همراه شما وسایل اتاق رو لمس کنه و به آرامش برسه و اقدام بعدی اینکه از خواندن داستان هایی که احساس می کنید ترسش را تشدید می کنه برای مدتی پرهیز کنید تا حساسیت او کاهش یابد.

برای عضویت در خبرنامه نی نی بان و اطلاع از بهترین و پربیننده ترین مطالب، کافی می باشد یک بار فرم عضویت ما را از اینجا پر کنید.

ترس از تاریکی، اینگونه کودک را آرام کنید

تهيه و گردآوري : پورتال يک

لطفا نظر خود را درباره ترس از تاریکی، اینگونه کودک را آرام کنید با ما درميان بگذاريد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا