تبلت برای کودک، بخریم یا نه؟

تبلت برای کودک، بخریم یا نه؟

كودكان امروزی، مردان و خواهران آینده هستند و بد نیست كه از كودكی با فناوری‌های مدرن آشنا شوند.

پرسش: آیا تهیه وسایلی از قبیل تب لت برای كودكان زیر ۷ سال مناسب می باشد یا خیر از انجاییكه برخی از همسایه های هم سن دختر بنده این وسایل را دارند چگونه میتوان بچه را قانع نمود كه استفاده این وسایل برای شما زود می باشد .؟<br />3-سعی بنده و همسرم تربیت مذهبی كودكانمان می باشد ، دخترم به كلاس جامعه القران می رود ، در همسایگی ما دختر هم سن ایشان به مهدكودكی میرود كه به راحتی موسیقی و رقص باله برای بچه ها زیر ۷ سال تدریس می شود ، و از زمانی كه دختر ما متوجه شده به نوعی سرخوردگی از كلاس و مهد خود پیدا كرده.

پاسخ: كودكان امروزی، مردان و خواهران اینده هستند و بد نیست كه از كودكی با فناوری‌های مدرن اشنا شوند. ببینید، تمام این وسایل فضاهای مجازی ایجاد می كند و باعث می شوند كودكان از بازی های فیزیكی در فضای واقعی وارد بازی در فضاهای مجازی شوند. مسلما اگر دور شدن از فضاهای واقعی مدیریت شده نباشد، می تواند مساله ساز شود اما غیر از مشكلات مربوط به بازی های رایانه ای مشكل اصلی در مورد تبلت ها ارزش گذاری كاذب می باشد؛ یعنی برای داشتن این تكنولوژی در اختیار كودكتان باید به ساختار ارزشی ای كه خودتان ایجاد می كنید توجه كنید.

بهترین كار این می باشد كه اولا بازی های كودكتان را مدیریت كنید و بعد به او گوشزد كنیم تبلت نیاز نیست و ارزش محسوب نمی شود. تبلت داشتن نشانه باسوادتر بودن، باشعورتر بودن یا مدرن تر و خوشحال تر بودن نیست. پس نباید به خاطر داشتن ان احساس غرور كند و به دیگر بچه ها پز بدهد! و احساس برتری كند. بیشتر كودكان دست‌كم تا ۳-۲ سالگی نیازی به دسترسی به فناوری ندارند و تا انجا كه امكان دارد این وسایل را از كودكتان دور كنید.

اگر او زمان خود را به بازی، گذران وقتی با خانواده و خواندن كتاب توسط والدین بگذراند بهتر رشد می‌كند. در مورد تكنولوژی باید تلاش كنید هم كودكتان احساس نیاز كاذب نكند هم به او در رسیدن به ارزش های واقعی كمك كنید تا از بچه های دیگر كم نیاورد. باید با كودكتان صحبت كنید و به او بفهمانید تبلت نیاز كاذب می باشد. ما بدون اب می میریم اما بدون تبلت نه. ممكن می باشد بگوید بدون تبلت احساس غمگینی می كنم. جواب این می باشد كه اشكالی ندارد. باید با احساسات منفی كنار امد. قرار نیست همیشه احساس شادی كنیم. در عوض باید كمكش كنید به روش های دیگر در درس، ورزش و … پیشرفت كند.

درمورد سوال دومتان؛ كودكان در این سن علاقه زیادی به محیط و فضاهای شاد و پرنشاط، رنگارنگ و جذاب دارند و سریعا جذب می شوند. شما می توانید محیط مهدكودك هایی كه كلاس رقص و باله برای كودكان می گذارند از نزدیك بازدید كنید و ببینید ایا با ارزش های شما سازگار می باشد و چه چیزهایی به طور جزئی به كودكان اموزش می دهند. می توانید فعالیت های پرنشاط دیگر مانند ژیمناستیک، شنا و … برای كودكتان درنظر بگیرید در كنار كلاس قران كه او را گذاشته اید تا فرزندتان از این دست كلاس ها و مسائل دینی و اسلامی زده نشود و اجباری در رفتن به كلاس قران به كودك نباشد و خود او نیز علاقه داشته باشد، چرا كه اگر اجبار در رفتن باشد ممكن می باشد همچنان كه بزرگ می شود دید بدی نسبت به این مسائل پیدا كند.
برای عضویت در خبرنامه نی نی بان و اطلاع از بهترین و پربیننده ترین مطالب، کافی می باشد یک بار فرم عضویت ما را از اینجا پر کنید.

تبلت برای کودک، بخریم یا نه؟

تهيه و گردآوري : پورتال يک

لطفا نظر خود را درباره تبلت برای کودک، بخریم یا نه؟ با ما درميان بگذاريد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا