تاثیر پذیری عزت نفس فرزند از والدین

  • به‌دست:
  • دسته‌بندی: اخبار

تاثیر پذیری عزت نفس فرزند از والدین

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه تاثیر پذیری عزت نفس فرزند از والدین را ببینید.

iStock_000010707293XSmall

 عزت نفس کودکان بسیار تاثیرپذیر از والدین هست و با رفتار آن ها شکل می گیرد و می توانید فرزندی با اعتماد به نفس بالا تربیت کنید یا فرزندی کم اراده و با اعتماد به نفس پایین پرورش دهید این امر بستگی به نوع رفتار والدین آن ها دارد!

مطالعات جدید نشان می دهد که عزت نفس کودکان با رفتار متقابل یکی از والدین قدرتمند در خانه مرتبط هست.

پژوهشگران دانشگاه ساسکس انگلستان در یک پروژه تحقیقاتی به ارزیابی تاثیر ساختارهای قدرت خانواده و رفتارهای تحکم آمیز آنها بر سلامت کودک پرداختند. تیم تحقیقاتی فوق این مطالعات را روی خانواده های انگلیسی و هندی ساکن بریتانیا به عنوان فرهنگ های مختلف جامعه بریتانیا انجام دادند.

محققان در این کار تحقیقاتی خود ۱۲۵ خانواده انگلیسی و هندی را که در غرب لندن زندگی می کردند، مورد مصاحبه و گفتگو قرار دادند. آنها دریافتند کودکان انگلیسی که مادرهایشان رفتارها و پورتال یک های منفی سرپرستانه همچون جداسازی، دخالت کردن، سهل انگاری در نظم و انضباط و در نهایت کنترل رفتاری از خود نشان می دهند، از عزت نفس و خودباوری پائین تری برخوردار هستند. اما در مورد کودکان هندی، رفتارهای پدران از شدت و اثر بیشتری برخوردار هست.

در فرهنگ هند، به طور خاص و در مشخصه اغلب فرهنگ های سنتی تر، در داخل و خارج از خانواده، مادران از موقعیتی پایین تر از پدران برخوردار هستند و پدران از نظر قدرت به عنوان راس خانواده شناخته شده و نقش تعیین کننده ای در نظم و انضباط ایفا می کند. قابل توجه هست که این تفاوت های فرهنگی و سنتی اغلب پس از مهاجرت به بریتانیا نیز همچنان باقی می ماند. در مقابل این فرهنگ سنتی، در فرهنگ غربی اگرچه هنوز تا حدودی فرهنگ پدرسالاری دیده می شود اما در خانه مادران نقش مرکزیت بیشتری نسبت به پدران دارند و مادران بیشتر مسئول مراقبت های معمول و برقراری نظم و انضباط فرزندان هستند.

«آلیسون پایک»، از محققان این تیم پژوهشی در رابطه با نقش پدران و مادران در خانواده می گوید: «پدرها و مادرها نقش های متفاوتی را در فرهنگ های مختلف بازی می کنند و در واقع پژوهش ها و بررسی های ما اهمیت این ساختارهای قدرتی مبتنی بر جنسیت مجزا را در شکل گیری عزت نفس و خودباوری کودکان نشان می دهد.»

تاثیر پذیری عزت نفس فرزند از والدین

منبع : وبسایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره تاثیر پذیری عزت نفس فرزند از والدین با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] برانکو اهداف ما بلند پروازانه هست بازیکنان را برای هر اتفاقی اماده می کنم …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۵ ۲۰۱۶ بوردو لیورپول ۴۰ ویدیو ۴۱ زنده یاد جهان آرا یک دنیا عمل صالح با خود به دنیای باقی برد

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا