بیل گیتس چگونه بیل گیتس شد؟

بیل گیتس چگونه بیل گیتس شد؟

شروع یک کار جدید سخت می باشد اما وقتی درها را باز کردید، کارتان شروع شده می باشد. در بسیاری از موارد، باید خیلی بیشتر از زمانی که برای بقیه کار می‌کردید زمان بگذارید.

آفتاب : امروز برای موفق شدن در یک کار و تجارت، باید انعطاف‌پذیر
باشید، برنامه‌ریزی خوب داشته باشید و مهارت‌های سازمانی را بدانید. خیلی
افراد با این فکر کاری را شروع می‌کنند که با روشن کردن کامپیوترها یا باز
کردن در شرکتشان، پول پارو خواهند کرد. اما واقعیت این می باشد که پول درآوردن
خیلی سخت‌تر از آن چیزی می باشد که فکر می‌کنید. به همین دلیل باید برای
برنامه‌ریزی وقتی بگذارید تا موفق شوید.

به گزارش باشگاه
خبرنگاران، بیل گیتس ثروتمندترین مرد
جهان می باشد که ۱۱ سال متوالی برنده این عنوان بوده و دارایی او در حدود ۵۱
میلیارد دلار تخمین زده می شود. گیتس در سن ۴۳ سالگی ثروتمندترین مرد جهان
بود. او از سن ۲۰ سالگی تاکنون رئیس شرکت مایکروسافت بوده می باشد که ارزش آن
چیزی در حدود ۵۰ بیلیون دلار می باشد.

در
اين گزارش برآنيم تا به توصيه‌هاي بيل گيتس براي موفقيت در كسب و كار
اشاره كنيم تا با شيوه كسب و كار و رازهاي موفقيت اين غول كامپيوتري آشنا
گرديم و در آخر از راز وبسایت‌های موفق در کسب‌وکار اینترنتی را پرده برداری
میکنیم:

گیتس پدیده قرن بیستم یعنی بزرگترین غول کامپیوتری می باشد که
طلوع برق آسای وی همراه با شهرت و اقبالش، موید ظهور یک نظم تجارت جهانی
جدید می باشد. گیتس در شیوه كسب و كار خود به مدیران توصیه مى كند كه با «الگوى
زندگى اینترنتی» آشنا شوند؛ « دستهاى خود را بكار اندازید! بایستى با پست
الكترونیك و دیگر ابزار دیجیتالى كار كنید و با روش كار آنها خوب آشنا
شوید. باید به چشم ببینید كه «وبسایت» اینترنتى رقیبان چگونه می باشد. بایستى خود
از كاربران اینترنت گردید؛ چندین كتاب در این زمینه بخوانید و سفر با شبكه
جهانى را آغاز كنید!»

اینترنت رسانه ای بسیار بزرگ می باشد که به وسیله
آن همه افراد می توانند هر تصویری که از خودشان می خواهند در ذهن مردم و
مخاطبین ایجاد کنند

اول: جریان اطلاعات‏ را خون زندگى بخش بدانید

گیتس
عقیده دارد كه شایسته ترین راه شاخص نمودن شركت در میان رقیبان‏ و بهترین
راه پیش افتادن از دیگران، بهره بردارى كارآمد از «اطلاعات» می باشد و چگونگى و
روش گردآوری، مدیریت و كاربرد اطلاعات می باشد كه سرنوشت برد و یا باخت ما را
رقم مى زند.

گیتس براى روان ساختن جریان پیوسته اطلاعات در سازمان ها، دوازده گام بنیادین را برمى شمارد:

۱- در انجام ارتباطات سازمانی از راه ( پست الکترونیکی) پافشاری کنید
۲- داده ها و اطلاعات فروش را همواره به صورت ( در خط مستقیم ) از روی نمایشگر رایانه بررسی کنید
۳-
در تجزیه و تحلیل وضعیت كسب و كار، از رایانه شخصى (‍PCS) بهره بگیرید و
كاركنان فرهیخته را در بخشهاى نیازمند به سطح فكرى بالا در زمینه تولید،
خدمات، و سودآورى بگمارید
۴- به یارى ابزار دیجیتالی، «تیم هاى نمادین
(مجازى) فراسازمانی» بیافرینید تا اعضا بتوانند آگاهیهاى همدیگر را در
سراسر جهان و به هنگام بیفزایند.
۵- همه فرآیندهاى «كاغذی» را به «دیجیتالی» تبدیل كنید و تنگناهاى ادارى را برطرف نمایید.
۶-
با بكارگیرى ابزار دیجیتالى از فعالیتهاى «تك- وظیفه‌ای» بكاهید و یا آنها
را به فعالیتهاى «ارزش‌افزا» تبدیل كنید، تا مهارتهاى كاركنان فرهیخته را
خوب بكار گیرید.
۷- یك جریان «بازخورد» دیجیتالى بوجود آورید تا به افزایش كارآیى فعالیتهاى كمی، و كیفیت كالاها و خدمات، بیفزاید.
۸-
نظام دیجیتالى را براى انتقال دیدگاهها و شكایتهاى مشتریان به كاركنانى كه
مسئولیت و توان بهسازى فرآورده ها را دارند‏، بكار گیرید.
۹- به یارى ارتباطات دیجیتالی، طبیعت و چگونگی، مرزها، و پیرامون كسب و كار خود را دوباره بررسى كرده و خوب بشناسید.
۱۰-
اطلاعات بازرگانى را با شتاب انتقال دهید. با بكارگیرى روش جابجایى
دیجیتالی، چرخه داد و ستد اسناد را با تامین كنندگان و شریكان، كوتاه كنید و
در همه موارد به هنگام باشید.
۱۱- فرآورده ها (كالا/ خدمات) را با كمك روشهاى دیجیتالى به مشتریان برسانید و دست واسطه ها را كوتاه كنید.
۱۲- با كمك ابزار دیجیتالی، مشتریان را در حل مشكلات خود راهنمایى كنید.

دوم: بازرگانى اینترنت را بشناسید و به كار گیرید

گیتس
مى گوید كه شركتها و سازمان هاى تجارى در دهه آینده ابزارهاى دیجیتالى را
به خدمت خواهند گرفت چرا كه تصمیم گیرى هاى پرشتاب، واكنشهاى كارآمد و تماس
هاى بى واسطه با مشتریان، از ویژگیهاى شركتها و سازمانهاى سده بیست و یكم
می باشد كه در آنها بسیارى از داد و ستدها به صورت «خودخدمتی» (سلف سرویس)
دیجیتالى درخواهند آمد، واسطه ها یا به فعالیتهاى ارزش آفرین رو خواهند
آورد و یا میدان را خالى خواهند كرد‏، واحد «خدمات مشتریان» پیشاهنگ
فعالیتهاى ارزش افزا در هر كسب و كارى خواهد شد.

بیل گیتس مى گوید
كه براى بهره گیرى از توانمندى هاى بى مانند اینترنت در آفرینش پیوند دو
سویه با مشتریان باید یك «وبسایت» در شبكه جهانى برپا سازیم كه این امر خود
نیازمند به پشتیبانى بى‌دریغ مدیریت ارشد و شناخت ایشان از فن‌آورى
اینترنتى مى باشد.
گیتس توصیه مى كند كه ما با «الگوى زندگى تار
عنكبوتی» سازگار شویم كه در آن شبكه جهانى از راه اینترنت با هم پیوند مى
خورد. در «الگوى زندگى تار عنكبوتی» گیتس حركت در شبكه اینترنت همانند حركت
عنكبوت در تور خود می باشد كه مى‌تواند در همه جهات و با شتاب حركت كند.
بنابراین توصیه گیتس به ما این می باشد كه بازرگانى اینترنتى را بشناسیم و
الگوى زندگى تار عنكبوتى را به كار گیریم تا در شبكه اینترنت در همه جهات و
با شتاب حركت كنیم.

سوم: دانش و آگاهی را به خدمت اندیشه های راهبردی درآورید

گیتس
اعتقاد دارد که دانش و آگاهی را میبایست به خدمت اندیشه های راهبردی
درآوریم و برای این منظور گیتس، رعایت نکات زیر را ضرورى مى داند:

– خبرهای ناگوار را با شتاب پخش کنید

گیتس
عقیده دارد که یکی از ویژگیهای هر مدیر خوب اینست که بتواند به جای انکار
خبرهای بد، با آنها کنار بیاید و چگونگی خبرها را به خوبی شناسایی کند.

– خبرهای بد را به خوب تبدیل کنید

گیتس
عقیده دارد که برای موفقیت در کسب و کار باید به پیشواز خبرهای بد برویم
تاجاهایی را که نیاز به بهسازی دارند بشناسیم و خبرهای بد را به پیامدهای
خوب تبدیل کنیم.

– از آمارهای خود آگاه باشید

گیتس نیز عقیده
دارد که آگاهى از اعداد و تحلیل و فهم آنها بنیان شناخت هر كسب و كار می باشد و
مى‌گوید: آگاهی به عدد و رقم های سازمان، چیزی بیش از تراز کردن ماهانه
دفترهای حسابداری می باشد.

– انسانها را به کارهای فکری بکشانید

گیتس
می گوید که باید نرم افزارهای تحلیلگری را ارایه دهیم که به ما این فرصت
را بدهد تا نیروی انسانی ارزشمند خود را از گردآوری اطلاعات رهانیده و به
فعالیتهای ارزش آفرین بگمارد، تا این نیروها بازده شگرفی داشته باشند.

– بهره هوشی سازمان خود را بالا ببرید

گیتس
برای آنکه بهره هوشی سازمان خود را بالا ببریم، توصیه می کند که از
«مدیریت دانایی» استفاده کنیم؛ یعنی اطلاعات را گردآوری و سازماندهی کرده و
سپس به کاربرانی که بدان نیاز دارند برسانیم و برای بهسازی پیوسته اطلاعات
از راه تجزیه و تحلیل داده ها با دیگران همکاری داشته باشیم، به پورتال یک
مشتریان شتاب ببخشیم و آموزش را بی دردسر کنیم به گونه ای که به افراد این
امکان را بدهیم تا در خانه و یا محل کارشان، در پشت میز خود و هر گاه که
برنامه هایشان اجازه دهد، به آموختن بپردازند.

– به یاد داشته باشید كه بردهای بزرگ با خطرهای بزرگ همراهند

گیتس
در این خصوص می گوید: «دور بودن از اطلاعات در میدان کارهای دانش‌بر،
همانند جدا کردن مغز از پیک دانشمند فرهیخته می باشد». بنابراین گیتس توصیه می
کند که یک نظام دیجیتالی را در سازمان به وجود آوریم و این نظام را دربست
در اختیار خود قرار دهیم تا بتواند مدیریت دانایی، عملیات سازمان و نظامهای
بازرگانی را آنچنان به هم پیوند زند که با همدیگر یک نظام یکپارچه
دیجیتالی بیافریند، این نظام دیجیتالی باید بتواند توان آزمایش فرآورده ها
بر مبنای استانداردها و پذیرش جهانی را داشته باشد و ضمن بازنگری های لازم،
مهار کار را از دست ندهد.

چهارم: به عملیات سازمان بینش بیفزایید

گیتس در این خصوص نیز رعایت موارد زیر را توصیه مى‌كند:

– فرآیندهایی را برگزینید که به کارکنان اختیار می دهند

گیتس
عقیده دارد که باید به نیروی ابتکار فرد میدان داده شود و کارکنانی که
نسبت به نظامهای تولید و طرز کار آنها آگاهی بیشترس دارند، بهتر و
هوشمندانه تر بکار گرفته شوند.

– به یاری فن آوری اطلاعات به مهندسی دوباره بپردازید

گیتس
عقیده دارد که فن آوری اطلاعات عصای دست فرآیندهای کارآمد می باشد که این
فرآیندها در زمان و منابع دیگر تا ده برابر از پیش، صرفه جویی می کنند.

– فن آوری اطلاعات را منبعی راهبردی به حساب آورید

بیل
گیتس عقیده دارد که مدیرعامل باید به فن آوری اطلاعات به چشم منبعی
راهبردی بنگرد که به افزایش درآمد شرکت کمک می کند. باید مدیرعامل فن آوری
اطلاعات را نیز همپای دیگر فعالیتهای شرکت به خوبی بشناسد و مدیر ارشد فن
آوری اطلاعات (CIO) باید خود عنصری از گروه گسترش راهبردهای شرکت باشد تا
بتواند نظام اطلاعات را در خدمت اجرای راهبردها سامان دهد.

پنجم: در انتظار غیر منتظره ها باشید

گیتس
تاكید دارد كه باید بپذیریم كه در عصر دیجیتالى زندگى مى كنیم تا از
پیامدهاى مثبت و توانمندیهاى آن بهره بگیرم؛ گیتس خود مى گوید كه من فرد
خوش بین هستم و به پیشرفت اعتقاد دارم. من از اینكه در چنین دوره اى از
تاریخ زندگى مى كنم خشنودم؛ ابزار دوران صنعتى به كمك ماهیچه هاى ما آمدند،
ابزار دوران دیجیتالى میدان فعالیت و توان مغز و اندیشه ما را گسترش مى
دهند. بسیار خوشحالم كه فرزندانم در این دوران رشد مى‌نمایند.»

و اما کمی در مورد کسب و کار اینترنتی :

چرا بسیاری در کسب و کار اینترنتی خود موفق بوده اند؟

اینترنت
رسانه ای بسیار بزرگ می باشد که به وسیله آن همه افراد می توانند هر تصویری که
از خودشان می خواهند در ذهن مردم و مخاطبین ایجاد کنند
در کسب و کار
اینترنتی مهم نیست که شما چند سال سن دارید ، اصلا مهم نیست که شما چقدر
سرمایه دارید ، در کسب و کار اینترنتی مهم نیست که شما در کجای این کره
خاکی زندگی می کنید. یک کارآفرین به همراه ایده نو و خدماتی که برای
مخاطبین جذاب باشد یکی از دلایل موفقیت در کسب و کار می باشد .ایجاد کسب و کار
اینترنتی همانند رفتن به یک سفر دور و دراز می باشد ، سفر به مکانی ناشناخته و
مهم تر از آن سفری که حتی تجربه کسانی که از شما جلوتر هستند برای موفقیت
شما کافی نیست.

تنها راهنمای شما برای شروع این سفر یک نقشه می باشد، یک
نقشه ای که تا پایان این سفر راهنمای شما باشد و به شما کمک کند. اسم کوچک این
نقشه در کسب و کار اینترنتی ( طرح تجاری Business Plan ) می باشد. طرح تجاری
شامل بخش های زیر می باشد.

۱-    چشم انداز ( آغاز یک تجارت و کسب و کار با یک چشم انداز وسیع شروع می شود )
۲-    ماموریت (ماموریت منظور و قصد شما را از کسب و کار و تجارت شما مشخص می کند )
۳-    هدف (داشتن یک هدف خوب، به فعاليت هاي شما در تجارت معني و جهت مي دهد)
۴-    راهبرد (راهبرد، مسيرها را درجهت هدف‌هايتان هدايت می کند )
۵-    برنامه ( هر کسب و کاري براي موفقيت، برنامه مي‌خواهد)

کارشناسان کسب و کار اینترنتی را  به ۱۰ گروه عمده تقسیم کرد:

۱-    ايجاد اجتماعات آنلاين
۲- خريد، فروش و حراج كالاهاي مختلف
۳- تبليغات اينترنتي
۴-ارائه خدمات تخصصي به ديگران
۵- ايجاد امپراطوري اطلاعات، اخبار و آموزش
۶- تهيه و ارائه نرم افزارهاي مختلف
۷- چند رسانه اي يا مالتي مديا
۸- پيوستن به شبكه هاي واسطه گري
۹-خدمات مربوط به ايميل
۱۰- سرمايه گذاري مشترک

راز وبسایت‌های موفق در کسب‌وکار اینترنتی

– وبسایت خود را ساده سازی کنید
– طمئن شوید که وبسایت تان به سرعت بارگذاری می شود
– اطلاعات و مقالات آموزشی رایگان در مورد صنعت تان ارائه کنید
– آدرس ایمیل یا اطلاعات تماس بازدیدکننده های خود را به دست آورید
– برای وب وبسایت خود ساختار حرفه ای طراحی کنید
– اهمیت صفحه درباره ما را فراموش نکنید
– بدون گوگل هرگز!!!! کسب و کار اینترنتی رشد نخواهد کرد
– شبکه های اجتماعی یار کمکی کسب و کارتان هستند
– خبرنامه بر روی وب وبسایت یک الزام می باشد

بیل گیتس چگونه بیل گیتس شد؟

منبع : آفتاب نیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] مجموعه والپیپرهای متنوع و دیدنی Best HD Wallpapers حق ندارید خودرو زیر قیمت بفروشید

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد درخشش آموزش و پرورش استان با اعتبارات محدود استخدام مدیر ۱۲۴ ۲ مهر ۹۴

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا