برای رشد مغز جنین، چه بخوریم؟

برای رشد مغز جنین، چه بخوریم؟

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه برای رشد مغز جنین، چه بخوریم؟ را ببینید.

پرسش: چه مواد غذایی استفاده كنم تا دوره بارداری را به سلامت طی كرده و فرزند سالمی را به دنیا بیاورم؟

پاسخ: تغذیه صحیح در دوران بارداری
بانوان باردار باید یک رژیم غذایی متعادل داشته باشند. باید توجه داشته باشید كه رشد و نمو جنین كار ساده ای برای بدن شما نیست. تغذیه صحیح یكی از مهمترین مسائلی می باشد كه می تواند به رشد و نمو طبیعی كودک شما كمک كند. تغذیه متعادل و رژیم سالم می تواند از بسیاری از مشكلات دوران بارداری از جمله: انمی و عفونت مادر، ترمیم كُند زخم ها، زایمان زودرس و نوزاد كم وزن جلوگیری كند.

غذا نوش جان کردن برای دو نفر!
غذای كافی برای دو نفر به معنی دوبرابر غذا نوش جان کردن نیست. خانم های باردار روزانه به ۳۰۰ كالری بیشتر نیاز دارند. اما انچه كه مهم می باشد منبع تامین این كالری اضافی می باشد. توجه داشته باشید كه اگر این كالری بیشتر از شیرینی ها و غذاهای ناسالم تامین شود ریز مغذی های مورد نیاز برای كودك را تامین نخواهد كرد در نتیجه، كودك شما نیاز به ریز مغذی های خود را از ذخایر بدن شما تامین می كند و بنابراین سلامت شما به خطر می افتد.

به جای استفاده از غذاهای ناسالم از غذاهایی استفاده كنید كه:
پروتئین بالایی دارند، كم چرب اند، قند كمتری دارند.

دیگر ریز مغذی هایی كه بدن شما به ان ها نیاز دارد شامل: كلسیم (برای رشد كافی كودك شماست)، اهن (برای تامین خون كودك و پیشگیری از كم خونی مادر)، فولیك اسید (برای پیشگیری از خطر نقص لوله عصبی، انسفالی ( نقص در مغز)، و دیگر نارسایی های مادر زادی.)
انچه كه باید بخورید.

یك رژیم كافی و متعادل در كنار نیم ساعت ورزش روزانه برای بارداری سالم لازم می باشد.
برای اغلب بانوان باردار كالری مناسب عبارت می باشد از:
۱۸۰۰ كالری در روز در سه ماهه اول بارداری
۲۲۰۰ كالری در روز در سه ماهه دوم بارداری
۲۴۰۰ كالری در روز در سه ماهه سوم بارداری
شما باید از همه گروه های غذایی به صورت متعادل مصرف نمایید.

گروه نان، غلات، برنج و پاستا
این گروه به شما كربوهیدرات كافی و مناسب را می رسانند. این گروه انرژی مورد نیاز شما و رشد كودك شما را تامین می كنند.
غلات كامل و غنی شده حاوی اهن و اسید فولیك نیز هستند.

گروه سبزیجات:
سبزیجات منابع مناسبی از ویتامین های A، C، فولیك اسید، اهن و منیزیم اند.
در گروه سبزیجات به سبزیجات برگ سبز توجه بیشتری داشته باشید.
گروه میوه ها:
میوه ها به شما ویتامین های A و C، پتاسیم و فیبر را می رسانند. از میوه های تازه استفاده كنید تا ویتامین بیشتری دریافت نمایید. از منابع غنی ویتامین C مانند مركبات، خربزه و توت ها بیشتر استفاده كنید. از مصرف اب میوه ها بخصوص اگر افزودنی و یا شكر اضافی دارند بپرهیزید.
گروه گوشت، مرغ، ماهی، حبوبات، تخم مرغ و مغزها:
این گروه از غذاها غنی از ویتامین B، پروتئین، اهن و روی اند.

گروه چربی ها و روغن ها:
شما در رژیم غذاییتان به مقداری چربی برای خودتان و رشد كودكتان نیاز دارید. چربی ها در تامین انرژی طولانی مدت نقش مهمی دارند و برای رشد مغز جنین ضروری اند.

زنانی كه رژیم های غذایی خاص مانند گیاه خواری دارند و یا عدم تحمل لاكتوز دارند و یا به دلیل الرژی از رژیم های فاقد گلوتن استفاده می كنند حتما باید تحت نظر مشاورین تغذیه رژیم خود را رعایت نمایند.

مایعات و ویتامین ها
در دوران باردار باید مایعات زیادی دریافت كنید و از نوشیدنی های حاوی كافئین و شكر مانند قهوه و چای پرهیز كنید.

شما باید از مكمل های اسید فولیک و آهن پیش از دوران بارداری استفاده كنید.
ویارهای بارداری:
اگرچه علت ان مشخص نیست ولی بسیاری از بانوان باردار به برخی از غذاها تمایل پیدا می كنند. این هوس غدایی ممكن می باشد به دلیل تغییرات هورمونی ان ها باشد و معمولا در سه ماهه اول بارداری ایجاد شوند و پس از ان رفع می شوند.

در كنار دریافت ریز مغذی های مورد نیاز، لازم می باشد مقداری از غذاهایی كه ویار می كنید نیز مصرف نمایید.

گاهی برخی از بانوان باردار نسبت به چیزهایی به جز غذا ویار پیدا می كنند. این حالت ممكن می باشد به دلیل كمبود آهن در فرد باشد. اگر شما نسبت به خاک، مواد پاک كننده، یخ و این قبیل مواد غیر خوراكی ویار پیدا كردید حتما با پزشک مشورت نمایید شما ممكن می باشد كم خونی داشته باشید و نیاز به مكمل اهن داشته باشید.

نی‌نی‌بان جدیدترین و بهترین مطالب خود را در تلگرام و از طریق سه کانال «راهنمای بارداری»، «کودک‌یاری» و «سلامت جنسی» در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

براي عضويت در خبرنامه ني ني بان و اطلاع از بهترين و پربيننده ترين مطالب، کافي می باشد يک بار فرم عضويت ما را از اينجا پر کنيد.

برای رشد مغز جنین، چه بخوریم؟

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره برای رشد مغز جنین، چه بخوریم؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا