بانک صادرات مسئولیت پرداخت مطالبات میزان را بر‌عهده گرفت‌

بانک صادرات مسئولیت پرداخت مطالبات میزان را بر‌عهده گرفت‌

موسی الرضا ثروتی اظهار داشت: پس از عنوان مشکل موسسه میزان در سفر آقای ابوترابیفرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به شهرستانهای گرمه و جاجرم، جلسهای با آقای لاریجانی رئیس مجلس برگزار شد که درنهایت بانک صادرات، مسئول پرداخت مطالبات موسسه میزان شد.

وی افزود: این امر در شورای پول و اعتبار و شورای نهادهای پولی غیربانکی به تصویب رسید.

عضو کمیسیون برنامهوبودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در تماسی که با مدیرعامل بانک صادرات داشتم این بانک نیز اعلام کرد که مسئولیت پرداخت مطالبات سپردهگذاران میزان را پذیرفته می باشد.

ثروتی تصریح کرد: امیدواریم با این اتفاق مشکلات مردم و سپردهگذاران میزان برطرف شود.

همچنین روزنامه خراسان نوشت: مجوز تاسيس يک موسسه مالي و اعتباري در ارتباط با اموال، دارايي ها و بدهي هاي موسسه ميزان و نيز به کارگيري کارکنان اين موسسه منحل شده، به سرمايه گذاران بانک صادرات داده شد.

ثروتی گفت: اين مجوز پيرو جلسه روز گذشته با لاريجاني رئيس مجلس صادر شد.«ثروتي» در اين رابطه بيان کرد: پيرو استيضاح انجام شده وزير اقتصاد و جمع آوري امضا براي استيضاح دوم به منظور اصرار بر استيضاح اول، روز گذشته جلسه اي با رئيس مجلس برگزار و اين مجوز پس از بررسي موضوع در کميته غيرمتشکل پولي و تصويب آن در اين کميته و نيز شوراي پول و اعتبار صادر شد و از اين پس تمامي طلبکاران و کارکنان مؤسسه ميزان با اين بانک طرف خواهند بود.

وي خاطرنشان کرد: پيرو مصوبه شوراي عالي امنيت ملي اين مجوز صادر شده می باشد تا طلبکاران ميزان به پول هاي خود برسند و تکليف کارکنان اين موسسه مشخص شود.

وي تأکيد کرد: سپرده گذاران و کارکنان موسسه ميزان ديگر نگران مطالبات و وضعيت خود نباشند زيرا حساب و کتاب هايشان پس از اين با بانک صادرات خواهد بود.موسسه ميزان به دليل ورشکستگي منحل شد و تعداد ۹۰۰هزار نفر در اين موسسه حساب داشتند که ۱۰درصد از آن ها را مردم خراسان شمالي تشکيل مي دهند. 

پيشتر نيز «قوامي» نماينده مردم اسفراين و عضو شوراي پول و اعتبار در گفت و گو با ايرنا با اعلام موافقت اصولي شوراي پول و اعتبار با وکيل يک موسسه مالي و اعتباري به عنوان جايگزين ميزان گفته بود: سرمايه گذاران اين موسسه جديد که از بخش خصوصي هستند با تضمين آوردن ۳۰ هزار ميليارد تومان سرمايه، خواستار تشکيل آن شدند.

بانک صادرات مسئولیت پرداخت مطالبات میزان را بر‌عهده گرفت‌

منبع : بورس نیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] فیلم مشت زنی خنده دار کانگورو Photo Grid Collage Maker v5 05 android

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] برطرف کردن مشکلات روحی مربوط به امتحانات وزارت نفت ۷ میلیون لیتر بیشتر از سقف مجوز

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا