اینترنت امن برای کودکان

اینترنت امن برای کودکان

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه اینترنت امن برای کودکان را ببینید.

وقتی کودک شما از اینترنت استفاده می کند تحت کنترل قرار می گیرد. البته اگر فرزند شما بزرگتر یا بالغ می باشد ممکن می باشد مشکلی به وجود نیاید. اما چطور میتوان از این موضوع اطمینان حاصل کرد؟

آیا شما فرزندی دارید که از اینترنت استفاده می کند و یا در آینده نزدیک استفاده خواهد کرد؟ باید بدانید که اینترنت وسیله ی خوبی برای بدست آوردن اخبار روز، تحقیق برای پروژه های مدرسه و ارتباط با دوستان می باشد، اما در کنار اینها می تواند خیلی خطرناک باشد. به عنوان یک پدر یا مادر این مسئولیت که فرزندتان در فضای امنی کار کند، بر عهده شماست. برای رسیدن به این مقصود باید چگونگی استفاده از کامپیوتر و اینترنت را بدانید.

یک کودک نباید بیش از والدینش از اینترنت بداند. حداقل این می باشد که به اندازه هم بدانند. اگر شما به دنبال مسدود کردن وب پورتال های بزرگسالان یا وب پورتال هایی که محتوای بدی دارند هستید، خوب نیست که فرزندتان بداند چطور این محدودیت هایی را که شما قرار داده اید را نقض کند. و به همین دلیل می باشد که شما باید بدانید چگونه از اینترنت و کامپیوتر استفاده کنید و اگر نمی دانید یاد بگیرید. در اینجا به پنج دلیل که اینترنت می تواند برای  کودکان و نوجوانان خطرناک باشد اشاره شده می باشد.

اینترنت امن برای کودکان

ایجاد هویت های جعلی  آسان می باشد
دوست یابی آنلاین سریع و راحت می باشد. اما با دوستی های معمولی خیلی متفاوت می باشد. چرا؟ زیرا شما نمی بینید چه کسی در طرف مقابل می باشد. در اینترنت هر فردی میتواند شخص دیگری باشد. برای مثال برای استفاده از شبکه های اجتماعی افراد باید سن خود را وارد کنند. هر کسی میتواند دروغ بگوید یا با کسی صحبت کند که در مورد سن خود دروغ گفته می باشد.

وجود وب پورتال های زیاد برای انتخاب
چیز خوبی که در مورد اینترنت وجود دارد این می باشد که وب پورتال های زیادی وجود دارند که شما می توانید از میا ن آنها انتخاب کنید. بنابراین وسیله خوبی برای تحقیق مدرسه می باشد. البته وجود این همه پورتال می تواند خطرناک هم باشد. فرزند شما می تواند به شبکه های اجتماعی، چت روم های بزرگسالان، پورتال های پورن و سایتهای خشن سر بزند.در صورت استفاده از ابزارهای کنترلی والدین، فرزند شما به راحتی به پورتال های استاندارد دسترسی پیدا می کند.

شکارچیان اینترنت
همانگونه که قبلا
گفته شد ایجاد هویت های جعلی جدید آسان می باشد. بیشتر وقتی ها کسانی که در
مورد سن خود دروغ گفته اند شکارچیان اینترنتی هستند. آنها کودکان شما را
هدف قرار می دهند. متاسفانه بسیاری از کودکان، نوجوانان و والدین آنها
زمانی متوجه شکارچی می شوند که دیر شده می باشد. مانند زمانی که شکارچی می
خواهد به کودک شما نزدیک شود، یا شخصا با او تماس برقرار کند.

آنها تحت کنترل هستند
وقتی کودک شما از اینترنت استفاده می کند تحت کنترل قرار می گیرد. البته اگر فرزند شما بزرگتر یا بالغ می باشد ممکن می باشد مشکلی به وجود نیاید. اما چطور میتوان از این موضوع اطمینان حاصل کرد؟ ممکن می باشد که از فرزندتان بخواهید که با غریبه ها ارتباط برقرا نکند، به آنها شماره تلفن ندهد، یا عکسش را به اشتراک نگذارد، اما این به این معنی نیست که او به حرف  شما گوش خواهد داد. بنابراین اگر به فرزند خود اجازه استفاده از اینترنت را می دهید حتما بر استفاده از آن نظارت کنید.

تمام اطلاعات محرمانه نیستند
متاسفانه
بسیاری از فرزندان و والدین نمی دانند که اطلاعاتی که در اینترنت می
گذارند، همیشه محرمانه نمی ماند. برای شروع بیشتر نوجوانان پروفایلی در مای
اسپیس برای نمایش نزد عموم دارند که غیرمحرمانه می باشد. این یعنی هر کسی می
تواند آن را ببیند. همچنین قسمتی برای ارسال پیام های الکترونیکی اعضا برای
هم وجود دارد که توسط موتورهای جستجو نشان داده می شود. حتی اگر مدت ها از
آن بحث گذشته باشد.

اینترنت امن برای کودکان

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره اینترنت امن برای کودکان با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا