اگر می خواهید طرف مقابلتان را سریع بشناسید این تکنیک ها را اجرا کنید

سلامت

اگر می خواهید طرف مقابلتان را سریع بشناسید این تکنیک ها را اجرا کنید

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه اگر می خواهید طرف مقابلتان را سریع بشناسید این تکنیک ها را اجرا کنید را ببینید.

همه ما ترجیح می دهیم که نسبت به رفتار و حرکات طرف مقابل آمادگی کامل داشته باشیم و یا به عبارتی دیگر شناخت کاملی از طرف مقابل داشته باشیم و بدانیم کدام رفتار ها جلوی اون فرد انجام و کدام را انجام ندهیم. به علاوه گاهی اگر بتوانیم در دیدار اول یک سری ویژگی های طرف مقابل را کشف کنیم، بهتر می توانیم رابطه مان را مدیریت کنیم. 

راه هایی برای شناخت دیگران

در برخورد با افراد مختلف یک سری نشانه ها و سینگال ها وجود دارد که با استفاده از آنها می توانیم فرد موردنظر را بشناسیم و به عبارتی فرد را بخوانیم. اما برخی اوقات ترکیب نشانه ها ممکن است ما را به اشتباه بیندازد. چگونه می توانید بر این اشتباهات غلبه کنیم و افراد را بهتر بشناسیم؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا راه های شناخت دیگران را مورد بررسی قرار دهیم.

۱. سؤالات مهم بپرسید

سؤالاتی که هنگام آشنایی با یک نفر و برای شناخت دیگران پرسیده می‌شوند، هدفی دارند. در واقع، احتمالا برای برقراری ارتباط با دیگران و شناخت آن‌ها بدون پرسیدن هیچ سؤالی با مشکل روبه‌رو خواهید شد. بااین‌حال، برای سؤال پرسیدن هم باید سراغ موضوعاتی بروید که واقعا به آن‌ها علاقه دارید. به عنوان مثال، ممکن است اهل فیلم‌بینی باشید و آخرین فیلمی که طرف مقابل دیده، برایتان اهمیت داشته باشد یا بالعکس، برایتان اهمیتی نداشته باشد که او به چه ژانر فیلمی علاقه دارد.

برای اینکه کار شما موقع سؤال پرسیدن برای شناخت دیگران ساده‌تر شود، این سؤالات را در دسته‌بندی‌های مختلف می‌خوانید. 

اگر می خواهید طرف مقابلتان را سریع بشناسید این تکنیک ها را اجرا کنید

سؤالاتی برای سر صحبت را باز کردن

ممکن است شما به تازگی در شرکتی استخدام شده‌اید، در اولین قرار ملاقات با شریک آینده‌ی زندگی‌تان هستید یا اولین بار است که به جلسه‌ای پا می‌گذارید. این موقعیت‌ها در دیدن اول استرس‌زا به نظر می‌رسند و حتی ممکن است که برخی از مکالمات آن ناخوشایند شوند. این مسئله کاملا طبیعی است. سؤالاتی که می‌توانند به شما کمک کنند تا در چنین مواقعی سر صحبت را باز کنید، عبارت‌اند از:

  • به نظر شما یک تعطیلات عالی چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • آیا به‌ تازگی فیلم یا سریالی دیده‌اید که تماشای آن را به دیگران توصیه کنید؟
  • یکی از غذاهایی که طعم آن را چشیده‌اید اما دیگر هرگز نخواهید خورد را اسم ببرید.
  • بهترین راه برای گذراندن تعطیلات آخر هفته در فضای باز چیست؟
  • اسم جدیدترین کتاب یا مقاله‌ای که خوانده‌اید و نظر شما را جلب کرده، چیست؟
  • آیا تاکنون برنده جایزه یا رقابت‌ای شده‌اید؟
  • اگر می‌توانستید با یک شخصیت تاریخی از آغاز بشریت تا به حال شام بخورید، آن شخصی چه کسی بود؟
  • اگر می‌توانستید یک قدرت ماورایی داشته باشید، کدام قدرت را انتخاب می‌کردید؟
  • دوست داشتید در کنسرت کدام خواننده شرکت کنید؟ 

بیشتر بخوانید: چطور با درد جدایی کنار بیاییم؟ این ۵ راهکار را بخوانید


اگر می خواهید طرف مقابلتان را سریع بشناسید این تکنیک ها را اجرا کنید

سؤالاتی برای ادامه دادن مکالمه

سؤالات دیگری هم هستند که علاوه بر شناخت دیگران، به شما کمک می‌کنند تا مکالمه با کسی که به‌تازگی با او آشنا شده‌اید را ادامه دهید. این سؤالات که از سؤالات برای سر صحبت را باز کردن عمیق‌تر هستند، عبارت‌اند از:

  • شهر مورد علاقه‌تان که قبلا به آن سفر کرده‌اید، کجاست؟
  • بهترین نکته‌ای که تاکنون کسی به شما توصیه کرده، چیست؟
  • اگر بتوانید ده دقیقه درباره‌ی موضوعی صحبت کنید، آن موضوع چه خواهد بود؟
  • بهترین تعریفی که تا به حال از کسی درباره‌ی خودتان شنیده‌اید، چیست؟
  • اولین چیزی که دوست دارید دیگران درباره شما بدانند، چیست؟
  • آیا تاکنون غریبه‌ای را به صورت تصادفی ملاقات کرده‌اید که روی شما تأثیر عمیقی گذاشته باشد؟
  • به سحرخیزی علاقه دارید یا آرامش شب‌ها را ترجیح می‌دهید؟ چرا؟
  • هیجان‌انگیزترین کاری که به‌تازگی انجام داده‌اید، چیست؟
  • مکالمه به زبان‌های دیگر را هم بلد هستید؟ اگر بله، این زبان را چگونه یاد گرفته‌اید؟ اگر نه، دوست دارید اول کدام زبان را یاد بگیرید؟
  • در حال حاضر، چه کسی بیشترین تأثیر را روی زندگی شما دارد؟

اگر می خواهید طرف مقابلتان را سریع بشناسید این تکنیک ها را اجرا کنید

۲. به پاسخ‌های طرف مقابل فعالانه گوش دهید

اگر واقعا علاقه‌مند به شخصیت شناسی و شناخت دیگران علاقه دارید، نباید فقط از آن‌ها سؤال کنید. شما باید بعد از پرسیدن سؤالات مناسب، به پاسخ آن‌ها نیز توجه کنید. برای این کار، باید مهارت‌های فعالانه گوش دادن را بدانید. به این ترتیب، به طرف مقابل نشان می‌دهید که واقعا به او علاقه دارید. گوش دادن فعالانه به سخنان کسی به این معناست که شما در مکالمه شرکت می‌کنید، حتی در زمانی که صحبت نمی‌کنید. برای فعالانه گوش دادن باید این کارها را انجام دهید:

  • برقراری تماس چشمی؛
  • چرخیدن یا خم شدن به سمت فردی که صحبت می‌کند؛
  • تکان دادن سر یا ایجاد صداهای تأییدکننده هنگام گوش دادن؛
  • نشان دهید که منتظر هستید تا سخنان او تمام شوند؛
  • تکرار یا همدردی با آنچه او گفته است. به طور مثال، می‌توانید بگویید: «تو در یک سال دو بار دستت شکسته است؟ این باید وحشتناک بوده باشد، حتی نمی‌توانم این را تصور کنم.»

۳. بی‌وقفه سؤال نپرسید

فرض کنید که به‌تازگی با کسی آشنا شده‌اید که واقعا عالی به نظر می‌رسد. مطمئنا فکر می‌کنید که رابطه با او سرانجام خوبی خواهد داشت و به ازدواج خواهد انجامید. هنگامی که اولین جرقه از علاقه‌ی متقابل را احساس کردید، احتمالا دوست دارید که درباره‌ی او بیشتر بدانید. بااین‌حال، پرسیدن برخی از سؤالات در این مواقع به شما کمکی نمی‌کند و فکر خوبی هم نیست. قطعا با پرسیدن سؤالاتی درباره‌ی اینکه او کجا بزرگ شده یا چند خواهر و برادر دارد، حقایق مهمی را درباره‌ی او خواهید دانست اما یک سؤال متفکرانه می‌تواند به شما اطلاعات بیشتری بدهد.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید درباره‌ی خانواده او سؤال کنید، می‌توانید بگویید: «آیا زمان زیادی را با خانواده می‌گذرانید؟» این سؤال احتمالا به شما اطلاعات بهتری می‌دهد تا اینکه بپرسید که او خواهر و برادر دارد یا خیر.

اگر می خواهید طرف مقابلتان را سریع بشناسید این تکنیک ها را اجرا کنید

۴. حالت چهره

حالت چهره می تواند گویای خیای از احساسات و هیجانات ما باشد. برخی نشانه ها و هیجانات را به سادگی می توان تشخیص داد، مانند خندیدن و خوشحالی و یا ناراحتی، اما برخی از هیجانات و احساسات مانند شرمساری ترکیبی از هیجانات است که تشخیص آن از روی حالت چهره بسیار سخت است. یادگیری علائم و نشانه های ظریف حالت چهره و تشخیص هیجانات می تواند شما را مجهز به قدرتی کند که دیگران را به راحتی بشناسید.

۵. به نحوه‌ی پاسخ دادن طرف مقابل توجه کنید

واکنش و پاسخ فیزیکی یک فرد به یک سؤال می‌تواند به شما در شناخت او کمک کند. آیا او برای پاسخ دادن به سمت شما متمایل می‌شود؟ ژست یا حرکت دیگری از خود نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد می‌خواهد به سؤال شما پاسخ بدهد؟

اگر او هیجان‌زده به نظر می‌رسد، احتمالا مکالمه شما به بخش‌های خوبی رسیده است. اگر بدن یا سر خود را برمی‌گرداند، از پاسخ دادن به سؤال شما طفره می‌رود یا پاسخ کوتاهی می‌دهد، ممکن است به ادامه‌ی مکالمه چندان علاقه‌مند نباشد.

تشخیص میزان علاقه یک فرد به موضوع مکالمه به شما در شناخت دیگران کمک می‌کند و باعث می‌شود که رابطه بهتر و موفق‌تری داشته باشید. اگر کسی احساس کند که هنوز هم درباره چیزهایی که واقعا به آن‌ها اهمیت نمی‌دهد، سؤال می‌کنید، ممکن است نسبت به صحبت کردن با شما کمتر علاقه نشان دهد.

۶. تقلید حرف ها و رفتارها

افراد در اولین ملاقات خود سعی می کنند، ادراک شما از خودشان را تغییر دهند. در این تلاش ها سیگنال های دروغین و رفتارهای دروغین می توانند خود را نشان دهند. افرادی که صادقانه و واقعی هستند، سعی می کنند حرف ها، جملات، کلمات و رفتارهای شما را تقلید کنند. این نشان می دهد که آنها واقعا با شما و احساساتتان هماهنگ هستند. اگر بتوانید این تقلیدها را در دیگران مشخص کنید. می توانید افراد را بیشتر بشناسید و راست و دروغ بودن آنها را تشخیص دهید.

اگر می خواهید طرف مقابلتان را سریع بشناسید این تکنیک ها را اجرا کنید

۷. ظاهر

قضاوت کردن از طریق ظاهر افراد ممکن است با عقاید و تفکرات آنها هماهنگ نباشد. ما یک کتاب را از روی جلد آن قضاوت نمی کنیم. اما با این حال ظاهر هر کسی می تواند اطلاعات مناسبی از شخصیت او به ما بدهد. برای مثال، دست های پینه بسته یک فرد می تواند نشان دهد او فردی زحمت کش است. یا اینکه لباس نامرتب یک فرد نشان می دهد که او فردی تنبل و نامنظم است.

۸. به مکالمه دقت کنید

همه‌ی ما گاهی حواس‌پرت می‌شویم و تمرکز نداریم. ممکن است که این اتفاق حتی موقع انجام دادن یک کار لذت‌بخش هم رخ بدهد. گاهی موقع پرسیدن سؤالاتی برای شناخت دیگران هم ممکن است حواسمان پرت شود. این موضوع برای کسانی که به‌تازگی با شما آشنا شده‌اند، چندان قابل درک نخواهد بود.

اگر احساس می‌کنید که حواستان از موضوع مکالمه پرت شده، به جای خیره شدن به صفحه‌ی تلفن همراه، از ادامه دادن مکالمه خودداری کنید. در عوض، وقتی تمرکز کافی دارید، با او صحبت کنید.

۹. زبان بدن

همانند مورد دو، زبان بدن هم می تواند نشانی از نیت و احساسات فرد به ما بدهد. اگر شخصی عصبی باشد و تلاش کند شما را گمراه کند، قطعا حالات عصبانیت وی از حرکات و دست های وی قابل تشخیص است. برای مثال اگر فردی دست خود را جلوی دهان خود بگیرد یا حرکات دست او کم باشد به این معناست که وی در حال دروغگویی و فریب شماست. یک مثال دیگر در رابطه با لبحند است. اگر کسی بخندد ولی گوشه چشمان او چروک نشود نشان می دهد که خنده فرد تصنعی و مصنوعی است. 

اگر می خواهید طرف مقابلتان را سریع بشناسید این تکنیک ها را اجرا کنید

۱۰. بیش از حد پیامک نفرستید

پیامک می‌تواند راه خوبی برای فرار از موقعیت‌های ناجوری باشد که گاهی اوقات موقع شناخت دیگران به وجود می‌آیند. با وجود این، نباید در استفاده از این روش ارتباطی زیاده‌روی کنید، به ویژه در مراحل اولیه‌ی آشنایی. اگر محل زندگی‌تان با محل زندگی طرف مقابل مسافت بسیاری دارد، بهتر است که از گفت‌وگوی آنلاین به صورت ویدیویی استفاده کنید.

کلام آخر

فرقی نمی‌کند که در اولین قرار ملاقات باشید، به تازگی با کسی دوست شده باشید یا قصد داشته باشید با دیگران روابط صمیمی‌تری داشته باشید. در هر صورت، برای تقویت روابط خود و شناخت دیگران باید از آن‌ها سؤالاتی بپرسید که به شما در این راه کمک کنند.

سؤالاتی که در این مقاله خواندید، به شما کمک می‌کنند تا سر صحبت را با دیگران باز کنید، روابط صمیمانه‌تری داشته باشید یا حتی به روابط عاشقانه خود عمق و معنا ببخشید. البته، پرسیدن این سؤالات به‌تنهایی کافی نیست. باید موقع پاسخ دادن طرف مقابل نسبت به آن علاقه نشان دهید. نظر شما چیست؟ شما در چنین مواقعی از طرف مقابل چه سؤالاتی می‌پرسید؟

اگر می خواهید طرف مقابلتان را سریع بشناسید این تکنیک ها را اجرا کنید

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره اگر می خواهید طرف مقابلتان را سریع بشناسید این تکنیک ها را اجرا کنید با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
بررسی طول عمر و راه‌های افزایش ماندگاری لمینت دندان

بررسی طول عمر و راه‌های افزایش ماندگاری لمینت دندان سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بررسی طول عمر و راه‌های افزایش ماندگاری لمینت دندان را ببینید. داشتن لبخندی زیبا و جذاب در دنیای امروز، نقشی اساسی در روابط اجتماعی و اعتماد به نفس افراد ایفا می‌کند. به همین …

سلامت
۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه

۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه ۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه را ببینید. کار کردن از خانه، در تمام روز و هر روز، ممکن است برای برخی‌ها ترسناک به نظر برسد. اما ایده‌ی اینکه بتوانید از هر …

سلامت
با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید

با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید را ببینید. زمانی که به نوش جان کردن مرغ خوش‌مزه فکر می کنید، به احتمال زیاد سینه، ران، بال و یا پاها را تجسم می کنید، …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا