اگر باردار هستید آنتی‌بیوتیک نخورید!

اگر باردار هستید آنتی‌بیوتیک نخورید!

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه اگر باردار هستید آنتی‌بیوتیک نخورید! را ببینید.

بر اساس پژوهش انجام شده توسط محققان دانشگاه آکسفورد، استفاده از آنتی‌بیوتیک در حین زایمان زودرس ممکن می باشد احتمال فلج مغزی نوزاد را افزایش دهد.

استفاده از آنتی‌بیوتیک در حین زایمان زودرس ممکن می باشد احتمال فلج مغزی نوزاد را افزایش دهد. افزایش خطر فلج مغزی کودک با مصرف آنتی‌بیوتیک هنگام زایمان زودرس مساوی می باشد.

بر اساس پژوهش انجام شده توسط محققان دانشگاه آکسفورد، استفاده از آنتی‌بیوتیک در حین زایمان زودرس ممکن می باشد احتمال فلج مغزی نوزاد را افزایش دهد.

سخنگوی یک سازمان حمایت از نوزادان می‌گوید: «این مسئله اهمیت شناخت تأثیرات فوری و بلند مدت مراقبت‌ها و درمان‌هایی که کودک و مادر در این زمان بسیار مهم دریافت می‌کنند را مشخص می‌سازد.»

اگر باردار هستید آنتی‌بیوتیک نخورید!

در سال ۲۰۰۱، وسیع‌ترین تحقیق مرتبط با زایمان زودرس (که با اسم ORACLE شناخته می‌شود) این نتیجه را به دنبال داشت که آنتی‌بیوتیک‌های اریترومایسین و کوآموکسی‌سیلین می‌توانند در برخی از موارد زایمان زودرس (در مواردی که کیسه آمنیوتیک پاره شده می باشد) از احتمال بروز پیامدهای منفی برای نوزاد بکاهند.

در پژوهش جدید، محققان کودکان تحقیق ORACLE را در سن ۷ سالگی تحت نظر گرفته و فلج مغزی و مشکلات مرتبط با آن را بررسی نمودند.

فلج مغزی به ناتوانی‌های جسمی مختلفی اشاره دارد که ناشی از آسیبی می باشد که در مراحل اولیه شکل‌گیری مغز به آن وارد می‌شود. حدوداً ۵۰ درصد موارد فلج مغزی در نوزادان زودرس (آنهایی که پیش از سی‌هفتمین هفته‌ی بارداری متولد می‌شوند) ایجاد می‌شود.

محققان در کودکانی که مادران آن‌ها پس از پاره شدن کیسه آب آنتی‌بیوتیک دریافت کرده بودند هیچ تأثیر منفی‌ مشاهده نکردند. اما در مابقی کودکان استفاده از آنتی‌بیوتیک ریسک اختلال جسمی و ذهنی را به مقدار قابل توجهی افزایش داده و ریسک فلج مغزی را بیش از دو برابر ارتقا داد.

محققان می‌گویند احتمالاً آنتی‌بیوتیک‌ها به طور مستقیم به نوزادان آسیبی وارد نمی‌کنند، بلکه به سبب طولانی‌تر ساختن مصنوعی بارداری موجب افزایش احتمال فلج مغزی می‌شوند.

نی‌نی‌بان جدیدترین و بهترین مطالب خود را در تلگرام و از طریق سه کانال «راهنمای بارداری»، «کودک‌یاری» و «سلامت جنسی» در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

اگر باردار هستید آنتی‌بیوتیک نخورید!

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره اگر باردار هستید آنتی‌بیوتیک نخورید! با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا