اوحدی: ۹۰درصد بیمارستان‌ها را گشته‌ایم، اثری از زائر ایرانی نیست/ آمار جان‌باختگان فاجعه منا زیاد می‌شود

اوحدی: ۹۰درصد بیمارستان‌ها را گشته‌ایم، اثری از زائر ایرانی نیست/ آمار جان‌باختگان فاجعه منا زیاد می‌شود

سعید اوحدی به شبکه خبر گفت: آمار مجروحان و جان‌باختگان حادثه منا عوض نکرده می باشد، تاکنون ۲۳۹ نفر از حجاج ایرانی در حادثه منا جان خود را از دست داده اند و آمار مفقودان همان ۲۴۱ نفر می باشد.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور در توضیح کارشکنی های مقامات عربستانی گفت: عمق فاجعه آنقدر عمیق و غم‌بار می باشد که مدیریت از دست عوامل اجرایی عربستان هم در اجرا و هم در سردخانه خارج شده می باشد.

او گفت: حرفم این می باشد که موضوع کارشکنی بیشتر معطوف به آشفتگی، عدم مدیریت و عدم توانایی باز می گردد و نکته بسیار مهم دیگر اینکه عوامل عربستانی مشورت‌پذیر هم نیستند.

اوحدی گفت: با توجه به حجم بالای تریلی های خالی نشده قربانیان، فرآیند تصمیم‌گیری سخت می باشد، اما با وجود مشورت هایی که ما می دهیم متاسفانه عوامل عربستان صرفا کار خود را می کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: هنوز نمی توان به صورت قطعی آمار داد. بر مبنای تریلی های کانتینرداری که اجساد حجاج در آن قرار دارد، باید گفت آمارها بیش از چیزی می باشد که اعلام شده می باشد. فقط یک هزار و ۲۰۰ جسد در سردخانه عرفات قرار دارد. تعدادی از کانتینرهایی را از طائف می آورند و…

اوحدی گفت: برای ما اینگونه صحبت کردن بسیار تلخ می باشد، اما متاسفانه واقعیت اینگونه می باشد. اینکه بخواهیم یک نفر را آمار فوت‌شدگان بیاوریم، اشک از چشمانمان جاری می‌شود.

او گفت: بیش از ۲۰ کانتینر هنوز باقی می باشد که باید شناسایی شود. وضعیت بی سامان سردخانه ها هم ناشی از سوءمدیریت مقامات اجرایی عربستان می باشد. با این حال هیات های ما ۲۴ ساعته در این سردخانه ها حضور دارند و تک تک اجساد را بررسی می کنند.

اوحدی گفت: بیش از ۹۰ درصد بیمارستان ها را تخت به تخت در مراجعه حضوری گشته ایم، در این بررسی ها، آمار جان‌باختگان همچنان ۲۳۹ نفر می باشد. اما متاسفانه باید بگویم از جمع ۲۴۱ مفقودی که اطلاعاتی از آنها نداریم، قطعا آمار جان‌باختگان افزایش خواهد یافت.

او گفت: یکی دیگر از پیگیری های ما انجام تشریفات قانونی برای انتقال جان‌باختگان حادثه منا به ایران بود. در مجموع تشریفات قانونی ۱۳۵ تن از شهدا انجام شد که قرار بود امروز با دو فروند هواپیما به ایران منتقل شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: متاسفانه مقامات عربستانی امروز اعلام کردند به دلیل برخی ناهماهنگی ها در بخش اداری عربستان این مساله با تاخیر همراه خواهد بود. به دلیل بی‌برنامگی و سوءمدیریت طرف مقابل، نمی توانیم تاریخ دقیقی برای آمار قطعی اعلام کنیم.

اوحدی گفت: در حال حاضر برنامه ما به همراه وزیر بهداشت و درمان سرکشی به سردخانه مکه می باشد و همه ذهنمان این می باشد که یک ثانیه را هم هدر ندهیم.

اوحدی: ۹۰درصد بیمارستان‌ها را گشته‌ایم، اثری از زائر ایرانی نیست/ آمار جان‌باختگان فاجعه منا زیاد می‌شود

منبع : انتخاب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] تصاویر بلایی که سیل برسر پیکان و پراید اورد جان کری در نیویورک با …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] جشن فارغ التحصیلی طلاب حوزه علمیه عرفانی قره بلاغ برگزار شد یک زائر فوتی فاجعه منا زنده شد!

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا