اهمیت درمان به موقع یبوست

اهمیت درمان به موقع یبوست

Reasons for constipation

در ابتدا بهتر می باشد علت ایجاد این بیماری را بشناسید تا بتوانید آن را درمان کنید و از عوامل ایجادکننده آن پیشگیری کنید این عارضه را می توان با راههای طبیعی و خانگی درمان کرد، این مشکل اگر به موقع درمان نشود می تواند آسیب های جدی به بدن شما وارد کند!

دکتر شهاب اولیایی متخصص تغذیه ، در خصوص یبوست گفت: بیماری یبوست یا ناشی از مشکلات اندام های درونی و یا مشکلاتی محیطی می باشد و با توجه به شرایطی که فرد در آن قرار می گیرد می تواند این بیماری را برای وی ایجاد کند.

وی پیرامون علل بیرونی تصریح کرد: یکی از این علت ها بحث تغذیه می باشد به طوری که باید یک سری مواد غذایی جهت به کار افتادن و بالا بردن کارایی سیستم گوارشی در برنامه ی تغذیه‌ای گنجانده شود تا در درمان یبوست کمک کننده باشد.

اولیایی از فیبرها بعنوان یک ماده غذایی مهم اسم کوچک برد و افزود: این ماده موثر در سبزیجات و میوه ها وجود دارند که تحریک کننده حرکات دودی روده‌ها می باشد و می تواند حجم آب را افزایش داده و عمل دفع را راحت‌ کند.

وی تاکید کرد: افراد نسبت به مصرف آب باید توجه بیشتری نشان بدهند، در صورتی که میوه و سبزیجات به اندازه کافی مورد مصرف قرار بگیرد اما آب کافی همراه با آن استفاده نشود، مشکل یبوست رفع نخواهد شد، بنابراین مصرف آب در درمان یبوست بسیار مهم می باشد.

این متخصص توصیه کرد: باید به ازای هر کیلوگرم وزن مناسب بدن ۳۰ – ۳۵ سی‌سی آب مصرف شود که می‌تواند برای رفع این مشکل کمک کننده باشد.

اولیایی با بیان اینکه تحرک بدنی در درمان یبوست بسیار مهم می باشد، خاطر نشان کرد: بالا بودن فعالیت بدنی با ورزش نقش پررنگی در بهبود و یا پیشگیری از آن خواهد داشت.

اهمیت درمان به موقع یبوست

منبع : پورتال دکتر سلام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] اختلالات لوله های رحمی رقابت ای که برای کارلوس کروش مهم نیست

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] آموزش کیک ۵ رنگ پویا امینی زود ازدواج کردم و راضی ام تصاویر خانوادگی

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا