اهمیت دادن به بینایی از طفولیت

اهمیت دادن به بینایی از طفولیت

 Depositphotos_11612364_s

بهتر می باشد از دوران کودکی به فکر مراقبت از بینایی و چشمان آنان باشید!

 وقتی اشیایی دور را به صورت تار، پر چین و چروک و در هم می بینید، هم اعصابتان به هم می‌ریزد، هم دچار خستگی، سردرد و ریزش اشک می‌شوید.

در صورت  دیدن این علائم و مراجعه به چشم پزشک مشخص می شود که شما مبتلا به یک  ناهمخوانی بینایی به اسم کوچک آستیگماتیسم هستید.

آستیگماتیسم چگونه بروز می‌کند؟

آستیگماتیسم وقتی ایجاد می‌شود که قرنیه به جای حالت کروی، شکل بیضی  پیدا کند. این عوض شکل قرنیه می تواند ریشه در وارد آوردن فشار بیش از حد پلک‌ها و عضلات چشمی بر قرنیه و یا وارد کردن ضربات و صدمات در طول زندگی به چشم باشد. با این همه هنوز هم علت بروز آستیگماتیسم ناشناخته مانده می باشد و پزشکان ژنتیک را در این بیماری دخیل می دانند .

علی میرزاجانی، رئیس انجمن اپتومتری ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: آستیگماتیسم به دلیل اینکه یک کلمه انگلیسی و نا آشناست در کشور ما مردم اطلاع کافی از آن ندارندو با شنیدن آن دچار استرس و نگرانی زیادی می‌شوند.

 حقیقت این می باشد که انحنای کره چشم در قسمت جلو را آستیگماتیسم می‌گوییم که چیزی شبیه نزدیک بینی یا دور بینی می باشد.

وی همچنین افزود: آستیگمات بودن چشم امری عجیب و خاص نیست، بلکه در چنین حالتی همه‌ی خطوط در جهات مختلف پورتال۱ دیده نمی‌شوند.

مراقب تنبلی چشم کودکتان باشید

دکتر علی میرزاجانی در خصوص تنبلی چشم کودکان، تصریح کرد: رشد و تکامل مرکز بینایی در مغز، از دوران جنینی تا حدود ده سالگی ادامه دارد، اما حداکثر سرعت رشد آن تا  سه سالگی می باشد.

بعد از تکمیل شدن دستگاه بینایی در این دوران، فرد قدرت این را دارد تا اشیا و اطراف خود را پورتال۱ ببیند.

وی همچنین ادامه داد: در این مدت به خصوص در سه سال اول زندگی، هر عاملی که باعث اختلال بینایی یک یا هر دو چشم کودک شود، رشد و تکامل دستگاه بینایی کودک را متوقف می کند و در نتیجه باعث کاهش بینایی می‌شود.

تنبلی چشم چیست؟

تنبلی چشم نوعی کاهش بینایی می باشد که در آن نمی‌توان در چشم  یا عصب بینایی،هیچ گونه عیب ساختمانی روشن و واضحی دید.بنابر این چنین چشم بی عیبی که دید کمتری دارد دچار تنبلی چشم می باشد.

مبتلایان به آستیگماتیسم باید مورد معاینه منظم قرار گیرند

رئیس انجمن اپتومتری ایران در خصوص درمان آستیگماتیسم عنوان کرد: فردی که مبتلا به آستیگماتیسم ، نزدیک بینی یا دوربینی می باشد، می‌تواند با مراجعه به چشم پزشک، از عینک و لنز مخصوص یا جراحی برای رفع عیوب انکساری چشم خود استفاده کند.

دکتر علی میرزاجانی، رئیس انجمن اپتومتری‌ ایران، در پایان گفت: این نکته را فراموش نکنید که مقدار آستیگماتیسم و محور آن ممکن می باشد به آهستگی عوض کند. به همین دلیل انجام معاینات مکرر و منظم به شما کمک می‌کند در همه حال از یک بینایی کامل و دقیق برخوردار باشید.

پس برای اینکه کودکمان برای یک عمر به دلیل آستیگماتیسم شدن چشم عینکی نشوند، والدین و به ویژه مادران باید به نکات زیر توجه کنند:

۱- از انجام بازی های خطرناک که موجب صدمه به قسمت صورت و چشم کودک می شود جلوگیری کنند.

۲- از مالیدن دست‌های آلوده کودک به چشم جلوگیری کنند.

۳- در زمان هایی که در چشم کودک ریزش اشک دیدن می‌کنند او را به چشم پزشک ببرند و از درمان خانگی پرهیز کنند.

گزارش از محمد رضا قلی پور

اهمیت دادن به بینایی از طفولیت

منبع : پورتال دکتر سلام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] اختلالات روانی در نتیجه بیکاری عاقبت حسادت ورزیدن به زندگی دیگران

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] (تصاویر) صالحی در نشست آژانس انرژی اتمی آماده کردن محیط خانواده برای پذیرش فرزند دوم

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا