الحیات به حمایت از فیلم محمدرسول الله پرداخت

الحیات به حمایت از فیلم محمدرسول الله پرداخت

لطفا در ادامه را الحیات به حمایت از فیلم محمدرسول الله پرداخت را ببینید.

الحیات به حمایت از فیلم محمدرسول الله پرداخت

9406-19t2860

مسئله “تجسم”، مشکلی قدیمی می باشد که درباره آن اختلاف نظر وجود دارد و به پیامبران محدود نشده بلکه در مورد خلفا و صحابه نیز مصداق پیدا می کند. در طول تدارک برای فیلم رسالت مسأله تجسم نزدیک بود از تولید این اثر جلوگیری کند.
الحیات نوشت: “محمد رسول الله” به کارگردانی مجید مجیدی کارگردان سر شناس ایران، داستان زندگی حضرت محمد (ص) را از بدو تولد تا ۱۳ سالگی با دیدی انسان دوستانه از شخصیت ایشان و جامعه ای که در آن رشد یافته و روابط وی با همسالان و اطرافیان، رحمت و رأفت و تسامحی که ویژگی محمد بن عبدالله می باشد و چگونگی رفتار وی با نسل خود از کوچک و بزرگ روایت می کند. در این فیلم به این مسأله که این کودک قریشی متفاوت، پیامبری خواهد شد که چهره دنیا را دگرگون خواهد کرد اشاره ای نشده می باشد. با وجود اهمیت، این دوره از زندگی پیامبر اسلام برای اکثر عرب ها و مسلمانان ناشناس می باشد. حوادث فیلم بر منابع سنی که بارزترین آن طبری می باشد و علاوه بر آن منابع شیعی استناد دارد.

به گزارش پایگاه سرگرمی «تیک»، فیلم در پایان ماه اوت در بیشتر سالن های سینمای ایران و پیش از آن در افتتاحیه رسمی جشنواره بین المللی فیلم در مونترال کانادا به نمایش در آمد. اما با اعتراض های شدید عربی مواجه شد، درست مانند سرنوشتی که فیلم الرساله با آن روبرو شد. دستاویز مخالفان، تجسم شخصیت رسول خداست با وجود این که در این فیلم شخص حضرت رسول به گونه مستقیم تجسم نشده می باشد.

مسئله “تجسم”، مشکلی قدیمی می باشد که درباره آن اختلاف نظر وجود دارد و به پیامبران محدود نشده بلکه در مورد خلفا و صحابه نیز مصداق پیدا می کند. در طول تدارک برای فیلم رسالت مسأله تجسم نزدیک بود از تولید این اثر جلوگیری کند.

احمد مصطفی استاد دانشکده شریعت و حقوق در الازهر اعتقاد دارد ” علت تحریم تجسم شخصیت نبی، قاعده سد الذرائع یا جلوگیری از فعل مفسده دار، می باشد” اما پرسش مهمی مطرح می کند و می گوید:” اگر این اقدام را غیر مسلمانان انجام دهند چه”؟ به اهمیت این پرسش علمای دین در جهان عرب پی نبرده اند. این امر اساس مشکل آنان می باشد و به جای درک آثار دراماتیک و ایمان به نقش آن و تلاش برای شناخت و کسب آن، دشمنی و حرام بودنش را انتخاب کردند و به این ترتیب در جریان تأثیر گذاری در حاشیه قرار گرفتند و جز صدور بیانیه هایی در جهت محکوم کردن آن برای شان راهی باقی نماند.

در این فیلم ایرانی سیمای نبی کریم نشان داده نمی شود و به [نمایش] سایه بدن و پشت وی اکتفا شده و چهره رسول در طول فیلم نشان داده نمی شود علاوه بر این صدای پیامبر اصلا شنیده نمی شود و شخصی به نیابت از وی گفته می گوید. به این معنا که کارگردان ایرانی اصول کارگردان عربی فقید مصطفی عقاد را در فیلم “الرساله” پیاده کرده می باشد. اما برخی از موسسات دینی به این فیلم از زاویه سیاسی مشاهده و داوری کردند زیرا کارگردان این فیلم ایرانی می باشد و تکرار موضع خود را درباره فیلم “رسالت”از سر گرفتند.

بی تردید هیئت ها و موسسات اسلامی در جهان عرب امروزی فکر نمی کنند و در انتقال بزرگی و بخشش دین و فرهنگ خود به وسیله ابزارهای عصرشان مانع ایجاد می کنند.

با اطمینان فیلم “الرساله” و “محمد رسول الله” به گونه ای اسلام را معرفی کرد که واعظان و خطیبان و تمام کتاب های تاریخی از آن ناتوان بوده اند. اما موسسات اسلامی هنوز اهمیت تأثیر آثار دراماتیک را در دفاع از تصویر اسلام درک نکرده اند.

#الحیات به حمایت از فیلم محمدرسول الله پرداخت, #الحیات, #الحیات به حمایت از فیلم محمدرسول الله, #فیلم محمد رسول الله, #فیلم مجیدی, #مجید مجیدی, #اکران فیلم محمد رسول الله, #<a
href="http://kotoleha.com/fa/photo-gallery/" target="_blank" title="گالری عکس” >عکس <a
href="http://kotoleha.com/fa/art-and-culture/actresses-photos/" target="_blank" title="<a href="http://kotoleha.com/fa/photo-gallery/" target="_blank" title="گالری عکس” >عکس هنرمندان | <a
href="http://kotoleha.com/fa/photo-gallery/" target="_blank" title="گالری عکس” >عکس های آرتیست | آرتیست ایرانی” >هنرمندان, #اخبار هنرمندان

The post الحیات به حمایت از فیلم محمدرسول الله پرداخت appeared first on کوتوله ها|عکس،هنرمندان،مدل مانتو جدید، فال روزانه ، فال حافظ.

گردآوری و ویرایش : پورتال پورتال ۱

با نظر دادن خود درباره پست الحیات به حمایت از فیلم محمدرسول الله پرداخت ما در جهت فعالیت بهتر پورتال تشویق نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا