افزایش شیر مادر و دم كرده ی گل بابونه

افزایش شیر مادر و دم كرده ی گل بابونه

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه افزایش شیر مادر و دم كرده ی گل بابونه را ببینید.

پرسش: اگه بعد از زایمان مادر اصلا شیر نداشته باشد دلیلش چیست و؟ایا راهی و جای امیدی هست كه بعد از ۲۰ روز زایمان مادر شیر داشته باشد؟

پاسخ: در نظر بگیرید كه چندین ساعت از زایمان مادری می گذرد و پزشك متخصص به علت كم بودن ترشحات شیر مادر، شیر كمكی را نیز به همراه ان تجویز نموده هست. در برخی از مواقع علت این امر، ناارامی و اضطراب مادر هست كه پس از برگشت به منزل و قرار گرفتن در یك محیط ارام و به دور از هیاهو و استرس، ترشحات سینوس های پستانی خود به خود افزایش یافته و نوزاد به اندازه كافی سیر می شود و دیگر تمایلی به نوش جان کردن شیر كمكی از خود نشان نمی دهد.

نظر متخصصین بر این هست كه به منظور كمك به تحریك غدد شیری پستان ها، بایستی به تدریج از مقدار شیر كمكی كاست تا بدین وسیله نوزاد بیشتر سینه مادر را بمكد. روش عملی زیر می تواند ر اهنمای مناسبی برای این دسته از مادران باشد.

پس از برگشت به منزل، مقدار شیر كمكی توصیه شده را افزایش ندهید و در همان مقدار به طور ثابت تا دو روز به نوزاد، همراه با شیر خود، شیر كمكی بدهید در این فاصله هرگز سعی نكنید در وعده ای كه قرار هست از شیر خودتان به كودك بدهید، از شیر خشك استفاده كنید. پس از گذشت این دو روز، از مقدار شیر كمكی توصیه شده در هر بار استفاده، معادل یك قاشق غذاخوری كاملاً پر یا دو قاشق غذا خوری سر خالی كم كنید تا زمانی كه مقدار ان به صفر رسیده و كاملاً حذف شود.
می خواهید اثر ان را بدانید؟ با كاستن از مقدار شیر كمكی، نوزاد احساس گرسنگی بیشتری می كند. مادر بایستی كاملاً اماده باشد تا هر زمانی كه كودك شیر خواست به او بدهد. مهم نیست كه كودك یك ساعت قبل شیر خورده هست و یا چهار ساعت قبل. البته این امر مهم فقط برای چند روز ممكن هست مادر را دچار مشكل ساخته و بیشتر زمان او را به خود اختصاص دهد.

تخلیه مرتب پستان ها باعث تحریك بیشترغدد شیری گشته و در نتیجه شیر بیشتری ترشح خواهد شد.
پس از یك الی دو هفته، ساعات شیر نوش جان کردن نوزاد نظم خاصی خواهد یافت. اما اگر پس از ۵ الی ۶ روز حذف كامل شیر كمكی و تغذیه كودك با شیر مادر، نوزاد بی قراری كرده و افزایش وزنش دچار وقفه گردیده، بایستی دادن شیر كمكی مجدداً به برنامه غذایی او اضافه گردد.
حجم شیر مادر رابطه ی مستقیمی با تكرر شیردهی دارد و تغذیه مكرر نوزاد با شیر مادر موجب تولید شیر بیشتر می ‌شود. همچنین با شروع مصرف غذاهای كمكی و كاهش دفعات شیردهی، حجم شیر تولید شده كاهش می ‌یابد و نیاز مادر به مواد مغذی نیز به تعادل می ‌رسد.تعدادی از گیاهان با مكانیسم ‌های مختلف و از طریق تحریك غدد تولید شیر باعث افزایش شیر مادران می ‌شوند. گیاهانی مانند ریحان، بادام زمینی،
ترخون، زیره و رازیانه معطر خاصیت ضد نفخ داشته و با ورود به شیر مادر از دل درد كودك جلوگیری می‌ كنند.

نیاز مادر شیرده حدود ۵۰۰ كیلوكالری بیش از دوران قبل از بارداری افزایش پیدا می ‌كند. برای تامین این مقدار كالری علاوه بر مصرف مواد غذایی مقوی شامل انواع چربی‌ ها و پروتئین، از چربی ‌های ذخیره شده در بدن مادر در دوران بارداری نیز استفاده می‌ شود و دریافت كالری ناكافی موجب كاهش تولید شیر می ‌شود.
مادران شیرده برای پیشگیری از كم ابی بدن باید به اندازه كافی حدود ۸ تا ۱۰ لیوان در روز مایعات شامل شیر، دوغ، چای و ابمیوه بنوشند و مواد غذایی اب ‌دار مانند انواع خورشت‌ ها را نیز مصرف كنند.

ریحان جزء گیاهان معطر و دارای خاصیت ضد نفخ برای مادر و كودكان هست و رازیانه نیز همانند ریحان دارای همان خاصیت به اضافه دارای هورمون ‌های گیاهی هست كه از طریق تحریك با غدد مترشحه شیر باعث افزایش شیر مادران شیرده می‌ شود.

سیاه دانه نیز با خاصیت ضد درد، ضد سرطان، هضم كننده غذا، كاهش دهنده پرفشاری خون باعث افزایش شیر مادران می ‌شود و مصرف روزانه ۲ گرم سیاه دانه بلامانع هست كه بهتر هست دانه‌ ها له تا اثر ان ها بیشتر شود. تاكنون عوارض جانبی از سیاه دانه دیدن نشده و مصرف ان در دوران بارداری توصیه می ‌شود.

سیب ‌زمینی هم برای مادر مقوی و سالم هست و مهم ترین اثر ان ضد درد، ضد میكروب، خواب اور، خلط اور و ادراراور برای كودك هست.
معرفی برخی مواد غذایی كه موجب افزایش شیر مادر می شود
* مجموعه مواد غذایی موجود در اسفناج برای زیاد كردن شیر بانوان كاملا موثر هست.
* مصرف دم كرده ی گل بابونه در ازدیاد شیر بانوان موثر هست.

* نوش جان کردن تخم ترب به اندازه ۲ گرم در شبانه روز باعث زیاد كردن شیر می شود.
* مصرف شوید و تخم شوید اثر ارام بخش در ناراحتی های عصبی داشته و افزاینده شیر بانوان هست.
* نوش جان کردن دانه لوبیا پخته، به صورت های غذایی زیاد كننده ی شیر بانوان هست.
* اب هندوانه زیاد كننده شیر بانوان شیرده می باشد
* گندم را بو دهند با دانه های كنجد و خشخاش و نبات، قاووت نموده میل كنند.
* اب گوشت تهیه نموده كه دارای نخود و لوبیا باشد و مقدار ۲۰۰ گرم سركه شیره در ان مخلوط نموده میل كنند.
* اب سیرابی هم شیر خانم ها را زیاد و هم معده را قوی می كند.
* نوش جان کردن كاهو با سركه شیره در ازدیاد شیر نافع هست.
* در همدان از انگور چیزی درست می كنند به اسم “شیره شیره” كه در ازدیاد شیر بسیار نافع هست.
* جوشانده ی تخم شوید را برای زیاد شدن شیر خانم ها توصیه می شود.
– مقدار۳ گرم از ان را در یك فنجان اب بریزند و بجوشانند. دستور مصرف این هست كه در هر روز ۱ تا ۲ فنجان بیاشامند.

توجه: افرادی كه به امراض كلیوی مبتلا باشند نباید به هیچ وجه از شوید استفاده كنند.
* نوش جان کردن رازیانه موجب زیاد شدن شیر مادران می شود.
– یك قاشق قهوه خوری دانه های رازیانه را در یك فنجان اب داغ ده دقیقه گرم كنند و بعد با عسل شیرین كرده بنوشند.

* كاهوی پخته برای ازدیاد شیر خانم ها نافع هست.
* نوش جان کردن گرمك موجب ازدیاد شیر هست.
* نوش جان کردن سیاه دانه موجب زیاد شدن شیر خانم ها می شود.
* ماءالشعیر را با شربت نیلوفر میل نمایند.
* نوش جان کردن سیب ترشی شیر مادران را زیاد می كند.
* نوش جان کردن ماش پخته زیاد كننده ی شیر هست.
* ارتیشو چون از ترشح شیر جلوگیری می كند، مادران شیرده نباید ان را بخورند.
* نوش جان کردن اب هویج برای ازدیاد شیر مفید هست.
* شیر مادر اگر غلیظ هست ابلیمو بخورد تا رقیق شود.
* دم كرده ی تخم هویج به مقدار یك قاشق قهوه خوری برای یك فنجان اب جوش، شیر را زیاد می كند.

نی‌نی‌بان جدیدترین و بهترین مطالب خود را در تلگرام و از طریق سه کانال «راهنمای بارداری»، «کودک‌یاری» و «سلامت جنسی» در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

براي عضويت در خبرنامه ني ني بان و اطلاع از بهترين و پربيننده ترين مطالب، کافي هست يک بار فرم عضويت ما را از اينجا پر کنيد.

افزایش شیر مادر و دم كرده ی گل بابونه

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره افزایش شیر مادر و دم كرده ی گل بابونه با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا