اعمال مذهبی در بارداری

اعمال مذهبی در بارداری

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه اعمال مذهبی در بارداری را ببینید.

در این رابطه با اعمال عبادی در ایام بارداری، مطالبی به استحضار می رسد که برگرفته از روایات هست.

پرسش: لطفا در مورد اعمال مدهبی که در بارداری خوب هست انجام دهیم منو راهنمایی کنید.

پاسخ: در این رابطه با اعمال عبادی در ایام بارداری، مطالبی به استحضار می رسد که برگرفته از روایات هست. امیدواریم مورد توجه تان واقع گردد.
۱- مادر خوب هست حتی المقدور با طهارت و رو به قبله نشست و برخاست داشته باشد، و از گفتار بی مورد پرهیز نماید. استغفار و توجه قلبی و دائمی به خداوند متعال در طهارت قلب و روح فرزند مؤثر هست.
۲- مداومت به قرائت قرآن در ایام بارداری.
۳- انجام واجبات دینی به ویژه نماز در اول وقتی مواظبت گردد. نوافل و نماز شب، حتی قضاء آن حتی المقدور به جا آورده شود.
۴- روزانه صدقه به فقراء داده شود؛ و ثواب آن هدیه به مادر حضرت ولی عصر(عج)حضرت نرگس خاتون اهدا گردد.
۵- شركت در مجالس اهل بیت (علیه السلام) و فرستادن صلوات در طول روز.
۶- سوره مباركه “یس” در هر روز و سوره “واقعه”، سورة “توحید” حداقل ۱۰مرتبه، در شبها قرائت شود. شبهای جمعه سوره “ص” خوانده شود.
۷- انجام غسل های مستحبی، مخصوصاً غسل جمعه فراموش نشود.
۸- جنین از پنج ماهگی قادر هست صداها را بشنود. به همین علت، به خصوص، بعد از ۵ ماهگی، قرائت قرآن اثر بسزایی در طفل دارد.
برای پس از تولد کودک هم توصیه های عبادی آمده هست:
۱- پس از تولد بچه را غسل داده، در گوش راست او اذان، و در گوش چپ او اقامه خواند؛ و با تربت امام حسین (علیه السلام) كه در آب فرات و یا آب شیرین حل شده، كام طفل را گشوده شود.
۲- سعی شود با وضو به طفل شیر داده شود.
۳- از ماه های اول تولد، در مواقع مناسب، پدر و مادر با صدای بلند قرآن قرائت نمایند، و یا اینكه نوارهای ترتیل با صدایی آرام و دلنشین برای نوزاد پخش شود. قابل توجه هست كه لازم نیست نوزاد بیدار باشد.
در كتاب “ریحانه بهشتی یا فرزند صالح”، توصیه های عبادی و خوراكی را در ایام بارداری به طور مفصل ذكر كرده هست. مثلا در این کتاب آمده هست که در ماه اول، در روزهای پنج شنبه و جمعه سوره “یس” و “الصافات” سفارش شده هست. روزهای جمعه قبل از صبحانه انار شیرین بخورد، قبل از طلوع كمی از تربت سیدالشهداء بخورد، در نمازهای یومیه قبل از نماز حتماً اذان و اقامه را بگوید، و دست روی شكم خود بكشد، هر روز دو عدد خرما را سوره قدر بر آنها بخواند و ناشتا بخورد.
و همینطور برای هر ماه اعمال و مطالبی را ذكر كرده هست كه برای اطلاعات بیشتر به آن كتاب مراجعه نمائید.(“ریحانه بهشتی یا فرزند صالح”، نوشته سیما رنجبر، انتشارات نور الزهرا)
البته عمده روایات این مباحث را مرحوم مجلسی در بحارالانوار ـ (ج۱۰۱، ص۷۷، ابواب اولاد و احكام آنها) ـ و همچنین کتاب “حلیة المتقین” ـ (ص۱۴۵) ـ آورده هست.

براي عضويت در خبرنامه ني ني بان و اطلاع از بهترين و پربيننده ترين مطالب، کافي هست يک بار فرم عضويت ما را از اينجا پر کنيد.

اعمال مذهبی در بارداری

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره اعمال مذهبی در بارداری با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا