اضطراب جدایی کودک، جدی بگیرید

اضطراب جدایی کودک، جدی بگیرید

اتصال بند ناف چسبندگی بین مادر و كودك تا حدود دو سالگی برای “ایجاد دلبستگی ایمن” در كودک لازم می باشد ولی بعد از دو سال باید پاره شود.

 پرسش: یک دختر ۴ ساله دارم كه خیلی به من وابسته می باشد. همیشه میگه اگر شما نباشین من چیكار كنم و قربون صدقم می ره. شغلم معلمیه تا الان پیش مادرم بوده تابستان می برمش كلاس زبان كه روزای زوج برگزار می شه. ابتدا گفت منم باید باهش برم سر كلاس یک چند جلسه رفتم جلسه بعد راضیش كردم دم در بشینم . اما در باز بود هر چند لحظه به من سر میزد. تا اینكه مربیش از من خواست برم توی یك اتاق دیگه ولی مثل اینكه اون میاد بیرون و مبینه من نیستم . دیگه حاضر نیست بره. و وقتی می گیم برو مهد گریه می كنه تو رو خدا كمك كنید میخوام از مهر بذارمش مهد.

پاسخ: كودک در ارتباط با مادر سه بند ناف دارد.

 ۱- بند نافی كه پس از “زایمان” پاره می شود.

 ۲- بند ناف “چسبندگی” كه تا دو سالگی بین مادر و كودك وجود دارد.

 ۳- بند ناف “عاطفی” كه تا دوازده سالگی مادر و كودک را به هم متصل نگه می دارد. اتصال بند ناف چسبندگی بین مادر و كودك تا حدود دو سالگی برای “ایجاد دلبستگی ایمن” در كودک لازم می باشد ولی بعد از دو سال باید پاره شود .

تكنیك های پاره كردن بند ناف چسبندگی كودک : گرفتن از شیر مادر یا شیشه پستانك از ۱۸ ماهگی جدا كردن كودك از اتاق خواب والدین حداكتر از دو سالگی فرستادن به مهد كودك از دو ونیم – سه سالگی در حد روزی یك ساعت و افزایش ساعات ماندن در مهد بطور تدریجی .

ایجاد رابطه ی نزدیك پدر با كودك به این معنا كه پدر در حمام كردن، لباس پوشیدن، غذا دادن و یاری كردن با كودك مشاركت فعال داشته باشد، تا مادر بتواند نقش همسری خود را دوباره از سر گیرد. محول كردن كارهایی كه كودك قادر به انجام انهاست . اموزش توالت از دو یا دو نیم سالگی ( در صورتی كه كودك امادگی لازم داشته باشد) والدین باید به كودك فرصت دهند تا مراحل رشد خود را به تدریج طی كند، یعنی یاد بگیرد؛ غذا بخورد، ادرار و مدفوعش را كنترل كند و لباسش را بپوشد.

اضطراب والدین و ترس از واگذاری مسئولیت ها متناسب با سن كودك می تواند؛ هر یک از این مراحل را به تعویق بیندازد وانها را به بحرانی برای خانواده مبدل سازد. همچنین اگر كودك متوجه شود، با براورده نكردن خواسته ها و انتظارات والدین قادراست توجه انها را به خود جلب كند، به شدت از انجام كارها امتناع می كند. در نتیجه اضطراب مادر افزایش می یابد و با بالا رفتن اضطراب افكار و احساسات منفی جای خود را در ذهن باز می كنند. مثلا احساس گناه در مورد این كه :به نظر برسد من مادر خوب و لایقی نیستم.

این افكار در یک چرخه منفی ، قادرند اضطراب مادر را دو چندان كنند. در عین حال ناخوداگاه كودك اضطراب مادر را دریافت می كند، در نتیجه بی تابی های كودك افزایش یافته و به دنبال ان بر دوباره احساس گناه و اضطراب مادر افزوده می شود. اطمینان داشته باشید، این حس مختص به شما نیست و اكثر مادران در ابتدا احساس نگرانی دارند ، ولی موفق شده اند بر این احساس تسلط یابند.

برای عضویت در خبرنامه نی نی بان و اطلاع از بهترین و پربیننده ترین مطالب، کافی می باشد یک بار فرم عضویت ما را از اینجا پر کنید.

اضطراب جدایی کودک، جدی بگیرید

تهيه و گردآوري : پورتال يک

لطفا نظر خود را درباره اضطراب جدایی کودک، جدی بگیرید با ما درميان بگذاريد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا