اصول همراهی فرزند برای رسیدگی به تکالیف

  • به‌دست:
  • دسته‌بندی: اخبار

اصول همراهی فرزند برای رسیدگی به تکالیف

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه اصول همراهی فرزند برای رسیدگی به تکالیف را ببینید.

homework-help-2-467x267

والدین چگونه می توانند به فرزندشان در انجام تکالیف مدرسه کمک کنندآن ها نقش کلیدی و بسیار مهمی در این زمینه می توانند ایفا کنند البته اگر با روش های موثر در این زمینه پیش بروند و با ملایمت و مهربانی وی را همراهی کنند.

مهدی خدابخش روان‌شناس، اظهار کرد: والدین هنگام برگشت فرزندشان از مدرسه، بعد از استراحتی کوتاه در منزل، صحبت و غذا میل کردن و گذراندن مدتی را با خواهر یا برادر از وی بپرسند که برای امروز چه تکالیفی دارد.

وی افزود: سپس والدین از فرزندشان بپرسند به نظرت چقدر طول می‌کشد تا تکالیفت را تمام کنی. در واقع با این سؤال آن‌ها به کودک خود پیش بینی کردن را می‌آموزند.

خدابخش اذعان داشت: والدین می‌توانند از فرزندشان سپس بپرسند که چه زمانی قبل از خواب می‌خواهی تکالیفت را انجام بدهی که با طرح این پرسش به وی مدیریت زمان و برنامه‌ریزی را یاد می‌دهند.

وی به والدین توصیه کرد: هنگامی که فرزندتان مشغول انجام تکالیفش هست، در کنارش حضور داشته اما به کار خودتان مشغول شوید و تا پایان تکالیف وی  و وقتی فرزندتان نخواسته به او کاری نداشته باشید.

این روان‌شناس خاطرنشان کرد: اگر کودک‌تان حاضر نیست در زمان مشخص شده تکالیفش را انجام دهد، با او از حال و احساسش حرف بزنید اما نقش پلیسی نداشته باشید.

خدابخش تأکید کرد: والدین هنگامی که فرزندشان تکالیفش را به موقع انجام داد، وی را تشویق کرده و گاهی پاداشی برای او قائل شوند و به او بگویند که چه خوب شد تکالیفت را انجام دادی، حالا می‌توانی بازی دلخواهت را انجام دهی یا برنامه مورد علاقه‌ات را تماشا کنی.

وی در انتها افزود: سپس به فرزند خود کمک کنید تا تکالیفش را در کیفش گذاشته تا فراموش نکند و یا خواهر و برادر کوچک‌ترش آن را پاره نکند.yjc

اصول همراهی فرزند برای رسیدگی به تکالیف

منبع : وبسایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره اصول همراهی فرزند برای رسیدگی به تکالیف با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] پزشکیان: برخی برای جبهه رفتن پول نمی گرفتند اما الان از یارانه ۴۵ هزار …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] قیمت انواع سکه و طلا در بازار امروز آموزش تصویری کیک سه طعم

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا