استقرار تسلیحات اتمی آمریکا با قدرت ۸۰ برابر بمب هیروشیما در آلمان

استقرار تسلیحات اتمی آمریکا با قدرت ۸۰ برابر بمب هیروشیما در آلمان

یک رسانه آلمانی با استناد به برنامه‌های بودجه ای آمریکا از تصمیمات برای استقرار ۲۰ بمب هسته‌ای جدید آمریکا در آلمان که قدرت انفجاری ۸۰ بمب هیروشیما را دارند خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از نشریه “فوکوس”، ظاهرا آمریکا در آلمان سلاح های اتمی جدید مستقر می کند. ظاهرا در ایالت راینلند-فالتز آلمان ۲۰ بمب هسته ای جدید نوع B61-12 مستقر می شود. این سلاح های هسته ای قدرت انفجاری ۸۰ بمب هیروشیما را دارند.

کارشناسان غربی و روس ها در این باره ابراز نگرانی شدیدی کرده اند.

به نوشته فوکوس در پایگاه هوایی بوشل آلمان در ایالت راینلند-فالتز این روزها زمینه سازی برای استقرار سلاح های اتمی جدید آمریکا شروع می شود.

این خبر با استناد به برنامه های بودجه ای آمریکا که مجله “فرونتال ۲۱” “زد دی اف” آلمان آن را ارائه داده می باشد منتشر شده می باشد.

کارشناسان تسلیحاتی این مسئله را تایید می کنند که این تسلیحات جدید اتمی بسیار دقیق تر از بمب های هسته ای هستند که تا به حال در پایگاه هوایی بوشل آلمان مستقر شده بود. در صورت بروز جنگ خلبانان تورنادوهای آلمانی در چارچوب استراتژی ناتو موسوم “به اشتراک گذاری  هسته ای” حملاتی را با این بمب های آمریکایی انجام می دهند.

یکی از دانشمندان هسته ای آمریکایی در این باره این انتقاد را وارد کرده می باشد  که با این سلاح های اتمی جدید مرزهای بین سلاح های هسته ای تاکتیکی و استراژیک محو می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این باره اظهار داشته می باشد که این برای ما نگران کننده می باشد که کشورهایی که در اصل دارنده هیچ سلاح اتمی نیستند البته در چارچوب پروژه به اصطلاح ” به اشتراک گذاری هسته ای” استفاده از این سلاح ها را تمرین کنند. این نقض بند یک و دوی پیمان منع گسترش سلاح های اتمی می باشد.

این در حالی می باشد که پارلمان آلمان در ماه مارس ۲۰۱۰ با رای اکثریت تصمیم گرفت که دولت آلمان به متحد آمریکایی خود برای خروج سلاح های اتمی از آلمان فشار وارد کند. همچنین در قرارداد ائتلافی احزاب متحد مسیحی و حزب لیبرال دموکرات در سال ۲۰۰۹ دولت ائتلافی آلمان خروج سلاح های اتمی آمریکا از آلمان را وعده داده بود. اما به جای خروج این تسلیحات حالا بیست سلاح اتمی جدید آمریکا در آلمان مستقر می شود که قدرت انفجاری هشتاد بمب هیروشیما را دارد.

“توماس هیتشلر” از سیاستمداران دفاعی حزب سوسیال دموکرات آلمان هم تایید کرده می باشد که دولت آلمان می خواهد سال آینده حدود ۱۲۰ میلیون یورو به منظور مدرن سازی پایگاه هوایی بوشل سرمایه گذاری کند.

همچنین قرار می باشد دیگر پایگاه های استقرار سلاح های اتمی آمریکا در اروپا از جمله پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه و پایگاه آویانوی ایتالیا نیز مدرن سازی شوند. همچنین در این پایگاه ها هم ۹ بمب هسته ای جدید آمریکا از نوع   B 61-12 مستقر می شود.

“ویلی وایمر” از سیاستمداران حزب دموکرات مسیحی آلمان درباره این اقدام هشدار داده و آن را تحریک عمدی روسیه دانسته می باشد.

استقرار تسلیحات اتمی آمریکا با قدرت ۸۰ برابر بمب هیروشیما در آلمان

تهيه و گردآوري : پورتال يک

لطفا نظر خود را درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا با قدرت ۸۰ برابر بمب هیروشیما در آلمان با ما درميان بگذاريد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] انتقاد ناطق نوری از دولت احمدی نژاد نحوه مصرف فلکسریل

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] دسر گل با رویه تمشک حاشیه های دیدار صبای قم و تراکتورسازی تبریز در جام حذفی

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا