از فرزند خود نابغه بسازیم

از فرزند خود نابغه بسازیم

لطفا در ادامه را از فرزند خود نابغه بسازیم را ببینید.

kodak5644

با توجه به شرایط سنی کودکان می‌توان فهمید که چه استعدادی دارد


ظرفیت و یا توان بالقوه برای بهره‌گیری از موضوعات خاص و رشد یک مهارت ویژه را استعداد می‌گویند که کشف درست آن کمک می‌کند تا فرد در زمینه درستی از زندگی گام برداشته و موفقیت را در تمام مراحل از آن خود کند.


کشف استعداد درونی برای دست‌یابی به اهدافی در زندگی درسی، شغلی و… مستلزم خودآگاهی می‌باشد، بدین معنا که انسان ویژگی‌های اصلی شخصیت یعنی افکار، باورها، ارزش‌ها، هیجانات، تمایلات، نقاط ضعف و قدرت خود را شناخته و آنها را در جهت رسیدن به اهداف مادی و معنوی مدیریت کند.


همه افراد برای پیدا‌کردن استعداد‌های پنهانی و درونی خود نیازمند تجربه هستند. اگر چه برخی با استعداد‌های خاصی به دنیا می‌آیند اما اکثریت در جوامع مختلف آنقدر خوش‌شانس نیستند که بتوانند در سالهای اولیه زندگی خود متوجه توانایی‌های خاص خود شوند، لذا بایستی تنها به شانس تکیه نکرده و مرد عمل بود.


زمان در گذر می باشد، پس بیشتر تلاش کنید، استعدادهای خود را انتخاب و مهارت‌ها را ارتقا دهید و به کمال شخصی خود که عالی‌ترین نسخه از شماست برسید.


با محیط آشتی کنید تا استعدادتان شکوفا شود

دکتر  فقیهی روانشناس در خصوص کشف استعدادهای درونی افراد گفت: زمانی که فرد با محیط اطراف تعامل داشته باشد متوجه می‌شود که مناسب چه کاری ساخته شده می باشد. در این چنین شرایطی می باشد که فرد قادر خواهد بود توانمندی‌های خود را بروز و به اثبات برساند.


وی افزود: استعدادها غالباً ابعاد متفاوتی چون بعد جسمی و روانی دارند که برای کشف آنها باید مرحله‌ به مرحله پیش رفت. برخی افراد هوش هیجانی بالا و هوش عقلی پایینی دارند و برخی بر عکس اینها هر دو هوش بالایی دارند.


گفتنی می باشد که افراد همواره استعدادهای درونی را به صورت بی‌نهایت دارند، اما در برخی شرایط ممکن می باشد که کشف نشوند.


کشف استعداد کودک شما از نان شب واجب‌تر می باشد

دکتر همراهی روانشناس کودکان استثنائی عنوان کرد: با توجه به شرایط سنی کودکان می‌توان فهمید که چه استعدادی را در خود دارد. برخی کودکان تیز بوده و ابراز می‌کنند و از آینده تحصیلی و شغلی خود صحبت می‌کنند. ممکن است این گفته کودکان ثبات نداشته باشد، اما زمانی که به سنین ۵ تا ۶ سال می‌رسند، معمولاً استعداد درونی خود را نشان می‌دهند.


وی افزود: دسته‌ای از کودکان  که به مهد رفته و آموزش می‌بینند که به این طریق نیز مربیان مهد می‌توانند دریابند که استعداد ذاتی کودکان چه سمت و سوقی دارد.


اما نکته بسیار مهم اینجاست که مادران مهم‌ترین نقش را در کشف استعداد فرزندان دارند، که متاسفانه در حال حاضر به دلیل مشغله شغلی کمتر به فرزندان و خواسته‌های آنها بها می‌دهند و از آنها غافل می‌شوند.


دکتر فقیهی نیز در این خصوص خاطرنشان کرد: والدین یکی از عوامل مهمی هستند که می‌تواند با فراهم‌آوردن شرایط محیطی باعث تعامل فرزند خود با محیط شوند. همچنین آموزش و پرورش نیز در کشف استعدادها نقش دارند، البته درک استعداد فهمی در دورانهایی که فرد در سنین پایین‌تری قرار دارد، چون مهد و دبستان کمتر می باشد.


منبع : yjc.ir

گردآوری و ویرایش : پورتال پورتال ۱

با نظر دادن خود درباره پست از فرزند خود نابغه بسازیم ما در جهت فعالیت بهتر پورتال تشویق نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا