ارتباط علاقه به خرید با مشکل افسردگی

  • به‌دست:
  • دسته‌بندی: اخبار

ارتباط علاقه به خرید با مشکل افسردگی

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه ارتباط علاقه به خرید با مشکل افسردگی را ببینید.

 242f32aa4f7bc3ca503150c331bb59eb

 آیا می دانستید خانم هایی که زیاد خرید می کنند و اعتیاد به خریدکردن دارند ببیشتر از دیگران در معرض افسردگی قرار دارند؟اختلال روحی در آنان موجب رفتنشان به خرید می شود گاهی بدون توجه به قیمت و کاربرد اجناس فقط آن ها را می خرند!

نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد اعتیاد به خرید با ویژگی‌های مهم شخصیتی افراد مرتبط هست.

 پژوهش جدید دانشمندان دانشگاه‌‌های ییل، استنفورد و کالیفرنیا در لس‌آنجلس و ناتینگهام ترنت انگلستان به بررسی تمایلات آشکاری که موجب اعتیاد افراد به خریدکردن می‌شود، پرداخته هست.

اعتیاد به خرید اغلب در میان گروه‌های جمعیت‌شناختی خاصی رخ می دهد. این عارضه در میان خواهران شایع‌تر هست و از اواخر نوجوانی آغاز می‌شود، در بزرگسالی متجلی شده و با افزایش سن کاهش پیدا می‌کند.

بر اساس نتایج بدست آمده، افرادی که دارای سطح بالای برونگرایی و روان‌رنجوری هستند، بیشتر در معرض اعتیاد به خرید هستند. برونگراها نوعاً اجتماعی هستند و ممکن هست از خریدکردن برای بیان فردیت یا افزایش موقعیت اجتماعی و جذابیت شخصی خود استفاده کنند.

بنا بر اعلام محققان، افراد روان رنجور که اغلب مضطرب و افسرده هستند، ممکن هست از خریدکردن به عنوان ابزاری برای کاهش‌ احساسات منفی‌شان استفاده کنند. در مقایسه اشخاصی که باوجدان و به دنبال محرک‌های نو و فکری هستند، کمتر در معرض خطر اعتیاد به خرید قرار دارند.

این افراد معمولا به خوبی خود را کنترل می‌کنند و از تنش‌هایی که موجب خرید مشکل‌آفرین می‌شوند اجتناب می‌کنند و ممکن هست خریدکردن را به عنوان فعالیتی معمولی و در تضاد با ارزش‌های غیرمعمولی‌شان بدانند.

دانشمندان همچنین دریافتند اعتیاد به خرید با علائم اضطراب، افسردگی و خودکم‌بینی مرتبط هست و خریدکردن می‌تواند به عنوان مکانیزم فرار یا کنارآمدن با احساسات ناخوشایند به کار رود.

محققان در این پژوهش از نوعی ارزیابی اعتیاد به خرید استفاده کردند که از هفت معیار اساسی برای شناسایی این اعتیاد استفاده می‌کرد؛ در این تحقیق، اعتیاد به خرید و تمامی گزینه ها بر اساس «کاملا مخالفم»، «مخالفم»، «نه موافق و نه مخالفم»، «موافقم» و «کاملا موافقم» درج شده بودند.

در تحقیق انجام‌شده، «موافقم» و «کاملا موافقم» درباره دست کم چهار مورد از هفت موضوع مطرح‌شده درباره خرید، نشان می‌داد فرد به خرید اعتیاد دارد.

مهر

ارتباط علاقه به خرید با مشکل افسردگی

منبع : پورتال دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره ارتباط علاقه به خرید با مشکل افسردگی با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] حمله دوباره جنگنده های صهیونیستی به شمال غزه سلامت عمومی با پیاده روی

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] دعایی به جهت رفع مشکلات مادی ۱۱۰۰ عکس قربانیان فاجعه منا جهت شناسایی

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا