اثرگذاری اسم کوچک کوچک هر شخص بر روحیات وی

اثرگذاری اسم کوچک کوچک هر شخص بر روحیات وی

e5af699a-be29-4413-813b-92ddafe8c1f5_560_420

اسم کوچک هر شخص تا چه میزان روی شخصیت وی تاثیرگذار می باشد و چگونه می توان شخصیت آنان را طبق اسم کوچک آن ها شناسایی کرد؟نامگذاری صحیح والدین روی فرزندانشان بسیار حائز اهمیت می باشد و این موضوع روی آینده و شخصیت آن ها بسیار تاثیر می گذارد

هر موجودی نامی دارد که با آن شناخته می‌شود و این اسم کوچک‌ها می‌توانند برگرفته از خصوصیات آن موجود باشد اما انسان در این زمینه با موجودات دیگر تفاوت دارد. اسم کوچک کوچک بر شخصیت آدم تاثیر می‌گذارد، در واقع در پناه اسم کوچک کوچک زندگی‌شان را شکل می‌دهند. رابطه‌ای که هر شخص با اسم کوچک کوچک خود برقرار می‌کند بر آینده و به ویژه موقعیت اجتماعی‌اش تاثیر دارد.

با اسم کوچک کوچک خود همسو باشیم

هر کس دوست دارد معنای اسمی که روی او گذاشته شده را پیدا و درباره آن اطلاعاتی را کسب کند. ما در زندگی‌مان به دنبال نشانه‌هایی در اسم کوچک کوچک خود می‌گردیم که بتوانیم سبک رفتاری‌مان را با آن همسو کنیم. وقتی یک اسم کوچک کوچک را با خود یدک می‌کشیم، سعی می‌کنیم با صاحب آن اسم کوچک همخوانی داشته باشیم، اما یادمان باشد نمی‌توان انتظار داشت: همه افراد به این شکل عمل کنند. چرا که در جامعه به وضوح می‌توانیم شاهد آن باشیم که اسامی افراد با منش آنها همخوانی لازم را ندارد، اما می‌توان گفت به طور کلی افراد از اسم کوچک کوچک خود تاثیری می‌پذیرند. به عنوان مثال، اگر اسم کوچک کوچک ما معنای صمیمیت و مهر را در ذهن تداعی کند، سعی می‌کنیم فرد مهربان و با گذشتی باشیم.

نکته مهم در این زمینه این می باشد که والدین باید از هفت سالگی معنی لغوی اسم کوچک کوچک کودک را به او بفهمانند. اینکه داستان اسم کوچک‌گذاری او به چه شکلی بوده می باشد، یا اسم کوچک او یادآور فلان شهید یا برگرفته از فلان شخصیت سر شناس می باشد، خوب می باشد که کودک در جریان این جزییات قرار گیرد.

دکتر زینب شاهمرادی روانشناس بالینی در خصوص تاثیر اسم کوچک کوچک انسان، گفت: شایسته می باشد والدین ایرانی بهترین اسم کوچک‌ها و کنیه‌ها را برای فرزندان‌شان انتخاب کنند و از انتخاب‌ اسم کوچک‌هایی که ارزش آنها را کم می‌کند، کرامت واحترام آنها را خدشه‌دار می‌سازد، باعث انحطاط شخصیت و معنویات آنها می‌شود، خودداری کنند. والدین بایستی از همان دوران کودکی، فرزندان خود را با اسم کوچک‌های گوش‌نواز و دل‌انگیز صدا بزنند تا کودک احساس شخصیت کند، روحیه احترام و محبت به اطرافیان و بزرگان خانواده در وجودش بیشتر شود و روش برخورد با اطرافیان، اظهار محبت و ادب به آنان را یاد بگیرد.

دکتر شاهمرادی در پاسخ به این سوال که وقتی جوانی تصمیم به تغییر دادن اسم کوچک کوچک خودش می‌گیرد چه کنیم؟ گفت: نکته مهمی که در این سوال باید به آن توجه کرد این می باشد که تناسب سنی‌ میان اسم کوچک کوچک‌ها و انسان‌ها باید رعایت شود. برخی از اسم کوچک کوچک‌ها هستند که همیشه اسم کوچک کوچک کودک باقی می‌مانند و با صاحب آن بزرگ نمی‌شوند و این موضوع می‌تواند دردسرهایی برای صاحب آن اسم کوچک در آینده و به ویژه سنین جوانی به وجود بیاورد. گاهی اوقات والدین به این نکته مهم و ظریف دقت لازم را ندارند که این اسم کوچک نه تنها برای دوران کودکی بلکه در بزرگسالی هم بایستی متناسب با زمان و شخصیت کودک انتخاب شود.

این روانشانس ادامه داد: در سن نوجوانی و جوانی، سبک زندگی ما ممکن می باشد با خانواده و علاقه‌های دوران کودکی‌مان متفاوت باشد، در نتیجه برخی نوجوانان به این فکر می‌افتند که اسم کوچک خود را تغییر دادن دهند. که در این زمینه به خانواده‌ها پیشنهاد می‌کنیم در مقابل تغییر دادن اسم کوچک کوچک با جوان‌های خود رفتارهای پرخاشگرانه و چکشی نداشته باشند چون این جوان قرار می باشد سال‌ها با این اسم کوچک زندگی کند و توسط دیگران در محل کار منزل و اجتماع مورد خطاب قرارگیرد.

دکتر شاهمرادی روانشناس در خصوص بهترین زمان برای تغییر دادن اسم کوچک کوچک افزود: نکته مهم برای تغییر دادن اسم کوچک کوچک در فرد، رسیدن به زمان مناسب برای این کار می باشد. از سن بیست و یک سالگی به بعد برای این موضوع بهترین زمان می باشد چرا که شخصیت اجتماعی و شغلی افراد به ثبات نسبی می‌رسد و در آن حالت تصمیم علاقانه‌تری در این باره می‌گیرند.

دکتر الهام شیرازی روانشناس بالینی در خصوص جهتگیری هویتی افراد بر اساس اسم کوچک کوچک، گفت: اسم کوچک کوچک‌های متفاوت در یک جامعه جهت‌گیری هویتی را در آن جامعه به تصویر می‌کشد. اسم کوچک کوچک هر شخص بخشی از هویت اصلی او محسوب می‌شود، هویتی که فرد به واسطه آن شناخته می‌شود. یک اسم کوچک کوچک خوب و شایسته بایستی اصالت داشته باشد و با فرهنگ و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم همخوانی داشته باشد.

دکتر الهام شیرازی روانشناس بالینی در پایان افزود: اسم کوچک‌هایی که یادآور خاطرات شیرین و خوب یک مملکت هستند یا نماد موضوعی زیبا محسوب می‌شوند اما برخی اوقات با انسان‌هایی مواجه می‌شویم که از اسم کوچک انتخاب شده برای خودشان رضایت ندارند درصدد این هستند که اسم کوچک خود را تغییر دادن دهند.yjc

اثرگذاری اسم کوچک کوچک هر شخص بر روحیات وی

منبع : وبسایت دکتر سلام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] افزایش توانایی خواندن و نوشتن در کودک چگونه قوس کمر نگیریم

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] دولت در رقابت با فساد با تمام توان به میدان امده فساد در کشور نهادینه شده هست اشنایی کودکان با چهارده معصوم ع از طریق نرم افزار رنگ امیزی

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا