ابداع نانو کاتولیست ها برای حذف دود سیگار

ابداع نانو کاتولیست ها برای حذف دود سیگار

پورتال یک آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
سیگار ابداع نانو کاتولیست ها برای حذف دود سیگار

دانش های نوین؛
ابداع نانو کاتولیست ها برای حذف دود سیگار
محققان کره ای با استفاده از نانوکاتالیست اکسید منگنز فیلتری تولید کردند که امکان ازبین بردن دود سیگار را در فضای اتاق دارد، این فناوری احتمالا طی یک سال آینده تجاری سازی می شود.

به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل ازایرنا، یک گروه تحقیقاتی از مؤسسه KIST کره موفق به ساخت فیلتر نانوکاتالیستی شدند که دارای پوششی از جنس اکسید منگنز هست، این فیلتر قادراست مواد مضر موجود در فضای اتاق که حاصل استعمال دخانیات هست را کاهش دهد.
این کاتالیست قادر هست ۱۰۰ درصد ذرات موجود در دود سیگار را از بین ببرد؛ ترکیباتی نظیر نیکوتین که با استفاده از این نانوکاتالیست تبدیل به بخار آب و دی اکسیدکربن می شود.
نتایج یافته های این گروه تحقیقاتی نشان می دهد تجهیزات پاک کننده هوا در صورت بهره مندی از این فناوری جدید می تواند در مدت کمتر از۳۰ دقیقه بیش از ۸۰ درصد از دود سیگار را از بین ببرد، همچنین امکان از بین بردن ۱۰۰ درصد دود سیگار در فضای ۳۰ مترمربعی درمدت یک ساعت را فراهم می کند، فضایی که ۱۰ نفر درآن همزمان در حال استعمال سیگار باشند.
فیلترهای فعال شده در این روش برخلاف فیلترهای رایج، اماکن زدودن مواد گازی نظیر استالدهید را دارا هستند، فیلترهای رایج معمولا بعد از مدتی دچار زوال کارایی وعملکرد شده و لازم هست درکمتر از یک هفته تعویض شوند.
نانوکاتالیست مورد استفاده در این پروژه دارای پوششی از جنس اکسید منگنز هست که روی فیلتری از جنس سرامیک قرار داده شده هست، این نانوکاتالیست می تواند با استفاده از رادیکال های اکسیژن که حاصل تجزیه اوزون هست، مواد سمی را از بین ببرد. در ارزیابی که اخیرا انجام شده، محققان نشان دادند که ۹۸ درصد از ترکیبات فرار آلی توسط این نانوکاتالیست تجزیه می شود.
با توجه به نتایج موفقیت آمیز این پروژه، محققان انتظار دارند که طی یک سال آینده این فناوری تجاری سازی شود، محققان این پروژه از این دستاورد بسیار رضایت دارند چرا که درصورت وارد شدن به دستگاه های تصفیه هوا می تواند دود سیگار را از بین ببرد، در حالی که با روش های رایج انجام چنین کاری بسیار دشوار هست.   ۲۰۰۱

۲۲/۰۶/۱۳۹۴ – ۲۳:۰۰

این صفحه را در گوگل شاخص کنید



[ارسال شده از: جام نیوز]

[تعداد بازديد از اين مطالب: ۲]

ابداع نانو کاتولیست ها برای حذف دود سیگار

تهیه و گردآوری : پورتال ۱

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] روحانی:عربستان باید پاسخگوی بی‌برنامگی و حوادث حج باشد پخش محصولات کارخانجات کویر یزد

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] ۲۶ دقیقه پیش طنز کشتن فوتبالیست ها به دست تک تیرانداز ۲ ترکيه در استان کردنشين ديار بکر حکومت نظامي برقرار کرد

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا