گردشگری تهران (معرفی آبشارهای تهران)

گردشگری تهران (معرفی آبشارهای تهران)

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه گردشگری تهران (معرفی آبشارهای تهران) را ببینید.


آبشار سوستون

آبشار سوستون لواسانات در استان تهران واقع می باشد. این آبشار در شمال شرقی دهستان افحه واقع شده می باشد. افجه یکی از روستاهای دهستان لواسان کوچک بخش لواسانات در شهرستان شمیرانات استان تهران ایران می باشد. افچه که مرکز دهستان لواسان کوچک می باشد، روستایی بزرگ و آباد و در فاصله پنج کیلومتری از شمال خاور منظقه لواسان مرکز بخش لواسانات واقع گشته و منطقه‌ای کوهستانی و سردسیر می باشد.آب افچه از رودخانه و چشمه ساران تامین میگردد . افچه ۴۴ هکتار باغ و قلمستان و ٢٨ هکتار کشتزار گندم و جو دارد،محصولش گندم و جو و بن‌شن و عسل و میوه‌اش سیب و گیلاس و آلبالو می باشد و شغل مردمش کشاورزی و گله‌داری می باشد.

گردشگری تهران آبشارهای تهران عکس آبشار جاذبه های گردشگری تهران


گردشگری تهران آبشارهای تهران عکس آبشار جاذبه های گردشگری تهران


پس از پارک خودرو در دهستان افجه، در ابتدای مسیر یک دو راهی پیش رو دارید که جاده منتهی به دشت هویج از سمت راست و در جهت شمال میباشد. برای ورود به این مسیر باید از عرض رودخانه عبور کنید. قله بلند ریزان در امتداد این مسیر خودنمایی میکند. پس از حدود ۱ ساعت راهپیمایی و عبور از میان باغهای زیبای گیلاس به دشت هویج میرسید. جلوی دشت که بایستید آبشار سوستون در سمت چپ و در جهت شمال غرب دیدن میشود. وارد دشت شده و حدود ۴۰-۵۰ جلوتر از سمت چپ از گودال دره ای شکل گذشته و به سمت آبشار حرکت کنید. پس از خارج شدن از دشت، از دره و عرض رودخانه گذشته و از مسیر پاکوب به سمت بالا ارتفاع بگیرید. پس از کمی پیاده روی و حرکت به سمت آبشار به دشت سوستون میرسید که بخاطر وجود درختان گردو به آن دشت گردو هم میگویند.

افجه که در شمال شرق قسمت لواسانات واقع شده از سرسبزی خاصی در فصول گرم سال برخوردار می باشد. برای عبور از این روستا باید کوچه باغ های زیادی را پشت سر نهاد. عبور از روستای افجه به سمت شمال و شرق کوهنوردان را به یک جاده کوهستانی خاکی می رساند که مسیر نسبتاً ساده و کم شیبی برای رسیدن به دشت هویج(دشت گرچال) می باشد.این دشت که به شکل مربع و کاملاً مسطح می باشد در انتهای جاده خاکی مذکور واقع شده و از مراتع سر شناس شمال تهران به شمار می رود.

دشت هویج مبدا صعود به قلل گوناگون در قسمت لواسانات می باشد. از آن جمله می توان به قله «ساکا» با ارتفاع ۳۳۷۵ متر، قله «ریزان» به ارتفاع ۳۶۵۰ متر ، قله «پرسون» به ارتفاع ۳۲۰۰ متر و آتشکوه به ارتفاع ۳۷۵۰ متر اشاره کرد. اين آبشار سه پله اي در دره حدفاصل دو قله ريزان و آتشکوه قرار گرفته می باشد.


آبشار افجه

آبشار افجه در موقعیت جغرافیایی E514203 N355204 در استان تهران واقع می باشد. آبشار «پسچویک» در فاصله ۵/۱ کیلومتری شمال شرقی افجه و در یال کوه مشرف به دشت هویج، قرار دارد. این آبشار حدود ۱۵ متر ارتفاع دارد و اطراف آن را درختان بلندی فرا گرفته اند. شت هویج یا گرچال محوطه بسیار سرسبزی می باشد که انواع محصولات سردسیری در آن کاشته می‌شود. در ضلع شمالی این دشت چشمه‌هایی وجود دارد که در کنار آن ردیفی از درختان بید قد برافراشته اند. در ضلع شمالی غرب دشت هویج در مسیر صعود به قله آتشکده دشت سبواستان با درختان گردو، و گیلاس قرار دارد.





افجه دارای انواع گیاهان دارویی با ارزش مانند آویشن، گل گاوزبان، مخلصه، چز، گل برنجاس، گل ختمی، اولیله، گل بابونه، اراز، شکر تاقار، گل سرنگین، زرعی، شیرین بیان و همچنین گیاهان دارویی خوراکی مانند تره، موسیر، بونسر، سیر دنگ، چاوک، گنه بو، کنگر، مچه، شنگ، کاردی، لواس، کاشنی، پونه، خلفه، خاشان ریزه و غیره می باشد.

دره ضلع شمالی افجه مناظر زیبا و جذابی دارد. این دره در فصول مختلف سال مورد توجه هزاران گردشگر قرار می‌گیرد، به ویژه آن که دره مذکور، مسیر عبور کوهنوردانی می باشد که برای فتح قله‌های آتشکده، ساکا، یخچال و مهرچال عزیمت می‌کنند. گفته می‌شود راه قدیمی افجه، مسیر پادشاهان صفوی در عبور از افجه به دشت لار برای شکار و تفرج بوده می باشد. آثار کاروانسرای صفوی در آن سوی دیواره صخره‌ای کوه و در انتهای دره، از یادگارهای آن دوره می باشد.‏ دسترسی به این روستا از طریق لواسان و جاده اوشان ـ فشم امكانپذیر می باشد.‏


آبشارآینه ورزان

آبشار آینه ورزان در موقعیت جغرافیایی N354125 E521159 در استان تهران واقع می باشد. آبشار آیینه ورزان یکی از آبشار های زیبا در استان تهران در مکانی زیبا و دیدنی در دامنه قله رفیع زرینه کوه قرار دارد برای رسیدن به این آبشار زیبا کافی می باشد که خود را به رودهن رسانده پس از شهرستان آبسرد به روستای عین ورزان یا آینه ورزان بروید و پس از حدود دو ساعت پیاده روی به آبشار زیبای آیینه ورزان برسید. آيينه ورزان روستايي می باشد در هفتاد كيلومتري تهران در جاده فيروزكوه بعد از گيلاوند ، روبروي روستاي آبسرد . در اين روستاي سرسبز و آباد باغات فراوان درختانی همچون گيلاس ، زردآلو ، سيب ، گردو ، آلبالو و… وجود دارد.

گردشگری تهران آبشارهای تهران عکس آبشار جاذبه های گردشگری تهران

گردشگری تهران آبشارهای تهران عکس آبشار جاذبه های گردشگری تهران


برای گشت و گذار در روستای آیینه ورزان باید به هفتاد كیلومتری تهران سفر کنید و این روستا را در جاده فیروزكوه، بعد از گیلاوند، روبروی روستای آبسرد ببینید. آیینه ورزان که به دو بخش بالا ده و پایین ده تقسیم می شود، دو فضای کاملا متفاوت را برای گردش و تفریح به شما پیشنهاد می کند. دشتی در پایین دست با درختان پربار میوه و کوه هایی در بالا دست که آبشار و تنگه آیینه ورزان زیبایی آن را چند برابر کرده اند. این روستا یكی از مسیرهایی می باشد که کوهنوردان برای صعود به قله زرینه كوه از آن عبور می کنند.

بعد از گشت و گذار در دشت آیینه ورزان پایین، اگر تصمیم به کوهپیمایی در ارتفاعات بخش شمالی روستا گرفتید می توانید نهر پر آب روستا را به سمت شمال دنبال کنید تا بعد از عبور از خانه های مسکونی و شیب ۴۵درجه ای این کوهپایه، به جاده ای خاکی در سمت چپتان برسید که حدود ۳کیلومتر طول دارد. این به معنی نیم ساعت کوهپیمایی بی وقفه و با سرعت متوسط می باشد. بعد از عبور از این جاده ۳کیلومتری، بازهم در مسیر رودخانه قرار خواهید گرفت و این بار هم یك صعود نیم ساعته لازم می باشد تا به آبشار ۲۰متری این روستا برسید. اما سفر شما به همین جا ختم نمی شود. شما می توانید بعد از استراحت در کنار این آبشار، مسیر را از سمت شمال ادامه دهید و در کمتر از ۱۰دقیقه به یك تنگه باریك ۲متری برسید. تنگه ای که ممکن می باشد تنگه واشی را در ذهنتان تداعی کند.

اگر باز هم تمایل به ادامه مسیر دارد، باید از میان آب مسیرتان را دنبال کنید تا بعد از عبور از ارتفاعات، به آبشار دوم برسید. آبشاری که در عین کوتاه تر بودن، زیباتر از آبشار اول به نظر می رسد. تنها یادتان باشد اگر در کوهنوردی چندان حرفه ای نیستید، به آبشار دوم فکر نکنید چون مسیر رسیدن به این آبشار قدری خطرناک می باشد و عبور از آن ممکن می باشد به قیمت جانتان تمام شود. در بالای کوه بلندی که بر روستای آینه ورزان مشرف می باشد قلعه ای وجود دارد که این روزها چیز زیادی از آن باقی نمانده می باشد اما بومیان قسمت آن را قلعه نوذر شاه می نامند. این قلعه در گذر زمان به دست غارتگرانی که در آن دنبال گنج می گشتند، تخریب شده می باشد.

گردشگری تهران (معرفی آبشارهای تهران)

منبع : پورتال یک

لطفا نظر خود را درباره گردشگری تهران (معرفی آبشارهای تهران) با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا