مشکلات ژنتیکی استخوانی جنین در شکم مادر

مشکلات ژنتیکی استخوانی جنین در شکم مادر

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه مشکلات ژنتیکی استخوانی جنین در شکم مادر را ببینید.

3724908_609

بعلت برخی مشکلات ژنتیکی در دوران جنینی وزاد مبتلا به شکستگی و نرمی استخوان می شود و این امر موجب پیدایش پیامدهای استخوانی در وی می شود چون این عارضه از دوران جنینی قابل تشخیص می باشد پزشکان به دنبال راههای درمانی جدید برای آن هستند

کارشناسان در یک پیشرفت منحر بفرد در خصوص درمان بیماری ژنتیکی Osreogenesisimperfecta که در اثر آن فرد دچار شکنندگی بیش از حد استخوان و یا جابجایی مفاصل می‌شود در نظر دارند با تزریق سلول های بنیادی به جنین در حال رشد در شکم مادر از درد این عارضه در جنین بکاهند و حتی باعث کاهش عوارض ناشی از بیماری پس از تولد در نوزاد شوند.

گفتنی می باشد، پزشکان در نخستین گام با تزریق سلول‌های بنیادی به ۱۵ جنین مبتلا به این بیماری کاهش محسوس عوارض بیماری را در آنها شناسایی کرده‌اند.

بررسی‌ها نشان  می‌دهند،‌ بیماری Osreogenesisimperfecta در اثر نوعی نقص ژنتیکی به وجود می‌آید و حتی از دوران جنینی نیز قابل شناسایی می باشد و پزشکان با توجه به عوارض بسیار شدید آن بر سلامت افراد به مادران توصیه ختم بارداری می‌کنند.

در این شیوه نوین درمانی قرار می باشد از تزریق سلول‌های بنیادی برای کمک به ایجاد کلاژن در بدن جنین استفاده شود.

تزریق سلول‌های بنیادی باعث تقویت استخوان درجنین می‌شود و حتی میزان شکستگی در دوران جنینی در نوزاد را کاهش خواهد داد.

در اغلب موارد بروز این بیماری‌، نقص ژنتیکی باعث می‌شود تا به میزان کافی کلاژن در بدن تولید نشود و در نتیجه نوعی ایجاد عدم همبندی بین بافت‌های مختلف بویژه استخوان‌ها و مفاصل به وجود می‌آید.

پزشکان نخستین بار در بیمارستان Great Ormondمتعلق به بیمارستان کالج دانشگاهی لندن این شیوه درمانی را بر روی جنین‌های مبتلا به بیماری آزمایش کرده‌اند.

کارشناسان اعتقاد دارند در اثر شکنندگی استخوان‌ها حتی قبل از تولد جنین هزاران بار با مشکل شکستگی استخوان مواجه می‌شود و اغلب بلافاصله پس از تولد باید جنین را تحت عمل جراحی و گچ گرفتن اعضای بدن قرار داد.

در اثر این بیماری امید به زندگی مبتلایان بسیار کوتاه می باشد و اغلب مجبور به استفاده از صندلی چرخدار هستند و همینطور از سایر عوارض چون ناشنوایی و حتی نقایص قلبی مادر زادی نیز رنج می‌برند.

کارشناسان امیدوار هستند در گام‌های آتی بتوانند با کشف شیوه‌های درمانی جدیدتر از مشکلات مبتلایان به این بیماری بکاهند.

در حال حاضر تنها داروهای تقویت استخوان، کاشت میله‌های فلزی در حال حاضر تنها داروهای تقویت استخوان، کاشت میله‌های فلزی در قسمت‌های مختلف بدن و فیزیوتراپی از مشکلات این افراد اندکی می‌کاهد.

مشکلات ژنتیکی استخوانی جنین در شکم مادر

منبع : وبسایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره مشکلات ژنتیکی استخوانی جنین در شکم مادر با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] احیای بافت تاریخی همدان توسط متخصصان انجام شود کدام مواد غذایی را نخوریم

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] ژانگولر بازی نظامی سعودی+تصاویر اگر می خواهید پوستتان زیبا شود اسفناج مصرف کنید

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا