ترغیب فرزندان به داشتن رابطه دوستانه

ترغیب فرزندان به داشتن رابطه دوستانه

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه ترغیب فرزندان به داشتن رابطه دوستانه را ببینید.

images.jpg48665

والدین برای برقرارکردن رابطه ای دوستانه و صمیمانه میان فرزندانشان چه کارهایی باید انجام دهند و بهترین روش های تربیتی والدین برای تشویق آنان در این زمینه کدام می باشد و چگونه می توانند فرزندانشان را در این زمینه ترغیب کنند.

دکتر علی باجلان متخصص روانشناسی بیان کرد: اینکه برخی از فرزندان روابط درست و دوستانه‌ای با یکدیگر ندارند علت های مختلفی می‌تواند داشته باشد. تفاوت‌هایی که متأسفانه بعضی والدین بین ‌فرزندانشان می‌گذارند باعث لجبازی‌های خواهران و برادران می‌شود، بخصوص وقتی والدین با ورود کودک تازه متولد شده هوای فرزندان قبلی خود را کمتر دارند، کودک احساس می‌کند رقیب پیدا کرده و برای اینکه جایگاه خود را حفظ کند، تصمیم به جنگ و لجبازی با خواهر و برادر ‌بعنوان رقیب می‌گیرد.

وی ادامه داد: بنابراین برای اینکه ارتباط فرزندان با هم خوب باشد، اولین قدم وظیفه پدر و مادر می باشد که با نوع رفتار و ‌حرکاتشان، احساس تفاوت قائل شدن را در فرزندان ایجاد نکنند و همچنین والدین باید سعی کنند در ‌دعواهای بین کودکان دخالت نکنند، چراکه جانب‌داری والدین در بعضی اوقات بروز اختلاف بین فرزندان می‌شود.

دکتر باجلان با اشاره به این که فرزندان والدین خود را الگو قرار می‌دهند اظهار داشت: اگر پدر و مادر رابطه صمیمی و هماهنگی را با هم داشته باشند با الگو قراردادن آن ها سعی در ایجاد یک رابطه دوستانه و مناسب با اطرافیان می‌کند. اما متأسفانه در برخی خانواده ها دیده می‌شود که جلوی فرزندان پدر و مادر به مشاجره می‌پردازند.

وی عنوان کرد: برگزاری فعالیت های مشترک بین فرزندان که آن ها را بدون رقابت در یک تیم کنار هم قرار دهد (مثل تمیز کردن اتاق با همکاری یکدیگر) و برجسته نکردن نقاط مثبت یک فرزند و به ‌رو نیاوردن نقاط منفی فرزند دیگر توسط والدین از دیگر عواملی می باشد که می‌تواند نقش موثری در ایجاد یک رابطه دوستانه بین فرزندان باشد.

این روانشناس خاطرنشان کرد: ارتباط مناسب والدین با فرزندان رفتار پدر و مادر در خانه و خانواده از مهمترین عواملی می باشد که می‌تواند در برقراری یک رابطه دوستانه ‌در بین فرزندان موثر باشد و کودکان از آن ها سرمشق مثبت بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان

ترغیب فرزندان به داشتن رابطه دوستانه

منبع : پورتال دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره ترغیب فرزندان به داشتن رابطه دوستانه با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] حواستان به روغن های موجود در بازار باشد! تنیس چلنج ازمیر دور دوم اغاز …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] یادواره شهید کلاهدوز در شهرستان قوچان برگزار می شود مشکلات پرتکرار خانم های باردار و راه حل های مناسبشان

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا