از پیامدهای زایمان زودرس چه می دانید

از پیامدهای زایمان زودرس چه می دانید

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه از پیامدهای زایمان زودرس چه می دانید را ببینید.

455

در صورتی که دچار زایمان زودرس شدید چه مشکلات و پیامدهایی سلامت جنینتان را تهدید می کند و با چه راههایی می توان از بروز تولد نوزاد نارس پیشگیری کرد نظر متخصصین در این زمینه چیست

حال، نتایج یک تحقیق جدید پیشنهاد می‌کند این مساله به نظر برسد به این خاطر باشد که تولد زودرس، ارتباط‌های مغزی را که در رابطه با توجه، ارتباط با دیگران و احساسات می باشد، ضعیف می‌کند.

تولد نارس، علت اصلی و اولیه ناتوانایی‌های نورولوژیکی میان کودکان آمریکا می باشد و این دسته از نوزادان، در معرض خطر بیشتر ابتلا به ناهنجاری‌های شناختی، اوتیسم و اختلال بیش‌فعالی و کم‌توجهی قرار دارند. هدف محققان در این مطالعه، درک بهتر از تاثیر تولد نارس بر مغز، و اینکه چگونه زایمان زودرس می‌تواند به مشکلات نورولوژیکی و سایکولوژی در کودکان بیانجامد.

محققان آمریکایی در این مطالعه با استفاده از fMRI و تصویربرداری دیفیوژن تنسور، از مغز ۷۶ نوزادی که حداقل ۱۰ هفته زودتر متولد شده بودند، همچنین مغز ۵۸ کودکی که به موقع به دنیا آمده بودند، اسکن کردند.

نتایج نهایی حاکی از آن بودند که، در مقایسه با نوزادان سر موقع متولد شده، شبکه‌های مغزی مرتبط با ارتباط با دیگران، تمرکز و توجه و احساسات در نوزادان نارس ضعیف‌تر بوده می باشد. خصوصا آنکه، این تیم تحقیقاتی دریافت در راه‌های ماده سفید مغز نوزادان نارس ناهنجاری‌هایی وجود دارد. علاوه براین، پژوهشگران تفاوت‌هایی را در شبکه‌‌های مغزی در حال استراحت نوزادان نارس پیدا کردند که قبلا با اختلالات یادگیری و تکاملی مرتبط دانسته شده بودند. نکته جالب در این مرحله، وجود تفاوت‌های قابل توجه میان شبکه‌های حالت پیش‌فرض و فرونتوپاریتال نوزادان نارس گزارش شد که در مقایسه با نوزادان به موقع متولد شده به دست آمدند. هر دوی این شبکه‌ها با احساسات مرتبط هستند و پیوند آنها با اوتیسم و ADHD مشخص می باشد.

براساس یافته‌های به دست آمده، محققان این مطالعه پیش‌فرضی را مطرح کرده و معتقدند تفاوت‌‌های شناخته شده در شبکه‌های نوزادان نارس احتمالا در مشکلات نورولوژیکی و تکاملی آنها که اغلب در مراحل بعدی زندگی بروز می‌کنند، دخیل هستند.

به منظور تائید این موضوع، محققان در تلاش هستند تا ارزیابی‌های مربوط به پیگیری نوزادان را در ۲ و ۵ سالگی انجام دهند. همچنین قصد دارند اسکن‌های بیشتری از مغز آنها، وقتی به ۹ تا ۱۰ سالگی می‌رسند، انجام دهند.

از پیامدهای زایمان زودرس چه می دانید

منبع : پورتال دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره از پیامدهای زایمان زودرس چه می دانید با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] مارادونا فقط از روی احساسات صحبت می کند با لیمو و تخم مرغ جوشهای …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] نوسازی ۲۰ هزار تاکسی فرسوده کشته شدن ۷ نظامی عراقی بر اثر وقوع انفجار در شمال «تکریت»

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا