X

خرید ساعت

۶ حرکت یوگا برای تقویت استخوان

۶ حرکت یوگا برای تقویت استخوان

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه ۶ حرکت یوگا برای تقویت استخوان را ببینید.

yoga

استخوانها بدن را متعادل نگه میدارد استخوان یک ساختار اسکلتی  است که به انسان امکان حرکت، ایستادن و راه رفتن ، میدهد  و ما احساس میکنیم که پر انرژی و جوان هستیم.اکثر مردم بر این باورند که ضییف شدن استخوان  از بیماریهای دوران پیری است. در واقع، رژیم غذایی نامناسب، عدم فعالیت بدنی، برخی داروها، سیگار کشیدن بیش از حد و سابقه خانوادگی  باعث ضیف شدن استخوان شده است. با یک رژیم غذایی مغذی و فعالیت بدنی میتوان از ضیف شدن استخوان پیشگیری کرد.یوگا یک فعالیت بسیار عالی برای افراد از هر  رده سنی است که برای  تقویت استخوان ها و بهبود سلامت کلی  لازم  است.یک مطالعه در سال ۲۰۰۹   در  مباحث توانبخشی سالمندان منتشر شده نشان می دهد که یوگا  یک راه موثر برای ساخت تراکم  استخوان پس از یائسگی است.محققان در دانشگاه کلمبیا در نیویورک طی تحقیقاتی که دو سال به طول انجامیده به این نتیجه رسیدند که در بیمارانی که استخوان ضعیفی دارند، باید ۱۰ دقیقه ورزش یوگا انجام دهند.پس  برای تقویت استخوان باید یوگا را در برنامه روزانه خود بگنجانید تا استخوانهایتان تقویت شود

۱-حرکت درخت

 

yoga1

 

این حرکت باعث  تقویت  ستون فقرات، استخوان ران، استخوان های لگن و استخوان شانه، شده افرادی که به ناهنجاری های ستون فقرات، آرتریت روماتوئید، و ساق پا و شانه ضعیفی دارند خیلی کمک میکند. همچنین برای تقویت قوس پا هم خوبست

۲- حرکت صندلی در یوگا

yoga2
استخوانهای ران، مچ پا، باسن و پاها ,عضلات ساق پا و تاندون آشیل، به ویژه برای کف پای صاف (عدم یک قوس در پاها) سودمند است.برای  تقویت کل عضلات بدن خوبست

 

۳- حرکت کبرا

yoga3
این حرکت؛ استحکام استخوان را افزایش می دهد،

همچنین  کسانی که ناهنجاری های ستون فقرات د ارند باعث تقویت ستون فقرات می شوند . از آنجا که اعمال وزن بر روی دست ها، بازوها و لگن، استخوانها ی مچ دست و انگشت را تقویت کرده  و ورم آنها را از بین می برد

 

۴-حرکت سگ رو به پایین 

yoga4

این  حرکت  بازوها، پاها، ساق و ستون فقرات،  قسمت بالای بدن را تقویت میکند قدرت استخوانها را حفظ کرده،  از بیماری های مانند آرتریت و پوکی استخوان جلوگیری میکند

۵-حرکت پل

yoga5

با کشش عضلات و اندام  استخوانها ی قفسه سینه، ران و باسنع ستون فقرات  را تقویت میکنند

 

۶-حرکت ملخ

yoga6

هنگامی که به طور منظم انجام می شود،  ملخ انعطاف پذیری ستون فقرات می تواند باعث  بهبود و تقویت استخوان رانشود. این حرکت ستون فقرات و استخوانها  را در بازوها و پاهاتقویت میکند

این نوشته توسط تیم مترجمین مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز هست

۶ حرکت یوگا برای تقویت استخوان

منبع : سایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره ۶ حرکت یوگا برای تقویت استخوان با ما در میان بگذارید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *