نیروهای ویژه ناتو در افغانستان به جبهه جنگ قندوز اعزام شده‌اند

نیروهای ویژه ناتو در افغانستان به جبهه جنگ قندوز اعزام شده‌اند

به گزارش «شیعه نیوز»، در حالیکه نیروهای دولتی افغانستان برای بازپس گرفتن منظقه قندوز، در شمال این کشور، در نبردی سنگین با نفرات طالبان درگیر هستند، روز چهارشنبه، ٨ میزان/مهر گزارش شد که واحدهای ویژه سازمان پیمان اتلانتیک شمالی – ناتو – در افغانستان برای پپوستن به عملیات نظامی به قسمت عملیات رسیده‌اند.

سخنگوی ناتو گفته هست که نظامیان این سازمان به منظور “دادن مشاوره” به نیروهای افغان وارد قندوز شده اند.

همچنین، هواپیماهای نظامی آمریکا به منظور متوقف کردن پیشروی نفرات طالبان به یک رشته حملات هوایی علیه این نیروها مبادرت کرده اند.

به نظر می‌رسد که طرح نیروهای افغان برای باز پس گرفتن منظقه پیشروی لازم را نداشته و پیکارجویان طالبان به سوی فرودگاه قندوز در حرکت هستند. تصرف قندوز مهمترین موفقیت نظامی طالبان از زمان سقوط حکومت آنان در چهارده سال پیش هست.

پیشتر، اداره امنیت ملی افغانستان اعلام کرده بود که فرمانده اصلی نیروهای طالبان در منظقه شمالی قندوز و فرمانده ستیزه‌جویان لشکر طیبه در این منظقه کشته شده‌اند.

در نزدیک فرودگاه قندوز در اثر حمله هوایی کشته شدند.

این اداره در اعلامیه خود افزوده هست که مولوی سلام فرماندهی کل جبهه طالبان در قندوز را به عهده داشت و حارث، اهل ایالت پنجاب پاکستان، فرمانده نظامی گروه پاکستانی لشکر طیبه در قندوز بود. براساس این علامیه، کشته شدن این دو نفر می‌تواند بر برنامه‌ریزی و عملیات شورشیان در قندوز تاثیر بگذارد.

اما ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان خبر کشته شدن مولوی سلام را تکذیب کرده و گفته هست که او همچنان رهبری عملیات نظامی این گروه در قندوز به عهده دارد.

آخرین گزارش‌ها از قندوز حاکی هست که نبرد بین نیروهای دولتی و شورشیان در مناطق مختلف منظقه قندوز به شدت ادامه دارد و وضعیت جنگ نسبت به دیروز عوض زیادی نکرده هست.

گروه طالبان مدعی شده که مقر فرماندهی پلیس و ساختمان زندان در جنوب منظقه را که دیروز نیروهای دولتی به کنترل خود درآورده بودند، دوباره تصرف کرده و هدف بعدی آن‌ها فرودگاه قندوز هست.

سرور حسینی سخنگوی پلیس قندوز گفته که جنگ در اطراف فرودگاه، خیابا‌ن‌های برخی محلات داخل منظقه و بالاحصار در جنوب منظقه قندوز ادامه دارد.

او گفته هست که تلفات سنگینی به گروه طالبان وارد شده، اما شمار دقیق آن مشخص نیست. در مقابل، طالبان هم مدعی کشتن شمار زیادی از نیروهای دولتی شده هست.

منابع بیمارستانی در قندوز به خبرنگاران گفته‌اند که تعداد زخمیان در بیمارستان‌ها به حدی زیاد هست که تخت‌ها همه پر شده و زخمیان و بیماران در راهروها، محوطه بیمارستان و زیر درختان تحت درمان قرار گرفته‌اند.

دیروز مقام‌های دولتی از اعزام نیروهای کمکی از کابل به قندوز خبر دادند، اما برخی منابع در ولایت قندوز که نخواستند اسم‌شان فاش شود، به بی‌بی‌سی گفته‌اند که این نیروها در بغلان با مانع طالبان برخورده‌اند.

گروه طالبان هم گفته هست که با حملاتی به کاروان‌های کمکی نیروهای اعزامی دولتی در بغلان، مانع از حرکت آن‌ها به سوی قندوز شده هست.

منابع داخل منظقه قندوز گفته‌اند که افراد طالبان بازرسی خانه به خانه را آغاز کرده و در جستجوی ماموران دولتی و مخالفان خود هستند.

از سوی دیگر، خبرنگاران از فرار ساکنان منظقه قندوز خبر داده‌اند. به گفته آن‌ها، آوارگان می‌کوشند خود را به مناطق اطراف منظقه قندوز، ولایت تخار در شرق و بغلان در جنوب ولایت قندوز برسانند.

انتهای پیام/ ۸۵۲

نیروهای ویژه ناتو در افغانستان به جبهه جنگ قندوز اعزام شده‌اند

منبع : شیعه نیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] حضور ۴۵۰نفر اندیشمند و صاحبنظر حوزه عرفان و شمس تبریزی در خوی نامه ای …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] لانگ مارچ چینی به فضا رفت عکس هاشمی رفسنجانی: دو سه ماه بعد از قبول قطعنامه امام به بنده فرمودند اگر جام زهر آن روز برایم تلخ بود، امروز شیرین هست/ بعید نبود …

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا