افزایش اعتماد به نفس کودک، اینجوری؟

افزایش اعتماد به نفس کودک، اینجوری؟

چه طور اعتماد به نفس دخترم را زیاد كنم تا احساس بهتری نسبت به خودش داشته باشد؟

پرسش: چه طور اعتماد به نفس دخترم را زیاد كنم تا احساس بهتری نسبت به خودش داشته باشد؟

پاسخ:

كاربر گرامی باسلام. برای افزایش اعتماد به نفس در كودك خود به این موارد توجه كنید:
– تشویق و تعریف شما از كودكتان –تا ۷سالگی– و پرهیز از محدود كردن او سنگ بنای داشتن فرزندی با اعتماد به نفس بالاست.
– استعدادها، توانایی ها و پیشرفت های دیگران را به رخ فرزند خود نكشید.

– از بی توجهی به فرزند خود بپرهیزید، طوری رفتار كنید كه او احساس كند وجودش باعث گرمی خانواده می باشد .
– در رفتار نسبت به فرزندان خود عدالت را رعایت كنید. اگر یكی از فرزندان شما به خاطر اعمال خود مستحق محبت یا رسیدگی بیشتر می باشد به گونه ای رفتار كنید كه دیگر فرزندان علت این توجه و رسیدگی را بدانند.

– نمی توان با دروغ گفتن فرزند را راست گو تربیت كرد. با اعمال خود رفتار نیك را به او یاد دهید . از كلمات و الفاظ ركیك و زشت هرگز استفاده نكنید.

– هرگز سوالات فرزندانتان را بی پاسخ نگذارید. پرسش های فراوان كودكان نشانه كنجكاوی و تیز هوشی ان هاست .
– از تحقیر فرزند خود در بین دوستانش یا اعضای فامیل واقعا بپرهیزید، تذكرات لازم را بعدا در فضایی محبت امیز , ارام و بدون سرزنش به او بگویید.

– از اعمال نیك و پسندیده فرزند خود بسیار یاد كنید. بگذارید فرزندتان با شنیدن تعریف های شما احساس خوش ایند حضور در جمع بزرگان را تجربه كنند .
– كودك خود را با عبارت هایی صدا بزنید كه موجب خوشحالی و احساس شخصیت در او و اطرافیان او بشود، مانند علی اقا زینب خانم و…
– مسئولیت هایی را به فرزند خود واگذار كنید كه متناسب با سن و توانایی های او باشد. مثلا كودك ۷ ساله به تنهایی نمی تواند در صف نانوایی ایستاده و نان بگیرد ولی می تواند یك قالب پنیر بخرد.

– در انجام كارهای سخت، علاوه بر كمك كردن، فرزندتان را دائما تشویق كرده و او را به پیروزی امیدوار كنید .
– برای تقویت یك صفت پسندیده در فرزندتان برای او داستانهایی تعریف كنید كه نقش اصلی داستان، كودكی هم سن و سال فرزند شما و دارای ان صفت پسندیده می باشد .

– برای تنبیه فرزندتان هرگز او را كتک نزنید بلكه سعی كنید چیزهای مورد علاقه او را برای مدتی متناسب با اشتباهش از او بگیرید. مثلا به خاطر نمره ی كم در امتحان میان ترم، سه روز از تماشای تلویزیون محروم می باشد .
– كمك كردن به دیگران و تقویت روحیه بخشندگی و انسان دوستی را عملا به كودك خود بیاموزید. مثلا او را تشویق كنید بخشی از پول توجیبی خود را صدقه بدهد.

– از فرزند خود بخواهید در صورت امكان علت حالت های متفاوت روانی خود مانند شادابی، اضطراب، افسردگی و… را صادقانه و با شجاعت برایتان بیان كند .
– فرزندتان باید باور كند كه شما در همه حال به او توجه دارید. مثلا هنگام خروج از خانه برای او یك یاداشت كوچك و یا … بگذارید .
– اوقاتی كه دركنار خانواده هستید واقعا به كودكتان اختصاص دهید نه اینكه به تماشا كردن فیلم یا مطالعه روزنامه و… مشغول شوید. مثلا با خاموش كردن تلویزیون به تعریف كردن لطیفه و خاطرات خود كه متناسب با سن فرزندتان می باشد زمان او را پركنید.

– تشویق فرزندتان باید در مقابل تلاش او باشد نه در مقابل استعدادهایش. مثلا تشویق برای صوت خوش قران خیلی موضوعیت ندارد مگر اینكه همراه با صوت خوش، صحت قرائت، تجوید و … باشد .
– كتاب های داستانی متناسب با میزان اطلاعات و افكار او در اختیارش قراردهید.

برای عضویت در خبرنامه نی نی بان و اطلاع از بهترین و پربیننده ترین مطالب، کافی می باشد یک بار فرم عضویت ما را از اینجا پر کنید.

افزایش اعتماد به نفس کودک، اینجوری؟

تهيه و گردآوري : پورتال يک

لطفا نظر خود را درباره افزایش اعتماد به نفس کودک، اینجوری؟ با ما درميان بگذاريد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا