آمادگی غول نفتی روسیه برای امضای تفاهمنامه با ایران

آمادگی غول نفتی روسیه برای امضای تفاهمنامه با ایران

پورتال ۱معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت از اعلام آمادگی شرکت لوک اویل غول نفتی روسیه برای امضای تفاهم نامه اولیه(MOU) با ایران خبر داد و گفت: ازدیاد برداشت، اکتشاف و برداشت نفت خام مهمترین زمینه های همکاری ایران با لوک اویل هست.

امیرحسین زمانی نیا پس از دیدار بیژن زنگنه وزیر نفت با واگیت آل اکبروف مدیرعامل شرکت روسی لوک اویل درباره مهمترین محور این مذاکرات با اشاره به روابط نزدیک وزیر نفت با این مدیر روسی، افزود: این شرکت روسی برای حضور در بحث بهبود و افزایش تولید (EOR , IOR) میدانهای نفتی ایران اعلام آمادگی کرده هست.

وی دیگر محور این مذاکرات را حضور شرکت لوک اویل در بحث اکتشاف ذکر و تصریح کرد: مدیرعامل این شرکت همچنین خواستار خرید نفت خام و فرآورده نفتی از ایران شد که این موضوع مورد استقبال قرار گرفت.

زمانی نیا به محور مذاکرات وزیر نفت کشورمان درباره رقابت با فساد در این دیدار اشاره کرد و گفت: زنگنه در این دیدار تاکید کرد که در فضای سیاسی جدید با هرگونه فساد رقابت و راههای انجام فساد بسته خواهد بود.

به گفته وی، وزیر نفت در این دیدار تاکید کرد، وزارت نفت برای انجام مذاکرات شرکتهای بزرگ بین المللی را معطل نخواهد گذاشت.

لوک اویل یکی از بزرگترین شرکتهای نفتی، در کشور روسیه هست. در سال ۲۰۰۹ این شرکت، معادل ٩٧,٦١٥ میلیون تن نفت خام تولید کرده، که بطور میانگین ۱٫۹۷۲ میلیون بشکه در روز تولید داشته هست؛ دفتر مرکزی کمپانی لوک اویل، در شهرستان مسکو قرار دارد.

شرکت لوک اویل فعالیتهای نفت و گاز گسترده ای در بیش از ۴۰ کشور جهان دارد و طبق اعلام انجمن مهندسی نفت، در سال ۲۰۰۸ این شرکت، معادل ١٩,٣ میلیارد بشکه نفت تولید کرده، که این مقدار، در حدود ۱٫۳ درصد از ذخائر اثبات شده نفت جهان بشمار می آید.

کمپانی لوک اویل، در سال ۱۹۹۱ با ادغام سه شرکت نفتی دولتی، از سوی واگیت آلکپروف وزیر سابق نفت شوروی تاسیس شد.

منبع: شاتا

آمادگی غول نفتی روسیه برای امضای تفاهمنامه با ایران

منبع : پول نیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] صفحه اول روزنامه افتاب یزد شنبه ۴ مهر هزار و ۶۰۰ دانش اموز در …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] ملت ایران جلوی نفوذ امریکا را می گیرد ال سعود لیاقت میزبانی حجاج و اداره حرمین شریفین را ندارد دلار امروز ۲۵ تومان گران شد

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا