۱۰نکته برای کوچک کردن شکم پس از بارداری

۱۰نکته برای کوچک کردن شکم پس از بارداری

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه ۱۰نکته برای کوچک کردن شکم پس از بارداری را ببینید.

۱- به خودتان زمان بدهید
کوچک شدن شکم پس از بارداری طول می کشد. با آنکه ستاره های سینما پس از بارداری خود در عرض یک هفته از شکم بزرگ خلاص میشوند، در دنیای واقعی این امر سریع و یا به همین راحتی تحقق نمی یابد. بدن شما بیش از نه ماه گذشته دچار تغییرات زیادی شده است؛ انتظار نداشته باشید در عرض مدت کوتاهی اندام شما همانند پیش از بارداریتان شود.

۲- شیردهی
اگر برای شما و کودک تان شیردهی امکان پذیر است، حتما این کار را بکنید، تغذیه با شیر مادر باعث می شود آسان تر وزن دوران بارداری خود را کاهش دهید (شما می توانید با شیردهی تا ۵۰۰ کالری اضافی در روز بسوزانید.)

۳- حرکت کنید
با صحبت کردن با پزشک خود در مورد زمانی که میتوانید بدون مشکل ورزش را پس از بارداری دوباره شروع کنید، مطمئن شوید. هنگامی که آن زمان فرا رسید، کم کم شروع کنید، سعی کنید با پیاده روی در اطراف منزل و یا کلاس های محلی مانند یوگا و ایروبیک پس از زایمان و یا ایروبیک شروع کنید. سعی کنید حداقل به مدت ۳۰ دقیقه سه بار در هفته ورزش کنید.

۴- وعده های غذایی کوچک اما مکرر
اگر صبر کنید تا گرسنه شوید به احتمال زیاد بیش از حد کالری مصرف میکنید. از پرخوری اجتناب کنید و سوخت و ساز بدن خود را با داشتن ۵-۶ وعده های غذایی کوچک در طول روز حفظ کنید.

۵- مواد غذایی سبک مصرف کنید
تنقلات شیرین را با میوه ها برای ارضای ولع نوش جان کردن شیرینی، جایگزین کنید. میوه و سبزیجات برش زده و شسته شده را در دسترس قرار دهید تا راحتر آنها را بخورید. سعی کنید انگور یا سیب را با کره بادام زمینی برای جایگزینی رضایت بخش فریز کنید و مصرف کنید. مصرف فیبر را بالا ببرید و از مصرف زیاد تنقلات و بستنی پرهیز کنید.

۶- آینده نگر باشید و از پیش غذا آماده کنید!
پیدا کردن زمانی برای آماده سازی غذا با نوزاد جدید در خانه کار دشواری است. به جای مصرف غذاهای بیرون، در روز های تعطیل چند ساعت را صرف آماده کردن غذا برای هفته کنید، سپس آن را به وعده های فردی تقسیم و منجمد کنید. از خانواده و دوستان بخواهید به شما کمک کنند.

۷- مصرف بیشترفیبر
با یک رژیم غذایی با فیبر بالا میتوانید مدت بیشتری احساس سیری کنید. مقدار زیادی خوراکی که شامل فیبر محلول است، مانند بلغور جو دوسر، میوه و سبزیجات تازه بخورید. نان با حداقل سه گرم فیبر غذایی در هر قطعه، پاستا و برنج قهوه ای را انتخاب کنید.

۸- نوش جان کردن پروتئین بدون چربی
گوشت پر چرب را با گوشت های کم چرب مثل مرغ و ماهی جایگزین کنید. ماهی قزل آلا وحشی منبع بزرگی از امگا ۳ است که به کاهش التهاب و کاهش وزن کمک میکند. زنانی که شیردهی به نوزادان انجام میدهند باید مصرف ماهی تن را تا ۶ اونس در هفته محدود کنند و از مصرف اره ماهی، به دلیل نگرانی در مورد سطح متیل جیوه، اجتناب کنند.

۹- مقدار زیادی آب بنوشید
آب مثل روغن که چرخ را نرم نگه میدارد، است. هیدراتاسیون برای کاهش وزن و سرکوب اشتها ضروری است. اگر می توانید پوست خود را فشار دهید و اگر به سرعت پوستتان به حالت اولیه برنگشت، ممکن است دچار کم آبی شده باشید. هشت لیوان در روز آب باید بخورید.

۱۰- کمک و مشورت بخواهید
چه با صحبت کردن با خانواده خود در مورد وارد کردن مواد غذایی بی ارزش به منزل و چه مشورت با متخصص تغذیه برای برنامه رژیم غذایی مشخص تر، حتما درخواست کمک کنید. از همسرتان بخواهید تا مواقعی که قصد دارید پیاده روی کنید و یا چرت کوتاهی بزنید (قدرت خواب آرام را دست کم نگیرید) از کودک مراقبت کند. و مطمئن شوید که از شما حمایت عاطفی میشود، چرا که همه ما می دانیم که احساس غم اغلب باعث چاقی و عدم اعتماد به نفس میشود.

نی‌نی‌بان جدیدترین و بهترین مطالب خود را در تلگرام و از طریق سه کانال «راهنمای بارداری»، «کودک‌یاری» و «سلامت جنسی» در اختیار شما قرار می‌دهد.

۱۰نکته برای کوچک کردن شکم پس از بارداری

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره ۱۰نکته برای کوچک کردن شکم پس از بارداری با ما در میان بگذارید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایلتو شارژ کن