نوزاد را تا یک ماه اول نبوسید

نوزاد را تا یک ماه اول نبوسید

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه نوزاد را تا یک ماه اول نبوسید را ببینید.

نوزاد به بچه‌ای می‌گوییم که در ۲۸ روز یا چهار هفته اول زندگی خود باشد.

نوزاد به بچه‌ای می‌گوییم که در ۲۸ روز یا چهار هفته اول زندگی خود باشد. در این دوران چون جسم به تکامل خود نرسیده می باشد نیاز به مراقبت صحیح و فراوان دارد. یکی از مراقبت‌های مهم در این دوران مراقبت از پوست نوزاد می باشد، زیرا پوست او در ماه اول یا در اصل در ۲۸ روز ابتدایی زندگی بسیار حساس و آسیب‌پذیر می باشد.

نوزاد را تا یک ماه اول نبوسید

پوست نوزاد هم مستعد از دست دادن آب و حرارت می باشد و هم مستعد ورود میکروب‌ها؛ البته هنگامی که دوره نوزادی طی شد کم‌کم پوست مراحل بلوغ را طی می‌کند و این مشکل هم حل می‌شود، اما در این دوران پوست بسیار ظریف و لطیف می باشد و هیچ چیز مثل کهیر ناشی از پوشک و سایر مشکلات پوستی باعث کج‌خلقی آنها نمی‌شود.

پوست بسیاری از نوزادان مستعد التهابات پوستی، آکنه و جوش‌های سفید هم هست. جوش‌های نوزاد از مراحل جنینی شروع می‌شود، در زمان بارداری جنین در معرض هورمون‌های مادر قرار می‌گیرد و همین باعث می‌شود تولید چربی افزایش پیدا کند و غدد چربی جنین را مسدود کند که همین مساله باعث ایجاد جوش‌هایی روی بینی و لپ‌های نوزاد تازه به دنیا آمده می‌شود، این جوش‌ها بعد از چند هفته از بین می‌روند و به درمان خاص احتیاج ندارند؛ پس برای این جوش‌ها از هیچ محلول یا لوسیونی استفاده نکنید.

مشکل پوستی دیگر در نوزادان خشکی پوست می باشد و بیشتر در نوزادانی دیده می‌شود که کمی دیرتر از موعد به دنیا آمده‌اند که با چرب کردن با روغن‌های مخصوص کودکان بعد از ریختن این پوست‌های خشک لایه‌های زیرین که سالم و نرم و به اندازه کافی مرطوب می باشد به وجود می‌آیند و به طور حتم نباید نگران آن باشید.

دقت کنید نوزاد نباید هر روز استحمام شود چون این کار موجب از بین رفتن چربی‌های روی پوست و در نهایت خشک‌تر شدن پوست می‌شود، بهتر می باشد برای جلوگیری از این مساله در نهایت ۲ تا ۳ بار در هفته فرزندتان را حمام کنید و بعد از شست‌وشوی او بدنش را با روغن بچه یا روغن زیتون به‌طور کامل چرب کنید.

شست‌وشوی نوزاد باید با آب ۳۷ درجه یعنی مطابق با دمای بدن باشد و او نباید بیشتر از ۳ یا ۴ دقیقه در آب غوطه‌ور باشد چون اگر زمان بیشتر از این شود، پوست حالت شکنندگی پیدا می‌کند و با کوچک‌ترین اصطکاکی دچار زخم و خراشیدگی می‌شود.

بعد از شست‌وشو، نوزاد حتما باید خوب خشک شود. به‌خصوص در منطقه زیر بغل و گردن و تمام چین‌خوردگی‌ها‌ چون در این نواحی امکان دارد با اصطکاک و تماس پوست با پوست دچار خراشیدگی و سایش شود. در نوزادان توصیه نمی‌شود از پودر بچه استفاده کنید چون اگر تمام بدن را خوب خشک کنید نیازی به پودر برای جذب آب نیست؛ همچنین بهتر می باشد بچه‌ها کمترین مقدار پودر تالک را استشمام کنند. ورود این ماده به ریه نوزاد می‌تواند سبب ناراحتی‌های ریوی شود. پودر‌های نشاسته‌ای هم که در بازار وجود دارند، اگرچه ناراحتی‌های ریوی ایجاد نمی‌کنند، اما منبع غذایی خوبی برای قارچ‌ها محسوب می‌شوند و با استعمال آنها بر پوست نوزادتان، زمینه بروز عفونت‌های قارچی فراهم می‌شود.

برای حفاظت از پوست نوزاد، پوشک او را بموقع عوض کنید و پس از هر بار تعویض پوشک با استفاده از دستمال‌های مرطوب مخصوص ‏یا آب ولرم و صابون، کودک را تمیز کنید و به دقت لابه‌لای چین‌های پای او را خشک کنید.

همچنین دقت کنید، لباسی که برای نوزادان استفاده می‌کنید حتما از جنس نخ باشد و هیچ‌گونه پلاستیک یا پشمی با پوست آنها در تماس نباشد تا باعث ایجاد حساسیت یا به وجود آمدن هیچ‌گونه مشکل در پوست این فرشتگان زمینی نشود. توصیه می‌شود نوزاد را نا یک ماه اول نبوسید، چون پوست او نازک می باشد و آمادگی جذب میکروب را دارد.

نوزاد را تا یک ماه اول نبوسید

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره نوزاد را تا یک ماه اول نبوسید با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا