روزنامه انگلیسی: توقف موفقیت دولت روحانی در بعد اقتصادی

روزنامه انگلیسی: توقف موفقیت دولت روحانی در بعد اقتصادی

یک روزنامه انگلیسی نوشت: هرگونه امتیاز حاصل از توافق هسته‌ای ماه‌ها طول می‌کشد ‌تا جامه عمل به خود بپوشاند بنابراین اقتصاد ایران کماکان در حالت رکورد باقی می‌ماند.

به گزارش مشرق، روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» در گزارشی تحت عنوان «ایران ناامید از سود حاصل از توافق هسته‌ای و اقتصاد راکد» به قلم «نجمه بزرگمهر» و با اشاره به التهاب فعلی در بازار خودروی داخلی و عدم رغبت خریداران و انتظار آن‌ها برای کاهش قیمت‌ها نوشت: توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی این امید را ایجاد کرد تا با رفع تحریم‌های بین‌المللی قیمت‌ها پایین بیایند و به همین دلیل مشتریان با امید رسیدن کالاهای وارداتی با کیفیت از خرید صرف نظر می‌کنند و در این بین صنعت خودروی ایران به شدت از این مسئله ضربه خورده به طوری‌که در ۵ ماه گذشته تولید خودرو در این کشور ۱۵درصد کاهش یافته هست.

نویسنده در ادامه با اشاره به سخنان وزیر صنایع ایران در محکوم نمودن هجمه تبلیغاتی علیه خرید خودروی داخلی نوشت: هرگونه امتیاز حاصل از توافق هسته‌ای ماه‌ها طول می‌کشد ‌تا جامه عمل بپوشد بنابراین اقتصاد ایران در حالت رکورد باقی می‌ماند. همچنین با وجود تقلاهای دولت میانه‌روی  «حسن روحانی» رییس جمهور ایران و موفقیت‌های او از کاستن تورم ۴۰% به ۱۲٫۶درصد  در ۲ سال گذشته و گذشت سه سال موفقیت آمیز از بعد رشد اقتصادی به میزان سه درصد تا مارس سال جاری، حال کارشناسان براین باورند که رشد اقتصاد ایران متوقف شده و حتی ممکن هست شکل انقباضی به خود گیرد.

«محسن صفایی فراهانی» معاون پشین وزیر اقتصاد ایران در این باره معتقد هست: «رشد اقتصاد  ایران در نیمه نخست سال جاری مثبت نبوده و احتمالا در نیمه دوم سال نیز منفی خواهد بود و این اثرات اجتناب ناپذیری بر رشد اقتصادی در سال جاری می‌گذارد. انتظار می‌رود فشار تحریم‌های ۴ سال گذشته نیز حداقل تا پایان سال ۲۰۱۵ ادامه داشته باشد و کاهش شدید بهای نفت در اقتصاد به شدت وابسته ایران به این محصول و سوء مدیریت در دهه گذشته وضعیت اقتصادی را در بدترین شرایط قرار داده هست.»

کارشناسان اقتصادی معتقدند حتی با آزادی سرمایه‌های مسدود شده ایران که انتظار می‌رود بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار باشد، کمک کمی به اقتصاد این کشور می‌شود.

در انتهای این گزارش با اشاره به عدم بهبود اقتصاد ایران و عدم تمایل مردم در خرید و انتظار به پایین آمدن بهای کالا به نقل از یک شهروند ایرانی شاغل در امور تجاری نوشت: «هیچکس خرید نمی‌کند و همه منتظر پایین آمدن بهای کالا بعد از رفع تحریم‌ها هستند. البته امید می‌رود تلاش‌های مردمی منجر به کیفیت بهتر کالا و کاهش قیمت‌ها شود.»

روزنامه انگلیسی: توقف موفقیت دولت روحانی در بعد اقتصادی

تهيه و گردآوري : پورتال يک

لطفا نظر خود را درباره روزنامه انگلیسی: توقف موفقیت دولت روحانی در بعد اقتصادی با ما درميان بگذاريد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] شیرینی سیب با رسپی جدید کتاب مرتضی مطهری و انقلاب اسلامی ایران به زبان …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] جزئیات جدید از اهداف نظامی روسیه در سوریه استفاده درست از داروها برای کنترل گلوکوم

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا