حمایت رییس جمهور مصر از توافق هسته ای و دولت سوریه

حمایت رییس جمهور مصر از توافق هسته ای و دولت سوریه

تهران – ایرنا – «عبدالفتاح سیسی» رییس جمهوری مصر روز سه شنبه در مصاحبه با سی ان ان گفت: توافق هسته ای با ایران، از میزان تنش ها می کاهد و شبح جنگ را از قسمت خاورمیانه دور می کند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه سرگرمی «عربی ۲۱»، سیسی افزود: برخی کشورهای حوزه خلیج فارس نگران هستند که توافق هسته ای ایران راه را برای دستیابی این کشور به سلاح هسته ای هموار کند، اما مصر هیچ گونه نگرانی در خصوص این توافق جامع هسته ای ندارد.

رییس جمهوری مصر تصریح کرد: این کشور تا زمانی از توافق هسته ای ایران حمایت می کند که بر امنیت ملی کشورهای عربی تاثیر منفی نگذارد.

سیسی در بخش دیگری از سخنانش با ابراز نگرانی از این که سوریه به دست تروریست ها و گروه های تندورها بیفتد، گفت: تنها چیزی که نمی شود با آن کنار آمد، سقوط حکومت کنونی سوریه هست.

وی ضمن ابراز نگرانی از فروپاشی ارتش سوریه، گفت: من خطر حقیقی را در سوریه می بینم و موضوع بشار اسد و ملت سوریه، نیازمند تأمل بیشتری هست.

سیسی دیروز (دوشنبه) نیز در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: مصر خواستار حفظ یکپارچگی سوریه به عنوان یک کشور و ملت واحد هست و با تجزیه آن به ایالت های کوچک تر مخالف هست.

وی هم چنین هشدار داد که فروپاشی سوریه به معنای افتادن تمام سلاح ها و تجهیزات نظامی این کشور به دست تروریست ها هست.

وی ضمن ابراز نگرانی از تبعات فروپاشی سوریه، تصریح کرد که اگر این اتفاق رخ دهد، خطر مزبور تنها پیش روی سوریه نخواهد بود، بلکه تروریسم به دیگر کشورهای همسایه نیز سرایت کرده و کل قسمت را در معرض خطری جدی قرار خواهد داد.

حمایت رییس جمهور مصر از توافق هسته ای و دولت سوریه

منبع : عصر ایران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] وزارت نفت اگر دلسوز هست فکری به حال گاز بکند طلاق ناشی از نارضایتی …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] The World Ends With You v1 0 0 data مراقب باش از همه طرف می آیند

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا