تخیلات کودک، برچسب دروغ نزنید!

تخیلات کودک، برچسب دروغ نزنید!

کودکان در یادگیری تا سنین نوجوانی و یا کمی پایین تر قادر به درک مسائل انتزاعی و غیر قابل حس نیستند.

پرسش: می دونم که بچه ها مسائل واقعی و طبیعی رو درک می کنند و موضوعات تخیلی رو که تو محیط اطراف نمی بیننش رو قبول ندارن . حالا با این اوصاف درباره ی نمایش های تلویزیونی که برای کودک ساخته می شه مثلا یه قالب نمایشی هست که با واقعیت سازگاره و برای بچه ها قابل لمسه ولی توی همین نمایش یه مورد های خلاقانه و تخیلی استفاده شده که دور از واقعیته . حالا می خوام بدونم بچه ها می تونن درک کنن که کجای کار واقعیت هست و کجای کار تخیل ذهن نویسنده می باشد؟ آیا گمراه نمی شن؟ اون موضوع تخیلی رو به واقعیت ربط نمی دن که فکر کنن توی واقعیت هم همچین اتفاقی می افته؟

پاسخ: کودکان در یادگیری تا سنین نوجوانی و یا کمی پایین تر قادر به درک مسائل انتزاعی و غیر قابل حس نیستند. به همین دلیل باید در آموزش آن ها از روش های تماشا ای, لمسی, و سمبلیک استفاده نمود.

اما به عکس از تخیلات قوی برخوردارند و تخیلات و دوست های خیالی بخش اعظم زندگی و کسب تجارب انها را تشکیل می دهد. لذا شما به عنوان مادر یا مربی باید سعی کنید اولاً از نمایش ها یا موضوع هایی استفاده کنید که آموزنده و مثبت باشند و ثانیاً مواقعی برای کودک توضیح دهید که این ها قصه می باشد و برای سرگرمی.

بخصوص اگر موضوع مورد نظر در کودک استرس یا ترسی به وجود آورده کاملاً روشن عدم واقعی بودن آن را در زندگی برایش توضیح دهید. اما هیچ گاه با تخیلات آن ها برخورد منفی نداشته و برچسب دروغ نزنید. فقط در سنین ۵ ساله به بالا توضیح دهید که تخیل مخصوص بازی می باشد. در زندگی واقعی باید حقیقت رو گفت و مسائل غیر حقیقی را کنار گذاشت. درضمن هیچگاه او را به دلیل احیاناً اظهار صادقانه کار منفی تنبیه نکنید. چراکه به دروغ گویی تبدیل می شه. ابتدا صداقت را تحسین و سپس به او بفهمانید که از این کار منفی خوشتان نمی یاد و کارهای مثبتش رو تشویق کنید.

برای عضویت در خبرنامه نی نی بان و اطلاع از بهترین و پربیننده ترین مطالب، کافی می باشد یک بار فرم عضویت ما را از اینجا پر کنید.

تخیلات کودک، برچسب دروغ نزنید!

تهيه و گردآوري : پورتال يک

لطفا نظر خود را درباره تخیلات کودک، برچسب دروغ نزنید! با ما درميان بگذاريد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا