مراسم دعای عرفه در ۱۲۰۰ امامزاده کشور برگزار می‌شود

مراسم دعای عرفه در ۱۲۰۰ امامزاده کشور برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری مراسم پرفیض دعای عرفه در ۱۲۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه کشور در روز چهارشنبه اول مهرماه همزمان با روز نهم ذی الحجه خبر داد.

به گزارش «شیعه نیوز»، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهارداشت: روز نهم ذی‌الحجه، روز عرفه از اعیاد عظیمه می باشد، اگرچه به اسم کوچک عید نامیده نشده، اما روزى می باشد که حق تعالى بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فرا خوانده و سفره‌های جُود و احسان خود را براى ایشان گسترانیده و شیطان در این روز خوار و حقیرتر، و خشمناک‎ترین اوقات را خواهد داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای بصیرت افزایی مردم و تقویت روحیه بندگی و ارتباط با خدا، مراسم پرفیض دعای عرفه را امسال در بیش از ۱۲۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه سراسر کشور که خود پایگاه امید، آرامش، نشاط معنوی و مناجات واقعی مومنین هستند، با همکاری هیأت امنا بقاع ، خدام و مومنین برگزار می‌کند.

وی تصریح کرد: بهره گیری از سخنرانی مبلغان مذهبی و مدیحه سرایی‌ها مداحان به منظور پربار تر کردن و تقویت روحیه معنوی جوانان و نوجوانان از مهمترین برنامه‌های پیش بینی شده در این روز در بقاع متبرکه و امامزادگان می باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه به تأکیداتی که پیرامون فضیلت حضور در صحرای عرفات و زیارت کربلا در روز عرفه وجود دارد ،تصریح کرد: کسانی که توفیق حضور در این مکان‌ها برای انجام اعمال روز عرفه را ندارند، می‌توانند با حضور در آستان امامزادگان به عنوان ذریه اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام)، از فضای معنویت و آرامش و این واسطه‌های فیض بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام شرفخانی ادامه داد: حضور در آستان امامزادگان واجب التعظیم که جایگاه ویژه‌ای دارند می‌تواند در حال و هوای معنوی ما تأثیر بسزایی داشته باشد و این بزرگواران واسطه‌های فیض در قبول توبه ما نزد خداوند باشند.

وی گفت: مراسم پرفیض دعای عرفه در امامزادگان شاخص بصورت زنده و مستقیم از شبکه‌های استانی پخش خواهد شد.

انتهای پیام/ ۸۵۲

مراسم دعای عرفه در ۱۲۰۰ امامزاده کشور برگزار می‌شود

منبع : شیعه نیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] تیزر تبلیغاتی IPhone 6s جدول موضوعات مهم سفر امانو به ایران دیدارهای رسمی حضور …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] چرا همیشه گرسنه هستید؟ دعوت از شرکت های مخابراتی کشورهای افریقایی برای حضور در ایران

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا