رژیم لاغری معروفی که پیرتان می‌کند!

سلامت

رژیم لاغری معروفی که پیرتان می‌کند!

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه رژیم لاغری معروفی که پیرتان می‌کند! را ببینید.

محققان در یک مقاله، اطلاعاتی مهم و نگران کننده درباره یک رژیم لاغری معروف را فاش کردند. در ادامه می توانید جزئیات این خبر را بخوانید.

محققان دانشگاه UTHealth San Antonio، TX، اخیراً مقاله‌ای را در Science Advances منتشر کرده‌اند که به بررسی اثرات رژیم‌های کتوژنیک، همچنین به عنوان «کتو» روی موش‌ها می‌پردازد.

با افزایش نرخ چاقی در ایالات متحده، بسیاری از مردم به رژیم‌های غذایی روی می‌آورند که فکر می‌کنند می‌تواند به کاهش وزن آنها کمک کنند. رژیم کتو، که به طور سنتی برای درمان صرع استفاده می شود، یکی از این رژیم هاست که محبوبیت پیدا کرده است؛ رژیمی که شامل نوش جان کردن مقادیر بالاتر چربی در عین کاهش مصرف کربوهیدرات ها است اما ظاهرا عوارضی دارد که تا پیش از این کسی از آنها مطلع نبود، عوارضی بنام پیری قلب و کلیه.

محققانی که مطالعه فعلی را انجام دادند، با آزمایش بر روی موش‌ها، نگاهی دقیق‌تر به رژیم‌های غذایی کتوژنیک انداختند تا ببینند این رژیم چه تاثیری بر سلامتی دارد. آنها در درجه اول به این موضوع علاقه داشتند که آیا رژیم غذایی به پیری سلولی کمک می کند یا خیر.

یافته‌های آن‌ها نشان داد که هنگام مقایسه گروهی از موش‌های تحت رژیم کتوژنیک با موش‌های گروه کنترل که تحت این رژیم نبودند، موش‌هایی که رژیم‌های کتوژنیک داشتند نرخ بالاتری از پیری را در اندام‌های حیاتی بدن خود تجربه کردند.

رژیم کتو پیری سلولی را در موش ها تسریع کرد

محققان نشانگرهای مختلف سلامتی مانند کتون ها، گلوکز، حساسیت به انسولین، تری گلیسیرید، لیپوپروتئین های با چگالی کم و لیپوپروتئین های با چگالی بالا را در موش ها بررسی کردند. آنها همچنین نمونه هایی از قلب، کبد و کلیه ها را برای شواهد آسیب بررسی کردند و در نهایت دریافتند که در برخی از اعضای اصلی بدن، از جمله قلب و کلیه ها، رژیم کتوژنیک منجر به پیری سلولی سریعتر می شود.

بدترین بخش عوارض این رژیم در بردن موش‌های گروه کریسکو این بود که سلول‌های پیش ایجاد شده نمی‌میرند و وقتی سلول‌های پیر نمی‌میرند، این می‌تواند منجر به التهاب، آسیب اندام‌ها و کمک به ایجاد تومورهای خطرناک شود. با توجه به منبع معتبر مؤسسه ملی سلامت، پیری سلولی معمولا به عنوان یک فرآیند آسیب شناخته می شود که منجر به بیماری چند سیستمی یا پیری می شود.


۱۵ خرداد ۱۴۰۳ ۲۲:۲۸

اشتراک گذاری (چگونه میتوانید این مطالب را برای دیگران بفرستید)

رژیم لاغری معروفی که پیرتان می‌کند!

منبع : سایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره رژیم لاغری معروفی که پیرتان می‌کند! با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
جلوگیری از آلزایمر با به‌کارگیری این عادت سالم

جلوگیری از آلزایمر با به‌کارگیری این عادت سالم سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه جلوگیری از آلزایمر با به‌کارگیری این عادت سالم را ببینید. یکی از عوامل مختلفی که بر عملکرد شناختی تأثیر می‌گذارد، سبک زندگی است. مطالعات نشان می‌دهد که ورزش هوازی می‌تواند فعالیت نوسانی مغز را …

سلامت
خطر جدی این آب آشامیدنی در دوران بارداری

خطر جدی این آب آشامیدنی در دوران بارداری سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه خطر جدی این آب آشامیدنی در دوران بارداری را ببینید. هیچ فایده‌ای از مصرف فلوراید برای جنین وجود ندارد. با این حال، تحقیقات اخیر نشان داده است که مصرف آن ممکن است برای مغز …

سلامت
با خواص به، این میوه بهشتی آشنا شوید

با خواص به، این میوه بهشتی آشنا شوید سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه با خواص به، این میوه بهشتی آشنا شوید را ببینید. یکی از معطرترین و خوشمزه‌ترین میوه‌ها، میوه به است. از این میوه می‌توان برای تهیه مربا، مارمالاد، پخت خورش و حتی استفاده‌های درمانی از …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا