گران‌ترین پروژه‌های سینمایی تاریخ سینما+عکس

گران‌ترین پروژه‌های سینمایی تاریخ سینما+عکس

بیش از یک قرن از تولد سینما می‌گذرد و در این مدت سرمایه زیادی صرف ساخت فیلم‌های سینمایی شده هست که برخی به قدری مورد استقبال مخاطب قرار گرفته که چندین برابر بودجه ساخت را به جیب سازندگان آن بازگردانده و برخی نیز از همان ابتدا نه تنها مورد بی‌مهری منتقدان قرار گرفته بلکه دوستداران سینما نیز از آنها هیچ استقبالی نکرده‌اند.

در زیر نگاهی داریم به برخی از گران‌ترین پروژه‌های سینمایی تاریخ سینما:

* «نابودگر ۳: خیزش ماشین‌ها»:

فیلم اکشن و علمی-تخیلی «نابودگر ۳: خیزش ماشین‌ها» به کارگردانی «جاناتان موستو» با بودجه ۲۵۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دلاری ساخته شد، اگرچه بودجه ۲۰۰ میلیون دلار برای آن پیش‌بینی شده بود.

در این فیلم که محصول کمپانی هالیوودی «برادران وارنر» هست، هنرمندان مطرحی چون آرنولد شوارتزنگر، نیک استال، کلیر دانس، کریستینا لوکن ایفای نقش کرده‌اند.

گرانترین فیلم های تاریخ سینما

«خیزش ماشین‌ها» که بیش از ۴۳۳ میلیون دلار در سطح جهان فروخت داستان «جان کانر» را یک دهه پس از آنکه او با کمک نابودگر از وقوع روز داوری جلوگیری کرده و بشر را از نابودی نجات داد، روایت می‌کند. «جان کانر» اکنون یک جوان ۲۰ ساله بدون شغل، پول، کارت اعتباری و کارت شناسایی هست که چندی پیش مادرش را نیز از دست داده‌هست. شبکه اسکای نت از زمان آینده یک روبات مونث به اسم کوچک کوچک T-X را به زمین می‌فرستند تا اطرافیان و معاونان جان کانر را که هسته اصلی گروه مقاومت را تشکیل می‌دهند، به قتل برساند؛ که در این راه به جان کانر بر می‌خورد؛ و یکبار دیگر نابودگر برای کمک به جان کانر و همچنین حفاظت از جان دختری به اسم کوچک کوچک کیت از راه می‌رسد.

* فیلم سینمایی «جان کارتر»:

فیلم اکشن و علمی-تخیلی «جان کارتر» محصول سال ۲۰۱۲ توسط کمپانی «والت دیزنی» براساس رمان «شاهزاده مریخ»، اولین کتاب از مجموعه داستان‌های «بارسوم» نوشته «ادگار رایس باروز»، خالق شخصیت تارزان، ساخته شد.

«جان کارتر» داستان یک کهنه سرباز جنگ های داخلی آمریکاست که به مریخ برده می‌شود و ناگهان خود را زندانی موجوداتی وحشی و بلند قامت می‌بیند. او ناچار به فرا رمی‌شود و در این بین با یک شاهزاده خانمی‌آشنا می‌شود که نیاز به کمک دارد.

این فیلم که با بودجه‌ای بالغ۲۶۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار ساخته و از سوی منتقدان با پورتال یک‌های متفاوتی روبرو شد.

گرانترین فیلم های تاریخ سینما

راجر ایبرت به فیلم دو و نیم ستاره داده و به نکته جالبی اشاره کرده هست. او معتقد بود که وقتی همه ابزارهای تکنولوژی دراختیار هست کار بیهوده و خنده‌داری هست که قهرمانان فیلم خودشان را به استفاده از شمشیر محدود کنند. از این لحاظ ایبرت فیلم را بیشتر یک وسترن می‌دانست تا یک اثر علمی‌تخیلی.

این فیلم علی رغم بودجه کلانی که صرف ساخت آن شده بود نتوانست در سینماهای آمریکا خوب بفروشد ولی در سطح بین‌الملل بالاخص در کشور روسیه با استقبال گرمی روبرو شد.

*فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد»:

فیلم ابرقهرمانی «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» به کارگردانی «کریستوفر نولان» براساس فیلمنامه‌ای نوشته مشترک خودش و برادرش «جاناتان نولان» با بودجه ۲۵۷ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار ساخته شد، ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار بیش از آنچه پیش‌بینی می‌شد.

نولان این فیلم را بر اساس شخصیت بتمن کمیک‌بوک‌های کمپانی دی‌سی کامیکس ساخت.

در این فیلم هنرمندان مطرحی چون «کریستین بیل» در نقش بروس وین/بتمن، «مایکل کین» در نقش آلفرد پنی‌ورث، «گری اولدمن» در نقش جیمز گوردون و «مورگان فریمن» در نقش لوشیوس ایفای نقش کرده‌اند. «آن هاتاوی»، «ماریون کوتیار» و «تام هاردی» نیز دیگر هنرمندان این فیلم هستند.

گرانترین فیلم های تاریخ سینما

«شوالیه تاریکی» پس از اکران، از سوی منتقدان با بازخوردهای مثبتی روبرو شد و در گیشه نیز برای مدت‌ها صدرنشین باقی ماند. آنچنان‌که با فروش قریب به ۱ میلیارد و یکصد هزار دلاری خود به یازدهمین فیلم پرفروش تاریخ، سومین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۲ و سومین فیلم پرفروش ابرقهرمانی در تاریخ سینما تبدیل کرد.

*فیلم سینمایی «هابیت»:

«پیتر جکسون» فیلم سینمایی «هابیت» را براساس کتابی به همین اسم کوچک نوشته «جی.آر.آر تالکین»، نویسنده انگلیسی در سال ۲۰۱۲ میلادی ساخت.

این فیلم علمی تخیلی داستان هابیتی به اسم کوچک «بیلبو بگینز» هست که درگیر ماجرایی می‌شود تا سهمی از گنجی را به دست آورد که به دست اژدهایی به اسم کوچک اسماگ افتاده هست.

«ایان مک‌کلن»، «اندی سرکیس» و «هوگو ویوینگ» که در قسمت اول «هابیت» بازی کرده بوده در این قسمت نیز ایفای نقش کرده‌اند و « هاوارد شور» آهنگساز، قسمت قبل، این قسمت را نیز آهنگسازی کرده هست.

گرانترین فیلم های تاریخ سینما

در حالی که «برادران وارنر»، کمپانی سازنده فیلم، بودجه تقریبی این فیلم را ۲۵۰ میلیون دلار تخمین زده بود، «جکسون» آن را با مبلغی معادل ۲۵۷ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار به پایان رساند.

*فیلم سینمایی «آواتار»:

«جیمز کامرون»، کارگردان پروژه عظیم «تایتانیک» این بار با ساخت فیلم ۲۶۱ میلیون دلاری «آواتار» در سال ۲۰۰۹ میلادی، یکی دیگر از گران‌ترین پروژه‌های سینمایی تاریخ سینما را در کارنامه کاری خود به ثبت رساند.

گرانترین فیلم های تاریخ سینما

بودجه ساخت این فیلم در ابتدا ۲۳۷ میلیون دلار تخمین زده شده بود ولی فروش ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری آن در سطح جهان جایی برای اعتراض برای تهیه‌کنندگان فیلم باقی نگذاشت.

آواتار محصول کمپانی آمریکایی فاکس قرن بیستم هست و «جیمز هورنر»، آهنگساز سر شناس فیلم «تایتانیک» آن را آهنگ سازی کرده هست.

«جیمز کامرون» سال ۱۹۹۵ کامرون نمایشنامه آواتار را یه اتمام رساند و پس از ۱۴ سال آن را در لس‌آنجلس، نیوزیلند و خلیج مکزیک جلوی دوربین برد..

آواتار پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای جهان هست و به همراه فیلم تایتانیک جزء تنهاترین فیلم‌هایی هستند که فروشی بیش از ۲ میلیارد دلار داشته‌اند.

*فیلم سینمایی «دزدان دریایی کارائیب: صندوقچه مرد مرده»:

فیلم سینمایی «صندوقچه مرد مرده» به کارگردانی «گور وربینسکی»، دومین فیلم از مجموعه فیلم‌های «دزدان دریایی کارائیب» هست که در سال ۲۰۰۶ میلادی ساخته شد.

«وربینسکی» این فیلم را با بودجه‌ای معادل ۲۶۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار برای کمپانی «والت دیزنی» ساخت.

گرانترین فیلم های تاریخ سینما

این فیلم که در ابتدا بودجه ۲۲۵ میلیون دلار برای آن پیش‌بینی شده بود، در گیشه سینماهای جهان قریب به یک میلیارد دلار فروخت و به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما تبدیل شد.

«صندوقچه مرد مرده» داستان زن و مردی به اسم کوچک‌های ویل ترنر و الیزابت سوآن هست که قرار هست با یکدیگر ازدواج کنند ولی نایب پادشاه به خاطر آنکه آنها به فرار «جک اسپارو» از اعدام کمک کرده‌اند، حکم اعدامشان را می دهد و اعلام می‌کند که تنها راه بخشش آنها این هست که جک را به دولت هند شرقی باز گردانند و قطب نمای خراب او را به بکت برگردانند.

*فیلم سینمایی «دنیای آب»:

این فیلم علمی تخیلی را «کوین رینولد» به تهیه‌کنندگی «کوین کاستنر» سال ۱۹۹۵ میلادی ساخت.

در این فیلم «دنیس هاپر» و «جین تریپل هورن» بازی می‌کردند و داستان آن درباره آینده ای هست که دیگر خشکی وجود ندارد و تمام دنیا پوشیده از آب خواهد شد و دیگر انسان ها برای زنده ماندن و زندگی کردن باید توانایی تنفس در آب و شناکردن دائمی را داشته باشند.

«کوین کاستنر»، تهیه‌کننده فیلم، خود نیز در این فیلم در نقش یک دریانورد بازی می‌کند.

گرانترین فیلم های تاریخ سینما

اگرچه این فیلم با بودجه‌ای بالغ بر ۱۷۲ میلیون دلار یعنی ۳ میلیون دلار کمتر از آنچه کمپانی یونیورسال برای ساخت آن پیش بینی کرده بود، ولی توانست در ۲۶۴ میلیون دلار در سطح جهان بفروشد. البته سازندگان فیلم، انتظار مبلغی فراتر از آن را داشتند.

*فیلم سینمایی «هری‌پاتر و شاهزاده دو رگه»:

کمپانی «برادران وارنر» سال ۲۰۰۹ میلادی، «دیوید یاتس»، که فیلم «هری‌پاتر و محفل ققنوس»، پنجمین قسمت از سری فیلم‌های «هری‌پاتر» را کارگردانی کرده بود، به عنوان کارگردان قسمت ششم این فیلم نیز برگزید.

«یاتس»، «هری پاتر و شاهزاده دو رگه» را براساس رمانی به همین اسم کوچک از از «جی.کی.رولینگ» با بودجه‌ای بالغ بر ۲۷۵ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار ساخت.این فیلم نه تنها در گیشه بسیار موفق بود بلکه توانست در میان منتفدان شاخص شود..

در این قسمت از فیلم، « هری پاتر»، در سال ششم هاگوارتز تحصیل می‌کند. هری در این سال تحصیلی برای اولین بار کلاس‌های خصوصی با دامبلدور دارد که در آنها به مرور و بازبینی خاطرات لرد سیاه می‌پردازند؛ و در انتها بنابر اتفاقاتی متوجه وجود جان‌پیچه‌ها شده و دامبلدور توسط اسنیپ کشته می‌شود. این داستان مقدمه‌ای بر قسمت آخر هری پاتر محسوب شده و برای آخرین بار، هری و دوستانش در مدرسه هاگوارتز حضور می‌یابند.

گرانترین فیلم های تاریخ سینما

بودجه پیش‌بینی شده برای این قسمت از فیلم ۲۵۰ میلیون دلار بود. فروش جهانی فیلم «شاهزاده دورگه» در سینماهای جهان قریب به ۹۳۵ میلیون دلار بود.

*انیمیشن سینمایی «گیسو کمند»:

انیمیشن سینمایی «گیسو کمند» که با اسم کوچک «ژولیده» نیز شناخته می‌شود، سال ۲۰۱۰ توسط استودیوی والت دیزنی ساخته شد.

«ناتان گرنو» و «بایرون هاوارد» با همکاری یکدیگر این انیمیشن را براساس کتاب «راپانزل» نوشتهٔ «برادران گریم» ساخته‌اند.

گرانترین فیلم های تاریخ سینما

«گیسو کمند»، پنجاهمین انیمیشن کلاسیک والت دیزنی هست که ۲۴ نوامبر ۲۰۱۰ به صورت سه‌بعدی به نمایش در آمد.

این انیمیشن که با بودجه ۲۸۱ میلیون دلار ساخته شد، پرخرج‌ترین انیمیشن تاریخ و همچنین سومین انیمیشن پرفروش تاریخ سینما پس از «یخ زده» و «شیرشاه» هست.

*فیلم سینمایی «مرد عنکبوتی ۳»:

فیلم ابرقهرمانی «مرد عنکوتی ۳»،سال ۲۰۰۷ میلادی با بودجه‌‌ای بالغ بر ۲۹۳ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار و به کارگردانی «سام ریمی» ساخته شد. کلمبیا، کمپانی سازنده فیلم بودجه ۲۵۸ میلیون دلار را برای این فیلم پیش بینی کرده بود.

این قسمت از فیلم همچون قسمت‌های قبل بر پایهٔ شخصیت مرد عنکبوتی از کمیک‌بوک‌های شرکت مارول کامیکس ساخته شد.

گرانترین فیلم های تاریخ سینما

فیلمنامهٔ این فیلم را گروه سه نفره «سم ریمی»، «ایوان ریمی» و «دیوید سارجنت» با همکاری یکدیگر نوشتند که همچون قسمت‌های قبل «توبی مگوایر» در آن نقش مرد عنکبوتی را بازی می‌کرد.

در کناب «مگوایر» ستارگان دیگری چون «کیرستن دانست»، «جیمز فرانکو»،« توماس هیدن چرچ» و «جی.کی.سیمونز» در این فیلم باری کرده‌اند.

این فیلم که نظرات مثبتی زیادی از سوی منتقدان دریافت کرده هست عنوان پرفروش‌ترین فیلم مارول در زمان خودش و پرفروش‌ترین فیلم سه‌گانهٔ ریمی را نیز به خود اختصاص داد.

بعد از موفقیت فیلم، قرار بود ریمی مرد عنکبوتی ۴ را نیز بسازد، اما در نهایت اختلافات بین ریمی و سونی پیکچرز منجر به کنسل شدن این پروژه گردید و باعث شد تا قسمت بعدی آن با ۵ سال تأخیر در سالعد و در سال ۲۰۱۲ میلادی ساخته شود.

بنا بر این گزارش، فیلم‌های «تایتانیک»، «دزدان دریایی کارائیب: پایان دنیا»، «کلئوپاترا» و … نیز از دیگر پروژه‌های عظیم تاریخ سینما هستند.

The post گران‌ترین پروژه‌های سینمایی تاریخ سینما+عکس appeared first on آلامتو.

گران‌ترین پروژه‌های سینمایی تاریخ سینما+عکس

تهیه و گردآوری:پورتال ۱

لطفا نظرات خود را درباره گران‌ترین پروژه‌های سینمایی تاریخ سینما+عکس با ما در میان بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا