کتابی که در بازار کتاب ایران رکورد زد / ۱۰۰ هزار نسخه در چاپ اول

مطالب جدید

کتابی که در بازار کتاب ایران رکورد زد / ۱۰۰ هزار نسخه در چاپ اول

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه کتابی که در بازار کتاب ایران رکورد زد / ۱۰۰ هزار نسخه در چاپ اول را ببینید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ناشر این کتاب نشر «سایان» است و مولف آن جعفر شیرعلی‌نیا است. این کتاب از لحاظ تاریخی به زندگی و زمانه‌ی رهبر معظم انقلاب از سال ۱۳۱۸ (تولد ایشان) تا سال ۱۳۹۳ (پایان روایت تاریخی کتاب) می‌پردازد.

پیش از این هدایت‌الله بهبودی نویسنده و پژوهشگر تاریخ، کتابی را به عنوان «شرح اسم» منتشر کرده بود که این کتاب روایتی از زندگی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از زمان تولد تا مقطع انقلاب اسلامی بود. کتاب بهبودی برنده جایزه جلال آل‌احمد در بخش مستند شد.

شیرعلی‌نیا که به همراه یک تیم تحقیقاتی کار‌های مربوط به این کتاب را انجام داده‌اند اما مسیر دیگری را در این کتاب پیموده‌اند. این کتاب چه به لحاظ روایت، چه به لحاظ صفحه‌آرایی و چه به لحاظ استفاده از تصاویر با سایر آثاری که در زمینه تاریخ و زندگی شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی منتشر می‌شوند، متفاوت است.

همین مساله باعث شده تا هم حجم صفحات کتاب بالا برود و هم قیمت آن، اما باوجود قیمت ۱۴۰ هزار تومانی در فاصله یک ماه از انتشار این کتاب ۲۰ هزار نسخه از آن به فروش رفته است.

شیرعلی‌نیا می‌گوید که برای تالیف این کتاب از منابع مطالعاتی استفاده شده که همه آشکار است، کتاب، روزنامه‌ها و نشریات، صحبت‌های مقام معظم رهبری در مقاطع مختلف، گفت‌وگوی‌های ایشان در سال‌های گذشته و …

البته جدا از این منابع، شیرعلی‌نیا و تیمش به سراغ افراد مختلفی رفته‌اند که در این مقطع تاریخی حضور داشته‌اند و با مقام معظم رهبری در دوره‌های مختلف آشنایی و همکاری داشته‌اند. آن‌ها روایت‌های شفاهی را با مراجعه‌ به منابع مکتوب پالایش کرده‌اند و برای روایت این کتاب از ‌آن‌ها استفاده کرده‌اند.

گالری عکس” >عکس در این کتاب نقش عمده‌ای دارد و در صفحه‌آرایی هم توجه خاصی به انتخاب و چینش و ارائه‌ی عکس‌ها شده است. درواقع می‌توان گفت که این اثر نخستین اثر متن محوری است که در آن به گالری عکس” >عکس هم به اندازه متن توجه شده و گاه دوصفحه‌ی کتاب بدون ترس و دلهره به یک گالری عکس” >عکس تاریخی اختصاص یافته، کاری که معمولا در سایر آثار نمی شود.

این عکس‌ها و امتیاز آن‌ها برای کتاب خریداری شده و از آرشیو روزنامه‌ها و خبرگزاری‌هایی مثل همشهری و ایرنا هم برای تکمیل روایت تصویری کتاب استفاده شده است.

شیر‌علی‌نیا می‌گوید که یک ریال هم از ادارات دولتی و نهاد‌های حکومتی پولی برای این کار دریافت نکرده‌اند و همه‌ی هزینه‌ها را خودشان تقبل کرده‌اند. این نکته را معاون هماهنگی موسسه انقلاب اسلامی و دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای تایید می‌کند و می‌گوید که کتاب «روایتی از زندگی و زمانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای» را موسسه حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب تهیه نکرده است.

البته شیرعلی‌نیا می‌گوید که پیش از انتشار کتاب و بعد از تمام شدن کار، این کتاب را به دفتر رهبر معظم انقلاب داده‌اند تا اثر ملاحظه شود و مجوز دفتر معظم له برای انتشار گرفته شود.

شیرعلی‌نیا و همکارانش می‌خواهند این مسیر را ادامه بدهند و برگ‌های دیگری را به آثار تاریخی ایران در مقاطع مختلف اضافه کنند.

۵۷۵۷

نوشته شده توسط : kotoleha در موضوع : فرهنگ و هنر

با فالو کردن ما در پیچ اینستاگرام و دیگر شبکه های مجازی، از جوایز و قرعه کشی های ما که فقط از طریق شبکه های اجتماعی اعلام میشود مطلع شوید.

http://www.khabaronline.ir/detail/491132

=============================================

مطالب مشابه

کتابی که در بازار کتاب ایران رکورد زد / ۱۰۰ هزار نسخه در چاپ اول

لطفا نظر خود را درباره کتابی که در بازار کتاب ایران رکورد زد / ۱۰۰ هزار نسخه در چاپ اول با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا