چه نوع مکملی باید مصرف شود؟

مطالب جدید


پورتال یک:مکمل یا داروهای نیروزا که در انگلیسی به آن ها Complement می گویند، به ماده هایی گفته شده که موجب بهبود عملکرد و جبران کمبود بسیاری از مواد غذایی در بدن افراد می شوند. این نوع از ماده ها باید توسط پزشک یا یک متخصص ورزشی تجویز شده و از مصرف بدون مشورت با پزشک باید خودداری کنید. این نوع از داروها بیشتر از نیازهای یک ورزشکار تجویز گردیده و هدف اصلی آن ها افزایش عملکرد ورزشکاران حرفه ای و نیز آماتور است. برای کمک کردن به افزایش وزن و نیز حجم بدن این نوع از افراد این نوع از مواد در بازار های گوناگون به فروش می رسند. آن ها سرشار از ریز مغذی های مفید بوده و از انرژی زیادی بهره می گیرند. نیازیتو یکی از بهترین سایت ها در زمینه معرفی مکمل بوده و برای کسب اطلاعات بیشتر می توان به نشانی اینترنتی niazito.com مراجعه کرد.

چه زمانی به این داروها نیاز داریم؟

سوالی که بیشتر افراد ورزشکار و نیز بدنسازان حرفه ای از خود می پرسند، این بوده که در چه زمانی باید آن ها را مصرف کرد. استفاده کردن از آن ها فقط در موارد بسیار خاصی لازم بوده که شرایط هر فرد با دیگری فرق می کند. برای مثال اگر شما با بیش از پنجاه درصد از توان بدنی خود بیشتر از پنج بار یک وزنه را بلند نکنید، برای این کار بسیار ضعیف هستید. در این حالت باید تحت نظر پزشک و نیز انجام آزمایشات Complement های مختلف را مصرف کنید. به دلیل اینکه دوز مصرفی بسیاری از این داروها بیشتر از حد مصرفی است باید با زیر نظر پزشک متخصص انجام شده و توسط افرادی به اصطلاح بالغ مصرف شوند. متاسفانه بسیاری از نوجوانان از Complement ها استفاده کرده و در بسیاری از موارد برای آن ها عوارض مکمل ها ایجاد شده است. نوجوانان زیر هجده سال مولتی ویتامین، قرص امگا ۳ و نیز انواع پودر های پروتئینی مناسب است.

گلوتامین چیست و در کدام مواد غذایی وجود دارد؟

در واقع گلوتامین اسید آمینه هایی بوده که به صورت معمول در بدن انسان ها یافت می شود. از آن ها در برخی موارد خاص مانند بیماری ها و نیز بعضی از ورزشکاران بسیار ضروری است. به صورت معمول از ترکیب کردن آمونیاک، گلوتامات و آدنوزین تری ‌فسفات ساخته می شوند. باید بدانید در خون انسان ها، فراوان ترین و بیشترین اسید آمینه آزاد است. در بیشتر گوشت ها، محصولات حیوانی و هر نوع محصول لبنی یافت می شود. همچنین در بعضی از داروهای بدنسازی مانند پروتئین آب پنیر، پروتئین کازئین موجود در شیر موجود بوده و می توان از آن ها استفاده کرد. به صورت معمول در ذرت ها ۱۶٫۲ درصد، در تخم مرغ ها ۴٫۳ درصد و در گوشت گاو ۴٫۷ درصد گلوتامین وجود دارد. در سن های بین ۳ تا ۱۸ سال باید حداکثر در حدود ۰٫۷ گرم به ازای هر کیلوگرم در یک روز کامل مصرف شود.

کراتین چه نوع دارویی بوده و چه مزایایی دارد؟

این ماده بسیار عالی به صورت طبیعی در سلول های عضلانی یافت شده و برای ورزشکارانی که نیاز به انرژی زیاد برای بلند کردن دارند، مزیت های زیادی دارد. کراتین تاثیر مثبتی برای قدرت ورزشی داشته و موجب رکوردهای مختلف در پرس سینه می شود. کراتین موجب سلامتی مغز شده و بیماری های عصبی مغز را درمان می کند که جزو فایده های مثبت این ماده بسیار مفید است. این نوع داروی ورزشی بیماری هایی مانند آلزایمر، پارکینسون، صرع، بیماری نورون حرکتی، انواع آسیب به مغز یا ستون فقرات را بهبود بخشیده و آن ها را تا حدود زیادی ترمیم می کند. این ماده خاص سبب کاهش سطح قند خون شده و بیماری کبد چرب غیرالکلی را درمان کرده و موجب سلامتی انسان می شود. همچنین با اضافه کردن آن به برنامه تمرینی سالمندان موجب افزایش قابل توجه قدرت پا و عضلات آن ها گردیده و موجب شادابی آن ها می گردد.

پروتئین چیست و چه مقدار به آن نیاز است؟

به صورت معمول پروتئین ها در بین ورزشکاران مختلف بسیار معروف بوده و معمولا مصرف پودرهای آن روز به روز در حال افزایش است. سه نمونه کلی از آن ها سویا، وی و کازئین هستند که در بسیاری از مواد غذایی یافت می شوند. برای مثال پروتئین نوع وی در انواع شیر های موجود در بازار وجود داشته و قابل حل شدن در آب را دارند. افراد ورزشکاری که رژیم گیاهخواری را دنبال می کنند، باید از سویا استفاده کنند. اما فرق ان با وی در این بوده که در آب حل نشده و از طعم خوبی برخوردار نیست. معمولا قیمت های این نوع ماده غذایی بسیار متفاوت بوده و می توان از انواع ارزان آن ها نیز استفاده کرد. از پروتئین ها بیشتر برای رشد بدن بهره گرفته شده و از سنین نوجوانی نیز قابلیت استفاده را دارند.

جمع بندی

به صورت معمول مکمل ها موجب بهبود عملکرد ورزشکاران می شود و باید توسط یک پزشک متخصص تجویز شده و مصرف شوند. باید در مصرف این نوع داروها احتیاط کرده و شرایط هر فرد تفاوت دارد. متاسفانه بسیاری از نوجوانان به صورت دلخواه از این نوع مواد استفاده کرده و باعث به وجود آمدن مشکلات و عوارض فراوانی برای آن ها می شود. پروتئین، گلوتامین و کراتین یکی از انواع این نوع داروهای نیروزا بوده که هر کدام مزیت های مثبت فراوانی دارند. برای مثال کراتین های مختلف موجب کاهش سطح قند خون شده و بیماری هایی مانند پارکینسون را بهبود می بخشند. نیازیتو یکی از بهترین سایت ها در زمینه معرفی انواع مکمل بوده و می توان برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی niazito.com مراجعه کرد.



لینک منبع

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا