چرا هوای سالن‌های ورزشی آلوده است؟

مطالب جدید



پورتال یک:کارشناسان اظهار کردند: بدن یک ورزشکار به‌اندازه پنج فرد کم‌تحرک مواد شیمیایی منتشر می‌کند. انتشارات انسانی، ازجمله اسیدهای آمینه حاصل از عرق یا استون ناشی از تنفس با سفیدکننده واکنش نشان می‌دهند و مواد شیمیایی جدیدی را برای انتشار در هوا تشکیل می‌دهند که تاثیرات ناشناخته‌ای بر کیفیت هوای داخلی دارند.

به گزارش پورتال یک به نقل ازایسنا، محققان دانشگاه کلرادو بولدر ایالات‌متحده، کیفیت هوای سالن‌های ورزشی را بررسی کردند و به‌طور خاص بر تاثیرات انتشار عرق در هنگام ورزش ‌کردن و تشدید آن در زمان ترکیب با مواد شیمیایی (پاک‌کننده‌ها) تمرکز کردند.

به گزارش ارث،زاخاری فاینواکس، محقق ارشد این بررسی گفت: «انسان منبع بزرگی از انتشار در محیط داخلی است.» مواد شیمیایی موجود در هوای داخلی (چه از بدن ما و چه از محصولات تمیزکننده) از بین نمی‌روند، آن‌ها در فضاهایی مانند سالن‌های ورزشی معلق هستند و با مواد شیمیایی دیگر واکنش نشان می‌دهند.
در سال ۲۰۱۸، گروه محققان کلرادو بولدر، تجهیزاتی را برای نمونه‌گیری کیفیت هوای اتاق وزنه‌برداری در دانشگاه نصب کردند. این ابزارها طیف وسیعی از مواد شیمیایی موجود در هوا را قبل، بعد و در زمان انجام تمرینات ورزشی اندازه‌گیری کرد.

نتایج تحقیق نشان داد که میزان تولید گازهای گلخانه‌ای بدن ورزشکاران در زمان تمرین، سه تا پنج برابر بیشتر از زمان استراحت است. این اولین بار است که تجزیه‌وتحلیل هوای داخلی یک سالن ورزشی با استفاده از تجهیزات پیشرفته و با این میزان دقت بالا انجام شد.
دیمیتریوس پاگونیس، محقق این بررسی افزود: ما توانستیم میزان انتشار را در زمان واقعی اندازه بگیریم تا دریابیم دقیقا چه مقدار مواد شیمیایی و با چه سرعتی از بدن ورزشکاران منتشر می‌شود.

در بسیاری از سالن‌های بدنسازی از محصولات مبتنی بر سفیدکننده کلر برای پاک‌سازی مکرر تجهیزات استفاده می‌شود. وقتی محصولات پاک‌کننده با عرق بدن ترکیب می‌شوند، ترکیبی جدید از مواد شیمیایی ایجاد می‌کنند. محققان دریافتند که ماده شیمیایی به اسم کوچک N-chloraldimines از ترکیب مواد سفیدکننده و اسیدهای آمینه در هوای سالن تولید می‌شود. این بدان معنی است که کلر حاصل از پاک‌کننده‌هایی که بر روی وسایل پاشیده می‌شود، با اسیدهای آمینه آزادشده از تعریق بدن واکنش نشان می‌دهد.

تحقیقات بیشتری برای تعیین اثرات خاص این ترکیبات بر کیفیت هوای داخلی لازم است.
ترکیباتی که از نظر شیمیایی مشابه هستند و از واکنش ترکیب آمونیاک با سفیدکننده تشکیل می‌شوند، برای سلامتی انسان مضر هستند.
پروفسور جوست د گوو، از محققان این بررسی افزود: ازآنجاکه افراد حدود ۹۰ درصد از زمان خود را در محیط‌های داخلی می‌گذرانند، درک رفتار مواد شیمیایی در فضاهای داخلی مهم است.

کارشناسان عنوان کردند: درحالی‌که تمام داده‌های این بررسی قبل از همه‌گیری کووید- ۱۹ جمع‌آوری‌شده است، سالن ورزشی مدرن با افراد کم‌تر و تهویه مناسب و استفاده از ماسک می‌تواند تا حدودی برای ورزش کردن ایمن باشد.
این مطالعه در مجله Indoor Air منتشر شده است.



لینک منبع

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا