چرا روز تولد غمگین هستیم!؟

سلامت

چرا روز تولد غمگین هستیم!؟

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه چرا روز تولد غمگین هستیم!؟ را ببینید.


به نقل از مجله دلتا: غم روز تولد به‌عنوان افسردگی روز تولد ممکن است در همه افراد اتفاق بیفتد اما این نوع افسردگی مانند دیگر انواع افسردگی‌ها با احتمال بیشتری در برخی افراد ممکن است بروز کند:

غم روز تولد در چه افرادی بیشتر دیده می‌شود؟

وجود سابقه افسردگی

اگر فرد دچار افسردگی باشد یا در گذشته افسردگی را تجربه کرده باشد، همچنین اگر در خانواده فرد سابقه افسردگی وجود داشته باشد. آن فرد با احتمال بیشتری ممکن است به افسردگی روز تولد دچار شود.

غم روز تولد در چه افرادی بیشتر دیده می‌شود؟

سابقه اختلال های روانی

وجود سایر اخــتلالات روانی در فرد نیز ممکن است بر بروز افسردگی تولد تاثیرگذار باشد.
درون گرایی: افرادی که تیپ شخصیتی درونگرایی دارند به این دلیل که نسبت به دیگران بیشتر به تنهایی و سکوت نیازمند هستند و جشن‌های تولد نیز معمولا نیازمند معاشرت بیشتر با دیگران و حضور در اجتماع است به احتمال بیشتری در روز تولد خود غم و افسردگی را تجربه خواهند کرد.

غم روز تولد در چه افرادی بیشتر دیده می‌شود؟

اضطراب

اضطراب از هر نوعی که باشد می‌تواند به افسردگی منجر شود. این اضطراب اگر شدید باشد (پانیک) می‌تواند با محرک‌های مثبتی همچون کیک تولد و حتی هدیه نیز در فرد ایجاد گردد.
می‌توان علت‌های افسردگی روز تولد را به دو گروه عوامل درونی و بیرونی تقسیم کرد.

غم روز تولد در چه افرادی بیشتر دیده می‌شود؟

عوامل درونی افسردگی روز تولد

عوامل درونی آن‌هایی است که از احساسات درونی خود فرد ناشی می‌شود. گاهی افراد با رسیدن به روز تولد به دلیل این که احساس می‌کنند سال‌هایی که گذشت را زنده بوده اند اما زندگی نکرده‌اند یا به چیزهایی که می‌خواسته‌اند نرسیده‌اند یا اینکه در حال پیر شدن و نزدیک شدن به مرگ هستند، غرق در دنیــای افسردگی می‌شوند. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطالب از معجزه خوابیدن در کنار همسر غافل نشوید سر بزنید.

غم روز تولد در چه افرادی بیشتر دیده می‌شود؟

عوامل بیرونی افسردگی روز تولد

عوامل بیرونی آن‌هایی است که ناشی از تاثیر اجتماع بر فرد است. افراد برای حضور در اجتماع درگیر کلیشه‌ها و مناسباتی خواهند شد که جامعه برای آن‌ها تعیین کرده است، می‌تواند فرد را با گذر زمان دچار اخــتلالات اضطرابی و نگرانی و غم کند و تولد مصداق همین گذر عمر است.
وجود خانواده‌ای که فرد دوست ندارد. خانواده‌ای که دارای مشکلات زیاد است و رابطه اعضای آن با هم به هیچ عنوان خوب نیست و صمیمیت در خانواده آن‌ها دیده نمی‌شود. می‌تواند از دیگر دلایل افسردگی روز تولد باشد. زیرا روز تولد یادآور ورود به این خانواده است که عامل بسیاری از تنش‌ها و استرس‌ها و غم و اندوه فرد است. در چنین شرایطی ایجاد جــریان انرژی مثبت در خانه و ترمیم روابط خانوادگی آسیب دیده بهترین راهکار است.

غم روز تولد در چه افرادی بیشتر دیده می‌شود؟

درمان افسردگی روز تولد

افسردگی روز تولد با اینکه فقط یکبار در سال ممکن است اتفاق بیفتد. اما باید جدی گرفته شود زیرا غم و رنج ناشی از آن نشان دهنده این مورد است که مشکلی وجود دارد که یا منبع آن درونی یا بیرونی است. بنابراین برای رفع آن مشکل باید اقدامی صورت گیرد. وقتی فرد علت غم خود را بشناسد می‌تواند برای از بین بردن آن نیز تلاش کند.


بیشتر بخوانید:شام تولد لوکس جنیفر لوپز در ماه عسل!


 

چرا روز تولد غمگین هستیم!؟

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره چرا روز تولد غمگین هستیم!؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه

۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه ۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه را ببینید. کار کردن از خانه، در تمام روز و هر روز، ممکن است برای برخی‌ها ترسناک به نظر برسد. اما ایده‌ی اینکه بتوانید از هر …

سلامت
با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید

با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید را ببینید. زمانی که به نوش جان کردن مرغ خوش‌مزه فکر می کنید، به احتمال زیاد سینه، ران، بال و یا پاها را تجسم می کنید، …

سلامت
پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین را ببینید. سلامت و زیبایی پوست همیشه از اولویت‌‌های مهم در زندگی بوده است و داشتن پوستی زیبا و سالم نیازمند توجه و مراقبت از آن …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا