پیشگیری از بارداری و شیردهی

پیشگیری از بارداری و شیردهی

اگر فرزندتان با شیر مادر تغذیه می‌کند در انتخاب روش‌های کنترل بارداری باید ملاحظات ویژه‌ای داشته باشید.

نی نی بان، گروه ترجمه:در این نوشته از راهنمای پیشگیری از بارداری توضیح داده شده که به عنوان یک تازه مادر باید تصمیم‌های مهمی را بگیرید. اگر تا قبل خیلی راحت از روش‌های پیشگیری از بارداری استفاده می‌کردید حالا انتخاب روش‌های کنترل بارداری در شرایطی که نوزادتان شیر مادر می‌خورد، کار سختی هست. برای پاسخ در مورد کنترل بارداری بعد از تولد نوزاد از جمله این که از چه زمانی و با چه گزینه‌هایی باید این کار را شروع کرد بهتر هست نوشته زیر را بخوانید.

چه زمان شروع کنید
به طور معمول پزشکان توصیه می‌کنند تا ۶ هفته بعد از زایمان که معاینه می‌شوید، رابطه جنسی برقرار نکنید. بعد از معاینه پزشک تشخیص می‌دهد که دوره درمان شما کامل شده و برقراری رابطه جنسی برای شما خطرناک نیست. در این زمان شما باید بدانید که دلتان می‌خواهد که فرزند دیگری داشته باشید و اگر پاسخ مثبت هست می‌خواهید چند سال از هم فاصله داشته باشند. این تصمیم‌ها گام بعدی را برای‌تان مشخص می‌کند.
درست هست که برخی خانم‌ها بعد از زایمان زود بهبود پیدا می‌کنند و می‌توانند دو تا چهار هفته بعد از زایمان رابطه جنسی را شروع کنند اما برخی دیگر و به خصوص آنهایی که سزارین انجام داده‌اند این زمان را بسیار بیشتر اعلام کرده‌‌اند. گاهی اوقات خانم‌هایی که زایمان سزارین داشته‌اند تا سه ماه دوره بهبود داشته‌اند.
اما آنچه قطعی هست این هست که چه بهبودتان سه هفته طول بکشد چه سه ماه احتمال بارداری شما بعد از زایمان وجود دارد. به همین دلیل مهم هست که درباره کنترل بارداری با همسرتان صحبت کنید.

شیردهی و پیشگیری از بارداری

کنترل بارداری و شیردهی
اگر فرزندتان با شیر مادر تغذیه می‌کند در انتخاب روش‌های کنترل بارداری باید ملاحظات ویژه‌ای داشته باشید. شما باید به دنبال راهی باشید که بدون کم شدن شیر مادر بتوانید به صورت موثر پیشگیری از بارداری را انجام دهید. انتخاب‌های اصلی شما به دو دسته تقسیم می‌‌شود: کنترل هورمونی و کنترل غیرهورمونی.

انتخاب‌های غیرهورمونی
کاندوم: روش‌های کنترل بارداری که در آنها از هورمون استفاده نشده برای مادران شیرده مناسب‌تر هست و در میان این روش‌‌ها استفاده از کاندوم شایع‌تر هست. این روش ارزان و بدون عوارض جانبی هست و انتخابی هست که به موقع قابل استفاده هست و به شما زمان می‌دهد تا در مورد روش‌های طولانی‌تر کنترل بارداری با پزشک مشورت کنید.  
آی یو دی پاراگارد: این روش یکی از روش‌های طولانی مدت کنترل بارداری غیرهورمونی هست که برخلاف انواع دیگر آی یو دی بدون استفاده از هورمون کار می‌کند. اما شایع‌ترین عارضه استفاده از این وسیله داشتن خونریزی شدیدتر در زمان قاعدگی هست.

انتخابهای هورمونی
آی یو دی میرنا: در این روش از آی یو دی با دوزهای پایین هورمون‌ها استفاده می‌شود. بسیاری از مادرانی که از این وسیله استفاده می‌کنند آن را تا ۵ سال نگه میدارند و معتقدند عوارض جانبی این وسیله کمتر هست.
مصرف minipill: یکی دیگر از روش‌های کنترل بارداری استفاده از قرصی هست که تنها حاوی پروژسترون هست و به اسم mininpill شناخته می‌شود. چون هورمون این دارو کم هست به شیرمادر منتقل نمی‌شود. این دارو تا ۹۵ درصد موثر هست که البته نسبت به قرص‌های بارداری استاندارد دیگر تاثیر کمتری دارد.
تزریق و ایمپلنت: این دو روش هر دو در بازو انجام می‌شود. تزریق هر چند ماه به بازو انجام میگیرد و بسیار موثر هست هرچند بسیاری از پزشکان به دلیل داشتن عوارضی مانند پوکی استخوان این روش را دیگر پیشنهاد نمی‌دهند. ایمپلنت نیز در زیر بازو انجام شده و برای ۳ سال موثر هست. هرچند که عوارض جانبی ایمپلنت نیز مانند تزریق گزارش شده هست.

تغذیه با شیر مادر از بارداری پیشگیری می‌کند؟
تغذیه با شیر مادر می‌تواند تخمک‌گذاری را به تاخیر بیندازد اما این کار باید بدون تاخیر و روز و شب به طور مرتب انجام شود و پایبندی به این روش سخت خواهد بود زیرا به محض توقف شما شروع به تخمک‌گذاری خواهید کرد.

پیشگیری از بارداری و شیردهی

تهيه و گردآوري : پورتال يک

لطفا نظر خود را درباره پیشگیری از بارداری و شیردهی با ما درميان بگذاريد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا